Xboxlife forum

Civilization Revolution

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Civilization Revolution

Indlægaf Agrolyte » 5. jun 2008 08:56

Har vi ikke en Civilization tråd?

Anyway - jeg glæder mig ekstremt meget til det her spil. Sidder som et lille barn og venter på at demoen bliver smidt på marketplace :)

Men må hellere gå ud og få noget sol 8)

Demoen må vente til i aften :twisted:
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Indlægaf bjaelkesex » 5. jun 2008 18:14

Er helt solgt på spillet efter at have prøvet demoen. Den simple styring og de mange valgmuligheder gør spillet til årets største overraskelse for mig. Det første strategispil til en konsol, som faktisk virker upåklageligt.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Agrolyte » 5. jun 2008 18:19

Dejligt at høre. Tror også mine forventninger bliver indfriet, når jeg sætter mig til at spille demoen her om lidt. Det der altid har fænget mig ved Civilization spillene, er de mange forskellige måder man kan spille dem på. Det er meget forskelligt hvilken spillestil folk har, når man møder dem online. Lidt ligesom i et spil poker :-)
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Indlægaf kiaer » 5. jun 2008 18:19

bjaelkesex skrev:Er helt solgt på spillet efter at have prøvet demoen. Den simple styring og de mange valgmuligheder gør spillet til årets største overraskelse for mig. Det første strategispil til en konsol, som faktisk virker upåklageligt.


Enig, først for ikke længe siden begyndte jeg, at kigge på spillet. Nu er jeg helt hooked. Et af årets store spil.
kiaer
Niveau 4
 
Indlæg: 406


Indlægaf skitzofraen » 5. jun 2008 18:21

Har haft spillet forudbestilt et stykke tid nu, men har desværre ikke haft tid til, at hente demoen (og får ikke tid til det, før engang imorgen som det ser ud nu :( )

Har altid været CIV fan (eller rettere sagt Sid Meiers fan... har ikke prøvet et spil fra Hr. Meiers som jeg ikke kunne lide) og det skulle virkeligt være dårligt for, at jeg ikke får det på samme måde med Revolution ;)
Senest rettet af skitzofraen 5. jun 2008 18:24, rettet i alt 1 gang.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2008 18:24

bjaelkesex skrev:Er helt solgt på spillet efter at have prøvet demoen. Den simple styring og de mange valgmuligheder gør spillet til årets største overraskelse for mig. Det første strategispil til en konsol, som faktisk virker upåklageligt.

Jeg har også spillet demoen i dag, og jeg er egentlig enig, men der er bare noget der gør, at den gamle CIV stemning ikke er tilbage.

Grafikken passer fint til spillet, styringen virker efter controller omstændighederne rigtig god, lydene passer til spillet.

Til gengæld mangler jeg et verdenskort. Jeg mangler at kunne bygge mine egne veje. Jeg mangler at kunne irrigere markerne. Jeg mangler at kunne lave miner. Der er bonuser for næsten alt hvad man gør, så det bliver til en stor bonus pærevælling. Økonomisk og kulturel sejr kunne de godt have udeladt for min skyld. Rådgiverne er lidt for irriterende.

Jeg vil næsten give Vinterbird ret i, at denne CIV kunne have været en Arcade titel. Jeg køber den ihvertfald ikke før man kan få den smidt i nakken.

Øv...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Agrolyte » 5. jun 2008 18:27

Ja de har rigtigt nok ofret en del i konsoludgaven, men er det virkelig så slemt igen??

Jeg savner sådan set kun verdenskortet, hehe :-)
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Indlægaf skitzofraen » 5. jun 2008 18:28

spif2001 skrev:
bjaelkesex skrev:Er helt solgt på spillet efter at have prøvet demoen. Den simple styring og de mange valgmuligheder gør spillet til årets største overraskelse for mig. Det første strategispil til en konsol, som faktisk virker upåklageligt.

Jeg har også spillet demoen i dag, og jeg er egentlig enig, men der er bare noget der gør, at den gamle CIV stemning ikke er tilbage.

Grafikken passer fint til spillet, styringen virker efter controller omstændighederne rigtig god, lydene passer til spillet.

Til gengæld mangler jeg et verdenskort. Jeg mangler at kunne bygge mine egne veje. Jeg mangler at kunne irrigere markerne. Jeg mangler at kunne lave miner. Der er bonuser for næsten alt hvad man gør, så det bliver til en stor bonus pærevælling. Økonomisk og kulturel sejr kunne de godt have udeladt for min skyld. Rådgiverne er lidt for irriterende.

Jeg vil næsten give Vinterbird ret i, at denne CIV kunne have været en Arcade titel. Jeg køber den ihvertfald ikke før man kan få den smidt i nakken.

Øv...


det var da lidt trist at hører... har kunne hører på dine tidligere indlæg omkring CIV at du var fan af serien (ret mig hvis jeg tager fejl)

Men jeg må jo selv se hvordan det er, når jeg engang imorgen får tid til at hente demoen ;) :)
Senest rettet af skitzofraen 5. jun 2008 18:29, rettet i alt 1 gang.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf bjaelkesex » 5. jun 2008 18:28

Satser meget på, at man kan ændre det i den endelige udgave. Altså hvilke sejrsmuligheder der skal være.

De andre ting er småting, der ikke ændrer helhedsindtrykket for mig.

Er der forresten ikke et verdenskort, hvis man trykker back?
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2008 18:34

skitzofraen skrev:har kunne hører på dine tidligere indlæg omkring CIV at du var fan af serien (ret mig hvis jeg tager fejl)

Jeg elsker CIV og CIV II og har de originaler jeg købte for mange år tilbage endnu. 1'eren spillede jeg først på min Amiga 500 og senere på min første PC - en 486 DX2 66 Mhz.

Jeg var ikke så vild med III'eren og slap serien der.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf skitzofraen » 5. jun 2008 18:43

spif2001 skrev:
skitzofraen skrev:har kunne hører på dine tidligere indlæg omkring CIV at du var fan af serien (ret mig hvis jeg tager fejl)

Jeg elsker CIV og CIV II og har de originaler jeg købte for mange år tilbage endnu. 1'eren spillede jeg først på min Amiga 500 og senere på min første PC - en 486 DX2 66 Mhz.

Jeg var ikke så vild med III'eren og slap serien der.


Kay... Imo er Civ4 det bedste jeg har spillet fra "SidTheMan"... og hvis du har sluppet det fra 2'eren og stadig er skuffet, er det lidt foruroligende, men vi ser når jeg får hentet det imorgen (men tak for svaret ;) )

Håber virkeligt at det er noget jeg bliver fanget af, for det er næsten den eneste type spil jeg har ventet på til 360en (mangler ikke rigtigt andet til boxen end et godt strategispil :) )
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf bjaelkesex » 5. jun 2008 19:01

Civ IV er det bedste i serien, så du skal ikke frygte noget.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Morten Skou » 5. jun 2008 19:11

Så er jeg færdig med at hente det - har sgu savnet det de sidste par uger :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Perlegrus » 5. jun 2008 19:34

Spillede det kort på PC for nogle uger siden og det var simpelthen for meget for en nybegynder IMHO. Men det er fandme sjovt! Havde egentlig regnet med at jeg skulle smide penge efter Battlefield i denne måned, men tror nermere det bliver CIV istedet for.
Perlegrus
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf expose » 5. jun 2008 19:51

Jeg sidder midt i eksamens forberedelse og er lige flyttet hjemmefra. Af begge grunde har jeg ikke min xbox stående, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om spillet.

Jeg elskede og hadede det gamle spil. Jeg elskede det fordi det var så omfattende, men hadede det af samme grund, fordi man skulle bygge og gøre ALT selv. Når man kom til industri tiden blev det bare for stort til mig.

Skal man stadig selv lave marker og alt det?
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron