Xboxlife forum

Dark Souls 2

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 5. mar 2014 15:40

Blodbad skrev:Check "The Lobby" på GameSpot. Der er en feature med en masse fra starten af spillet.
Har lige bestilt en Xbone. Det rygtes lidt at det måske er på vej til next gen... Så venter lige lidt og ser, men kan sikkert ikke vente på det alligevel :-)
Får den der souls-itch :-)


Jeg sidder også og tripper ved tanken om at Dark Souls 2 er lige om hjørnet. Det er så vigtigt at det udkommer en fredag, så man kan sidde og nørde hele weekenden!
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Dark Souls 2

Indlægaf krig » 5. mar 2014 17:02

Jeg glæder mig vildt meget til at dø igen og igen i dette spil!!

har lige set dette ret sjove 10 min. celeb gameplay klip:


Spoiler free :D
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Mitzurugi » 11. mar 2014 09:12

Imponerende anmeldelser indtil videre:
http://www.metacritic.com/game/playstat ... k-souls-ii
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 11. mar 2014 22:40

Er jeg den eneste der modtog spillet i dag? :D
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Blauwy » 11. mar 2014 22:52

Mitzurugi skrev:Imponerende anmeldelser indtil videre:
http://www.metacritic.com/game/playstat ... k-souls-ii


Man ved det må være fængende, når et så svært og frustrerende spil får så høje scores :D
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Dark Souls 2

Indlægaf krig » 11. mar 2014 22:59

Oswaldo Carillo skrev:Er jeg den eneste der modtog spillet i dag? :D



hvor havde du lagt din preoder henne??
jeg er meget misudelig :twisted: :D

har selv en bestilling hos coolshop..
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 11. mar 2014 23:24

krig skrev:
Oswaldo Carillo skrev:Er jeg den eneste der modtog spillet i dag? :D



hvor havde du lagt din preoder henne??
jeg er meget misudelig :twisted: :D

har selv en bestilling hos coolshop..


Elgiganten :lol:
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Mike.B » 12. mar 2014 14:45

en lille video med ENB (EpicNameBro) det skal siges at der er en lille smule spoilers men da han tilsynladende har hjulpet med den officielle guide bog viser han lokationen på nogle af de bedste "begynder" items i tutorial området, så tjek den ud på eget ansvar :)

Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 16. mar 2014 21:27

Til dem det kunne have interesse hos - her er min karakter i DS2. :)

One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Dark Souls 2

Indlægaf krig » 24. mar 2014 17:08

Prøv at Joine Rat king covenant...

der får man lov til at ambushe andre spillere på den lede måde, det er satme sjovt :twisted: :twisted: :twisted:

Er der ellers nogen der er kommet igennem i spillet endnu?
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Spankey103 » 24. mar 2014 18:08

Gennemført :-) Igang med 2. og 3. playthrough nu. Et med en kammerat hvor vi kører rent co-op ( fordi det er blevet SÅ nemt at finde hinanden online nu :-D ) og et med en full dex karakter :-)
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Ink129 » 25. mar 2014 18:22

Jeg gennemførte det i dag. Det skal helt sikkert også spilles igennem igen, men jeg har en bacheloropgave, som skal afleveres i maj, så gennemspilning nr. 2 må vente lidt endnu. Det er mit første Souls-spil gennemført, så det er jeg godt tilfreds med. Personligt synes jeg også, at det var det nemmeste af dem (dermed ikke sagt, at det er et nemt spil), så jeg har også fået lidt blod på tanden til at prøve det første Dark Souls af og se, om jeg ikke kan få det gennemført også engang efter eksamenerne. Jeg elsker udfordringen og den mystiske atmosfære i disse spil :)
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 26. mar 2014 00:44

Vildt I allerede har gennemført det. Jeg kan slet ikke tage mig sammen til at spille det. Sidder med en fornemmelse af at banerne slet ikke hænger sammen med hinanden. Mega irriterende. Håber det går over når jeg engang er kommet igennem spillet og evt. får noget mere baggrundsviden om bosserne og lore. Indtil da... suk.
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Ink129 » 26. mar 2014 12:30

Oswaldo Carillo skrev:Vildt I allerede har gennemført det. Jeg kan slet ikke tage mig sammen til at spille det. Sidder med en fornemmelse af at banerne slet ikke hænger sammen med hinanden. Mega irriterende. Håber det går over når jeg engang er kommet igennem spillet og evt. får noget mere baggrundsviden om bosserne og lore. Indtil da... suk.


Det er træls, når man føler, at en efterfølger ikke rigtig lever op til franchisen. Hvad mener du med, at du føler, at banerne ikke hænger sammen med hinanden? Altså, at de ikke tematisk set er for alsidige? F.eks, det ene øjeblik en jungle, det næste et islandskab, derefter i et landskab med lava? Jeg opdigter og overdriver lidt med dette eksempel, men jeg kan godt følge dig lidt, hvis det er det, du mener - dog synes jeg, at man får mulighed for at gå igennem rigtig mange skønne områder på denne måde. Shrine of Amana er sindssygt smukt - og samtidig nok det sværeste område i spillet, imo.

Eller mener du, at områderne ikke rigtig bliver forbundet med genveje mellem hinanden? For modsat det første Dark Souls, så gør de rigtig nok ikke det her. Majula er hovedområdet, som man konstant vender tilbage til og vælger en ny rute at gå derfra. Det synes jeg nemlig også er lidt kedeligt ved 2'eren. 1'erens verden føltes mere som én verden og ikke mange små, fordi de mange områder flere steder steder var forbundne med hinanden

Jeg kunne også bedre lide 1'erens måde at håndtere bonfires, fast travel, måden at fordele XP på osv., Bedst ved 1'eren var, at der ikke var nogen base, hvor der var sikkerhed, som Majula i 2'eren. Man var hele tiden ude i "felten" og i fare - det var en nonstop rejse, om man vil, og fundet af hver eneste bonfire betød langt mere for mig i 1'eren, fordi jeg synes, at de havde langt større betydning. Måden man kunne opgradere hver enkelt bonfire på i 1'eren gav også spillet et større taktisk element, synes jeg.

Men jeg rambler. Jeg håber, at 2'eren også bider sig fast i dig, som 1'eren lod til at have gjort. 2'eren er, trods min kritik af det, stadig et rigtig fedt, udfordrende og episk spil, synes jeg. Som sagt nåede jeg aldrig igennem 1'eren, men det skal jeg nok komme til på grund af 2'eren.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dark Souls 2

Indlægaf Oswaldo Carillo » 26. mar 2014 20:58

INK129 - Jeg synes du rammer plet med ovenstående. Verdenen føles i mine øjne ikke som én verden, men en masse små. Sådan føles det i hvert fald når man bevæger sig mellem områderne. Variationen i områdernes udseender er alt for stor. Det er ikke ligesom i DS1 hvor hele starten af spillet foregår i områder der er sammenhængende (Undead Burg, Lower Undead Burg, Undead Parish). Her føler man, at man kæmper sig op gennem borgen, op til Undead Church. Denne følelse får man lidt i starten af DS2 da man skal op gennem Forrest of Fallen Giants eller hvad området hedder. Det var super fedt. Derefter synes jeg områderne blev for små og usammenhængende.

Fast-travel: I starten tænkte jeg "YES" da jeg så at man kunne fast-travel fra start. Efter 25 timer i spillet synes jeg at det er en irriterende feature fordi det mest af alt føles som om at det er en del af level-op systemet - et system der i mine øjne er mega irriterende. Hvorfor skal man absolut tilbage til hende den irriterende kost, der siger de samme 3 lange sætninger hver gang man tager kontakt til hende, for at level op? Det er irriterende og opslidende. Hvorfor kan man ikke bare gøre det ved et hvilket som helst bonfire som i DS1?
Denne lette adgang til fast-travel fjerner også idéen med genveje, som var en stor del af DS1 og en belønning fordi at afstandene blev kortere når man eksempelvis skulle hen til en bestemt merchant for at re-supply eller lignende. Selv efter man har erhvervet Lordvessel, gavnede disse smutveje, fordi man kun kunne fast-travel til udvalgte bonfires. DS2 er på dette punkt blevet lettere fordi, der ikke er nogen risiko forbundet med at backtracke/re-supply.

Selve området Majula synes jeg føles ligegyldigt. Man besøger det kun for at level op og købe life gems, idet området ikke rigtigt har noget at byde på. De få merchants der er, sælger kun skod ting.

Som du selv nævner så var hvert bonfire man fandt i DS1 en belønning. Man vidste at man var ét skridt tættere på bossen. Men i typisk Dark Souls stil er der intet i spillet der kun et godt. For samtidigt med at du nærmede dig områdets boss, kom du også et skridt længere væk fra spillets eneste "helle" - Firelink Shrine. Et "helle" man kunne miste hvis man ikke passede på!

En anden ting der nager mig lidt er at jeg endnu ikke har indtryk af at der nogen baggrund eller lore til de forskellige bosser. Det er ikke ligesom med Gwyn, Gwynevere, Gwyndolin, Seath, Nito, The Chaos Witches osv. der alle havde forbindelse til hinanden i DS1. Dette håber jeg inderligt dukker op senere, da jeg synes det var en meget vigtig del af DS1.

Well, jeg håber du har fået en forståelse af hvad det er jeg ikke helt er tilfreds med i Dark Souls 2 so far :)
One's demise is always one's own making
Oswaldo Carillo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron