Xboxlife forum

chip-live og hd?!?!!

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

chip-live og hd?!?!!

Indlægaf Docmesty » 2. feb 2004 22:39

kan dette lade sig gøre?... at have chip ny hd og live på samme tid?.. hvilken chip skal man da bruge?.. kan I eventuelt anbefale nogen programmer man kan burge?. måske fortælle et par ord om hvor jeg kan søge efter dem. men HUSK IGEN links.. Tak..
Docmesty
Niveau 3
 
Indlæg: 277


Indlægaf Salleman » 2. feb 2004 23:39

Det er muligt.. Men det kræver at du kopierer din HD EEPROM og locker din nye HD... Dette er nødvendigt da xboxLIVE tjekker din EEPROM for at godkende dig på LIVE.. Det er også denne der bliver banned hvis man logger på LIVE med en uoriginal BIOS...

Derudover skal du have en chip der indeholder to BIOS'er.. Den originale og en der muliggør at køre programmer der ikke er godkendt af Microsoft(for eks. executer2 BIOS).

Sidst men ikke mindst skal din chip helst boote det originale dashboard når den originale BIOS er slået til. Dette er nødvendigt da man ikke kan logge på LIVE fra andet end det originale MS dashboard..

En anden mulighed er at have to HD'er, den originale til xbox LIVE, og en ved siden af med EvoX, spil og lign. Det er det jeg har, og det fungerer super fint..

Men tjeck Xbox-Scene der findes vejledninger til hvordan du gør.. men det kræver rimeligt meget arbejde.

Et godt sted at købe chip (har selv en af slagsen), er hos Xmod....
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Docmesty » 14. feb 2004 17:17

tak for hjælpen, men sig mig så, skifter du harddisken ud hver gang du skal spille over live-ikke live?
Docmesty
Niveau 3
 
Indlæg: 277



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron