Xboxlife forum

Civilization Revolution

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Re: Civilization Revolution

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jun 2014 07:47

Trist at et ellers godt spil kun udgives på mobilplatformen... ved ikke om det bare er mig der er for gammel ? men jeg har aldrig gidet spille noget som helst på en telefon, eller en ipad for den sags skyld ?

Ærgeligt at udviklerne går den vej (der er nok penge i det) - senest har vi jo også set Rollercoaster Tycoon 4 udelukkende blive udgivet på den mobile platform -> http://www.rollercoastertycoon.com/
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Civilization Revolution

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jun 2014 08:05

Morten Skou skrev:Jeg så godt lige annonceringen - krydser fingre for, at det kommer til Xbox også! :D


Det skal du nok ikke satse på, fandt dette på den officielle hjemmeside:


Game Description
Platform: iOS
Release Date: July 2, 2014

***NOTE: Compatible with iPhone 4S+, iPad 2+, iPad mini 1+, and iPod touch 5 - WILL NOT RUN ON EARLIER DEVICES***

The sequel to one of the most successful strategy games on mobile is here! Sid Meier's Civilization Revolution 2 challenges players to build a glorious empire that will stand the test of time. This is the first game in the Civilization catalog to be developed and available exclusively for mobile devices. Civilization Revolution 2 offers mobile strategy fans a brand new 3D presentation and more tactical depth than ever before! Find out if you have what it takes to rule the world!
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Civilization Revolution

Indlægaf A42Merlin » 25. jun 2014 08:23

Det er en trist at den ikke kommer til konsollerne. Jeg mener da at have læst at den første udgave var en ok succes til konsollerne
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Civilization Revolution

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jun 2014 08:36

Ja netop, civ. rev var jo ude som et gratis spil sidste år, i forbindelse med games with gold. Det har vel skærpet opmærksomheden fra en del brugere som måske ikke lige kendte til genren. På det officielle forum kan jeg læse at spillets online aktivitet fik et nøk op da det var gratis.

Man kunne sagtens forestille sig at en del var villige til at købe en efterfølger... jeg er i hvertfald, dog kun på konsollen.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Civilization Revolution

Indlægaf A42Merlin » 25. jun 2014 08:38

BulletEyeDk skrev:
Man kunne sagtens forestille sig at en del var villige til at købe en efterfølger... jeg er i hvertfald, dog kun på konsollen.


Jeg var klar til at købe den på release hvis den var blevet præsenteret til konsollen
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Civilization Revolution

Indlægaf Dirty Harry » 25. jun 2014 20:53

Nu har jeg spillet mange 4X spil gennem tiderne og Civilization Revolution er nok det bedste eksempel på hvordan et spil som er svært tilgængeligt, meget nemmere at gå til. Det var enkelt, der var ikke overdrevene doom-stacks som kunne vende dig fuldstændig, det var mere strømlinet og fungerede faktisk ret godt som et mere forenklet 4X spil.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Civilization Revolution

Indlægaf Scurvy Lobster » 25. jun 2014 21:04

Har faktisk lige spil Civ:Rev i går og i dag. Fint spil (dog ikke helt så stor holdbarhed som de mere traditionelle pc udgaver), men damn, hvor er det svært på Deity niveauet.

Jeg er vild med hvor tilgængeligt de har gjort spillet, og at man fint kan gennemføre et komplet spil på 2-4 timer. Kan huske hvordan jeg kunne bruge uger på det samme spil på pc - det kan man ikke helt her, men det gør ikke noget, når essensen er det samme.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Re: Civilization Revolution

Indlægaf TerrificFalcon » 25. jun 2014 21:36

Jeg er generelt set stor fan af turbaserede spil, specielt strategi-RPG'er (se fx Operation Darkness, det eneste spil jeg købte en US Xbox 360 for), og Civilization Revolution er simpelthen en genistreg. Der er ingen tvivl om, at Civilization-spillene er gode, men de er også forholdsvis svære at gå til (for folk, som ikke allerede er hajer til genren), og så kræver de en del management, som man altså bare ikke lige kan få ned på en Xbox-controller. Forestil dig lige at spille Civilization 4/5 med en Xbox 360-controller sluttet til PC'en - det lyder jo helt forfærdeligt.
At man kan tage konceptet, koge det ned, uden at det bliver alt for vandet og blandet op, og få det til at fungere med en Xbox-controller, det har jeg altså stor respekt for. Det samme blev gjort med MOBA-genren med Guardians of Middle-Earth, som senere hen blev skam-patchet i stykker (Damn you WB Games!), men da det rigtig var spilbart, så var det et Tolkien-inspireret MOBA som fungerede perfekt med 8 knapper og 2 pinde at rykke rundt på.

Ærgerligt at de ikke følger op på så stor en succes, som blev rigtig godt anmeldt, med endnu en omgang. Jeg ville supergerne købe et godt strategispil på min Xbox One, fx Civilization Revolution 2 eller den forsvundne Xbox 360-udgave af Hearts of Iron 3, som aldrig blev udgivet på trods af, at den blev færdigudviklet. Jeg skal bare lige have chancen.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Civilization Revolution

Indlægaf Dirty Harry » 27. jun 2014 06:40

TerrificFalcon skrev:Ærgerligt at de ikke følger op på så stor en succes, som blev rigtig godt anmeldt, med endnu en omgang. Jeg ville supergerne købe et godt strategispil på min Xbox One, fx Civilization Revolution 2 eller den forsvundne Xbox 360-udgave af Hearts of Iron 3, som aldrig blev udgivet på trods af, at den blev færdigudviklet. Jeg skal bare lige have chancen.


Wait what?

Skulle Hearts of Iron 3 være på Xbox 360? Hvordan i al verden skulle det fungerer?
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Civilization Revolution

Indlægaf TerrificFalcon » 27. jun 2014 11:43

Det korrekte svar er nok: ikke særligt godt.
PR omkring spillet var en total katastrofe, da annonceringen nærmest bestod i, at Xbox-entusiasten Lifelower fandt ud af, at spillet havde passeret cert hos Microsoft og efter sigende var klar til udgivelse. Xboxachievements havde en achievementliste oppe (som senere hen er blevet fjernet), men de har dog stadigvæk 6 screenshots, som du kan se lige her.
Jeg må dog lige rette på mig selv - det var ikke Hearts of Iron 3, men hed altså Hearts of Iron: Road to War, og var simpelthen et Civilization Revolution for Hearts of Iron.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Civilization Revolution

Indlægaf Dirty Harry » 27. jun 2014 12:57

TerrificFalcon skrev:Det korrekte svar er nok: ikke særligt godt.
PR omkring spillet var en total katastrofe, da annonceringen nærmest bestod i, at Xbox-entusiasten Lifelower fandt ud af, at spillet havde passeret cert hos Microsoft og efter sigende var klar til udgivelse. Xboxachievements havde en achievementliste oppe (som senere hen er blevet fjernet), men de har dog stadigvæk 6 screenshots, som du kan se lige her.
Jeg må dog lige rette på mig selv - det var ikke Hearts of Iron 3, men hed altså Hearts of Iron: Road to War, og var simpelthen et Civilization Revolution for Hearts of Iron.


Nok det mest komplekse Paradox Interactive spil overhoved, skulle forenkles til konsoller... Mit hoved kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen på nogen måde. De billeder ligner en blanding af Hearts of Iron 2 og Hearts of Iron 3, men forestil dig alle de mapmodes, taskforces, order of battle, fabrikker osv osv osv der skulle overføres... :shock:
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Civilization Revolution

Indlægaf CaptainKicker » 2. jul 2014 12:45

99,- koster det. Jeg tager chancen, og så melder jeg tilbage i aften om hvad jeg synes om det.

EDIT: Okay har spillet det i et par timer. Føles som Civ Rev, med bedre grafik, lidt flere events, og meget mere dynamisk. For Civ Rev fans er det 99,- værd
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Civilization Revolution

Indlægaf Dirty Harry » 14. jul 2014 23:04

The New Civilization Is Getting Thrashed On iTunes, With Good Reason

Nu har jeg ikke en iPad eller en iPhone så ved ikke hvordan det spilles eller ser ud.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster