ALIE skrev:Det der gør mig nevøs, er et konsol MMO uden nogen hype What's so ever.
kunne være et meget dødt univers, at rende rundt i
Jeg kan godt følge dig.
Jeg har en catchphrase, jeg player at bruge om de bedste spil, som ingen spiller (ShadowRun, Chromehounds, Fatal Inertia, osv);
" De har lavet den begynder-fejl at bruge næsten hele deres spilbudget på at lave et solidt og godt spil istedet for at bruge det på markedsføring".
Jeg tror dog ikke, at der er nogen grund til bekymring. Jeg har prøvet betaen, og brugt de sidste par dage på det officielle forum, og ud fra, hvad jeg har læst og prøvet er der et par grunde til, at jeg ikke tror, at det bliver et problem.
- Spillet består af en Megaserver, der er delt op i mindre shards (så, der f. eks ikke er 6733 spillere på samme sted, da du så ikke vil kunne se noget på skærmen, fordi, der er sort af mennesker).
Spillet sørger for at smide dig på et shard, hvor der også er andre spillere. -
Spillere, der ikke har købt DLC kan sagtens spille med folk, der har købt DLC. Dette gør, at spiller-basen ikke bliver delt op i mindre grupper så snart dlc´et begynder at droppe.
- Inde på det officielle forum, er der næsten
ligeså mange indlæg i Xbox 360-sektionen, som der er i PS3- og PC-forummet tilsammen. Så det lader til, at der er mange spillere i 360-udgaven ved launch. Hvis spillet er godt nok, så holder de forhåbentligt ved ^_^
- Min vigtigste betragtning, har jeg gemt til sidst. Jeg har meget erfaring i, at spille døde og døende Xbox 360-spil, så jeg ved at dette kommer til at betyde al-verden for spillets levetid.
Der er INGEN Lobbier eller Match-making, man skal igennem for at joine hovedspillet. Det betyder, at så snart du er online kan du se og FINDE andre online spillere. Det er slut med med endless søgning efter spil bare for at få svaret "unable to find match" Hvor godtfolk er kommer godtfolk til - hvor ingen spillere er giver folk hurtigt op.
Kan folk ikke finde et spil, gider de ikke søge, og så bliver det endnu sværere at søge efter spil, da der er færre, der søger. Når man ikke skal søge for at se, om der er folk online- men bare kan se dem, så giver folk ikke op, og så bliver de der. Det er ihvertfald min teori.
Det slut med at stille dig selv spørgsmålet "Kan den ikke finde et spil, fordi folk ikke er online eller fordi, at de få folk, der er online allerede er igang med et spil, og jeg er nødt til at genstarte min søgning indtil folk er færdig med det pågældende spil? Hvad nu, hvis der slet ikke er noget spil igang, så venter jeg forgæves?"
Alt det matchmaking og lobbier der ikke bliver fyldt op crap slipper vi for i Defiance. Der er dog Match-Making, hvis man vil spille competitive spil som 8 v 8 Team Deathmatch, men det smukke her er, at mens den matchmaker, kan du stadig klare missioner i hovedspillet og spille PvE. Så man spiller mens, den søger i stedet for at du skal kigge på en tom skærm. Hvilket igen gør at folk ikke "giver op" på samme måde. Og derfor vil de spillere der er finde hinanden.