Xboxlife forum

Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Da Senzai » 8. aug 2013 19:48

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har fordybet mig i et single-player spil. ( - og Nej, Defiance tæller ikke :lol: )

Jeg er kørt lidt død i multi-player-ræset. Jeg føler ikke, at der er nogen titler i øjeblikket, der er værd at bruge tid på. Alle de bedste online-titler er for længst døde. ShadowRun, Chromehounds, Full Autom the Outfit og så videre. Jeg er måske ved at blive gammel, men det er efterhånden også svært at finde gode kampe i spil. Enten så vinder jeg stort eller også får jeg mega-stryg-prygl-hug.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at få gang i et godt RPG igen, og ville gerne høre jeres forslag.

Der skal helst ikke være for meget open-world eller sandkasse, og spillet skal helst ikke kræve alt for meget grinding.

Jeg har selv prøvet et par rpg´er - men jeg har endnu ikke gennemført nogen af dem. Mange er dem er et par år siden, jeg har spillet, så det vil være mærkeligt at spille videre fra, hvor jeg er nået, men jeg gider samtidigt ikke starte forfra.

Blue Dragon - Det var faktisk meget sødt, men jeg mistede interessen ca. halv vejs.
Enchanted Arms - Rigtigt godt spil, med interessante og sympatiske figurer. Der var dog alt for mange random-encounters til, at jeg kunne kæmpe mig igennem det.
Eternal Sonata - Spillet meget lidt. Virker lidt sløjt.
Lost Odyssey - Jeg har ikke spillet det så meget, men det virkede ret tørt - også figurene. Det er sikkert et godt spil, men måske lidt tørt.
Magna Carta 2 - Faktisk okay, og jeg kunne godt lide deres Manwha-stil. Jeg fattede dog aldrig kampsystemet, og mistede interessen et pænt stykke inde. Jeg er dog under halv-vejs.
Resonance of Fate - Monster-fedt spil! Dog føles det mere som et Taktisk-RPG end et traditionelt historie-drevet J-RPG. Jeg kunne godt lide det, men da jeg er en mega-noob, blev det for svært til sidst, og jeg mistede interessen.
Tales of Vesperia - Fantastisk spil! Jeg var rigtigt godt underholdt i den tid jeg spillede det - men typisk mig, så er jeg en noob, og sidder fast ved en af bosserne, og så mistede jeg interessen.

Er der nogen RPG´er I kan anbefale?

Det vigtigste er sympatiske figurer, ikke for meget grind eller random-encounters, og det må heller ikke være for svært ^_^

Jeg overvejer lidt Final Fantasy XIII.

Jeg har været ret glad for FFVII, FFIX, FFX, og har også spillet lidt FFVI og FFV. Jeg synes bare FXIII virker lidt off, men det er selvfølgelig også et par FF´er siden, sidst jeg spillede FF.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf propagandapanda » 8. aug 2013 19:58

Ikke for meget open-world / sandkasse, og ikke for svært.....?

Det lyder som Final Fantasy XIII kunne være noget for dig så. :) (synes selv det er lort, selvom jeg er FF-fan)

Men vil på det kraftigste anbefale at anskaffe en PS2 hvis du er på udkig efter de bedste RPG'er derude. Kan nok nævne 20-30 kanon titler her til. Der er generelt ikke ret mange gode JRPG til XBOX 360... :wink:

EDIT: kan se du selv lige tilføjede lidt omkring XIII :lol: Selv er jeg igang med FFXII på PS2 for tiden....det er langt bedre end XIII. Kan være det var noget?
Senest rettet af propagandapanda 8. aug 2013 20:02, rettet i alt 2 gange.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Mike.B » 8. aug 2013 19:59

Mass Effect trilogien
The Witcher 2 Assassin of Kings. Konge spil
Tales of Xillia: er dog en PS3 exclusiv
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf propagandapanda » 8. aug 2013 20:01

Mike.B skrev:Mass Effect trilogien
The Witcher 2 Assassin of Kings. Konge spil
Tales of Xillia: er dog en PS3 exclusiv


Psst....har The Witcher til salg hvis det var noget :wink:
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Mr. White » 8. aug 2013 20:13

Mass Effect trilogien er nok, hånden på hjertet, nogle af de bedste spil, jeg har spillet. Det er selvfølgelig en smagssag, men historien fængede mig utroligt meget. Tror jeg har gennemspillet trilogien en 3 - 4 gange, og det er meget for en person, som normalt kører efter gennemfør/smid væk strategien.
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf sir.auron88 » 8. aug 2013 20:31

The Witcher 2. Fedt univers, god historie, interessante karakterer. Det burde også være forholdsvist billigt nu.
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf tue69 » 8. aug 2013 21:15

Mass effect! Uden tvivl. Stort univers men ikke Open World. Og en fed fed historie!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Oswaldo Carillo » 9. aug 2013 00:10

DARK SOULS!
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Michelve » 9. aug 2013 01:20

*Tales of Vesperia - Fantastisk spil! Jeg var rigtigt godt underholdt i den tid jeg spillede det - men typisk mig, så er jeg en noob, og sidder fast ved en af bosserne, og så mistede jeg interessen.*

---> Brug You tube til at finde ud af hvordan du kan vinder over bosserne
(og trust me, jeg er sikkert mere en noob end dig, lol)

As for final fantasy, Final Fantasy XIII-2 skulle være bedre end Final Fantasy XIII, og kan findes til under 100 kr

Vis du er lidt ligesom mig, og vil en nemt og ledt tilgængelig spil så tror jeg at Mass effect 1/2/3 og måske borderlands er spillene for dig
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf arkham master » 9. aug 2013 06:47

...
Senest rettet af arkham master 14. mar 2019 16:58, rettet i alt 1 gang.
arkham master
Niveau 2
 
Indlæg: 127
By: Esbjerg


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf arkham master » 9. aug 2013 06:51

...
Senest rettet af arkham master 14. mar 2019 16:59, rettet i alt 1 gang.
arkham master
Niveau 2
 
Indlæg: 127
By: Esbjerg


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf IkkNico » 9. aug 2013 07:03

Deus Ex: Human Revolution ... Der er desværre ikke en New game+, men det kan gennemføres på sindssygt mange forskellige måder, men banerne er stadig rimeligt lineære.

Ellers er der jo Castevania Lord of Shadow, men det er mere hack'n'slash end rpg
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf Maias227 » 9. aug 2013 10:21

Dragon age origins er righting godt mens dragon age 2 er en mere koncentreret oplevelse som er knap så fængende som den første.
Maias227
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: Århus C


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf sir.auron88 » 9. aug 2013 10:28

Borderlands 2!!! Så kan du joine Kayniel og jeg, vi har næsten lige startet en ny karakter sammen :)
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Jeg vil på eventyr! - Hjælp mig med at finde et spil.

Indlægaf angak » 9. aug 2013 11:41

Mass Effect-serien er fantastisk!
Og Batman-spillene var faktisk også overraskende gode
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron