Xboxlife forum

Dark Souls / Skyrim

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Dark Souls / Skyrim

Indlægaf TiringPlague108 » 13. nov 2011 20:24

Har nu kigget på begge spil og de ser begge ud til at gerne vil stå på hylden hos mig.
Men kan sku ikke beslutte mig om jeg skal ha dem begge eller ej.
Jeg har brug for hjælp. Har spillet Dragon Age, men det var ikke rigtig mig alle de karakter man skulle holde styr på :?
WoW må jeg erkende har jeg spillet for nogle år siden, men droppede det. (heldigvis)

hvad er jeres positive og negative oplevelser om de 2 spil ? :)

Go` søndag til jer :)
TiringPlague108
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Haugboelle » 13. nov 2011 20:28

Umiddelbart lyder du som om du ikke er 100% hooked på et rpg, så jeg ville vælge Skyrim. Ikke fordi det nødvendigvis er det bedre spil, men fordi at det er mere ligetil kontra Dark Souls.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Spankey103 » 13. nov 2011 20:32

Indtil videre er jeg VIRKELIG imponeret over, hvordan Dark Souls var. Det slog alle mine forventninger! x 100.. Skyrim er sku også helt vildt godt, men jeg er desværre ikke nået så langt i det endnu, så det kan bedømmes ordentligt. Men synes helt klart bare du skal købe begge spil, du vil ikke fortryde det :)
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf TiringPlague108 » 13. nov 2011 20:59

Er ikke 100 % Rpg hooked nej. Men tror et af de 2 spil kan gøre en forskel så jeg bliver 100 hooked :)
Har os lidt på fornemmelsen Skyrim er lidt nemmere end Dark Souls. Tror det bliver det første :) Også evt. Dark Souls når det er blevet lidt billigere. :) Selvom jeg nu godt kunne lide der er så mange Boss Fights i Darksouls, hvad jeg kunne se mig ud af
TiringPlague108
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf larvie » 13. nov 2011 22:30

Skyrim er for dødelige, Dark Souls og Demon's Souls er for de døde.

Det første spil er en storslået leg - det andet er hardcore disciplin! I Skyrim har du musikken til at understøtte dtemningerne - i Dark Souls har du den tavshed der kommer sivende fra din fjendes våben. I Skyrim skal du leve - du skal overleve i Dark Souls.

Skyrim er en glødende blomst af natskyggernes familie - the Souls er kødædende planter.

Og de er alle uomgængelige i min bog.
larvie
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Haugboelle » 13. nov 2011 22:42

larvie skrev:Skyrim er for dødelige, Dark Souls og Demon's Souls er for de døde.

Det første spil er en storslået leg - det andet er hardcore disciplin! I Skyrim har du musikken til at understøtte dtemningerne - i Dark Souls har du den tavshed der kommer sivende fra din fjendes våben. I Skyrim skal du leve - du skal overleve i Dark Souls.

Skyrim er en glødende blomst af natskyggernes familie - the Souls er kødædende planter.

Og de er alle uomgængelige i min bog.


What he said! Hehe det lød sku smukt.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Cerialbox » 13. nov 2011 22:52

larvie skrev:Skyrim er for dødelige, Dark Souls og Demon's Souls er for de døde.

Det første spil er en storslået leg - det andet er hardcore disciplin! I Skyrim har du musikken til at understøtte dtemningerne - i Dark Souls har du den tavshed der kommer sivende fra din fjendes våben. I Skyrim skal du leve - du skal overleve i Dark Souls.

Skyrim er en glødende blomst af natskyggernes familie - the Souls er kødædende planter.

Og de er alle uomgængelige i min bog.


Godt formuleret. Begge spil er fantastiske på hver deres måde.

Dark Souls er meget mere fokuseret på kamp end Skyrim og det har også et sindsygt fedt kampsystem, men der ikke meget af hverken historie eller dialog som Skyrim har i spandevis.

Vil anbefale at se nogle video reviews så du kan få lidt bedre fornemmelse af spillene, for de er meget forskellige.
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf larvie » 13. nov 2011 23:01

Pænt af jer at skrive på den måde!

Den smule historie der så er i the Souls, er til gengæld lige så hardcore som kampene. Og der er ingen overflødig snak... Overhovedet!

Kan du ikke klare dig i de spil, ja, så k a n du ikke klare dig. Det er ikke nok at stige i levels - du skal også øve dig og være i stand til at omstille dig gang på gang.
larvie
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Gmork Gerrard » 14. nov 2011 09:21

Skyrim kan ikke rigtig evalueres endnu, men det lover fandme godt det jeg har spillet ind til nu. Når det er sagt er Dark Souls det bedste spil jeg har spillet og gennemført i mange år- nok siden Oblivion selvom de to genre ikke kan sammenlignes.

Jeg er hardcore Bethesda-fan, men Dark Souls tilbyder noget man ikke ser andre steder specielt på stemningsfronten. Det er faktisk lidt som da Doom var helt nyt i begyndelsen: Man er bange for hvad der venter om næste hjørne som med sikkerhed kan og vil slå en ihjel!

Mener ikke du skal snyde dig selv for nogle af dem - men Larvie beskrev det så smukt, så vælg ud fra det han skriver. Du kan ligegyldigt hvad ikke vælge forkert!
Gmork Gerrard
Niveau 1
 
Indlæg: 55


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf Blodbad » 14. nov 2011 10:20

Jeg vil vove den påstand at Skyrim har en noget bredere appel.
Der er en god chance for at Dark Souls vil bitch-slappe dig for hårdt. Det er ikke for alle.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf TiringPlague108 » 14. nov 2011 17:29

Blodbad skrev:Jeg vil vove den påstand at Skyrim har en noget bredere appel.
Der er en god chance for at Dark Souls vil bitch-slappe dig for hårdt. Det er ikke for alle.


er ikke så god til at tage imod bitch slaps! :D Dengang i WoW hvergang man wipede et nyt sted så fik tastaturet et ordenlig hånd :twisted:

Så har vlagt Skyrim til at starte med :)
Tak for jeres tid ihvertfald
TiringPlague108
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Dark Souls / Skyrim

Indlægaf larvie » 15. nov 2011 17:19

Jeg har lige nu brugt over en time på at komme videre fra et ikke engang særligt specielt sted. Det er ikke lykkes mig endnu. Det er i Demon's Souls - der er INGEN checkpoints - dø og du er tilbage til start. Til gengæld er banerne bygget op på den måde, at der er flere genveje ... Men behøver jeg at sige, at du skal kæmpe dig hele vejen til portene som skal op for, at du kan springe den del over?

Dark Souls har dog checkpoints.. BTW: Hvis du tænker på kun at købe Dark Souls (fordi du er for pussy til Demon's Souls :wink:) , så und dig selv at købe limited edition. Der følger soundtrack, bag om spillet og ARTBOOK - som er übercool! Hele pakken er så lækker. Den kan fås billigt på Amazon.

Begge spil er sindssygt sjove, spændende - hvad lurer der bag næste hjørne? og frustrende af en anden verden. De er helt minimalistiske og stramme som jeg ved ikke hvad.

Men på bundlinien er de bare spil - de er sat i verden for at more og underholde spilleren, og det gør de også! Man må øve sig og tage mavesyretabletter, men sgu heller ikke tage det alt for tungt!
larvie
Niveau 0
 
Indlæg: 35



Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron