Xboxlife forum

Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Jobbermann » 15. feb 2012 11:15

Mange tak for svarene.. Det var nu ikke til den quest specifikt, bare fordi den havde jeg lavet 3 gange nu og kunne ikke rigtigt se hvad forskel mine valg gjorde... Det er en af de første man får når man kommer "ud i verden"... Man skal finde brother Egan.. Men det er lige gyldigt :)

Jeg prøver mig frem.. Tror jeg er "god" pt, så kan jeg prøve at være mere ond på en anden char :)
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mogwai » 15. feb 2012 12:52

WEZL_DK skrev:Er virkelig i tvivl om jeg skal hoppe på spillet. Har læst reviews, set videoer og et par lets plays, men ved det stadig ikke....

Har spillet demoen, og synes at verdenen er meget lineær og minder mere om Borderlands end f.eks. Oblivion.
Men åbner den mere op i løbet af spillet?

Føler i at i får noget ud af spillet ved at udforske, eller kommer man igennem hele kortet ved at spille hovedsquestet?

Ud over at queste og slås er der så mere at lave i verdenen? Kan man købe butikker eller huse?

Har læst at sidequestene kan være meget kedelige, men hvordan synes i det er?

Får man mere xp ved at spille på højeste sværhedsgrad?

Jeg må erkernde at jeg desværre ikke er blevet særligt hooked efter 3-4 timers spilletid i Amalur. Selve udforskningen er meget begrænset eftersom områderne er meget lukkede og linære. Jeg synes ikke den der følelse af opdagelse er til stede. Der er bare et eller andet ved Amalurs verden som virker så uvedkommende og kedelig. Det fanger ikke på samme måde som når man trasker rundt i Skyrim, Fallout eller Assassin's Creed.

Kampsystemet er fint, men det er som om at den samlede pakke mangler et eller andet for at virkeligt gøre spillet et tiltalende RPG for mig. Måske kunne MMO elementet have gjort spillet mere sjovt. Jeg føler lidt at det er quest grind til den store guldmedalje uden nogen specielle overraskelser.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Blade Dk » 15. feb 2012 16:12

Hvis du sælger vil jeg gerne lige smide en bilet ind
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mike.B » 15. feb 2012 16:25

jeg må osse tilstå at der er nogle mangler ved Amalur der gør at spillet bliver trade in når ME3 skal hentes i næste måned. som Mogwai skriver så virker verden indelukket og man ved virkelig hvornår der dukker fjender op da mange af områderne er nærmest opbygget som arenaer. Jeg skal dog hurtigt sige at jeg er ikke så langt inde i spillet endnu er kun lvl 8 eller 9 så det kan være jeg bare skal væbne mig med tålmodighed og koncentrere mig om storyline quests til at begynde med..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mogwai » 15. feb 2012 16:42

Blade Dk skrev:Hvis du sælger vil jeg gerne lige smide en bilet ind

Ja selvfølgelig, hvad vil du give? ;)

Send eventuelt en PB.

Mike.B skrev:jeg må osse tilstå at der er nogle mangler ved Amalur der gør at spillet bliver trade in når ME3 skal hentes i næste måned. som Mogwai skriver så virker verden indelukket og man ved virkelig hvornår der dukker fjender op da mange af områderne er nærmest opbygget som arenaer. Jeg skal dog hurtigt sige at jeg er ikke så langt inde i spillet endnu er kun lvl 8 eller 9 så det kan være jeg bare skal væbne mig med tålmodighed og koncentrere mig om storyline quests til at begynde med..

Jeg tænkte også at man bare må hænge lidt i på historien, men desværre så synes jeg ikke at de forskellige figurer og races er særligt interessante. Det når slet ikke op på Skyrims eller World of Warcrafts niveau i forhold til unikke racer og al det der :/

Som sagt før, så synes jeg combat virker fint. Men så vil jeg egentlig hellere spille God of War eller noget i den dur, for det er da mere originalt og responsivt.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf SaintRasmus » 15. feb 2012 16:49

Jeg har spillet det i 36 timer nu og er Level 33.

Hvis i ikke kan lide spillet efter 3-4 timer, så kan jeg rolig sige at det ikke bliver meget bedre med tiden. Jeg hygger mig med spillet(end til MS 3), selvom der er mange ting der helt sikkert skal rettes, hvis de laver en 2ère.

En lille oplysning: Hvis man spiller Mass Effect 3 Demoen helt til ende, så får man Omniblades i KOA.
SaintRasmus
Niveau 4
 
Indlæg: 668
By: Aalborg C


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf SvAmP » 15. feb 2012 16:57

SaintRasmus skrev:Jeg har spillet det i 36 timer nu og er Level 33.

Hvis i ikke kan lide spillet efter 3-4 timer, så kan jeg rolig sige at det ikke bliver meget bedre med tiden. Jeg hygger mig med spillet(end til MS 3), selvom der er mange ting der helt sikkert skal rettes, hvis de laver en 2ère.

En lille oplysning: Hvis man spiller Mass Effect 3 Demoen helt til ende, så får man Omniblades i KOA.


virker det stadig nu hvor spillet er kommet ?
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf spif2001 » 15. feb 2012 17:20

Jeg fik mine omniblades i går, så det virker. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf Mike.B » 15. feb 2012 18:40

Jeg kunne godt finde på at hente demoen af KOA:R bare for at få den armor til ME3..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf CaptainKicker » 15. feb 2012 19:12

Har prøvet demoen, og synes det virker rimelig godt. Spørgsmålet er om jeg skal vente, og hoppe igennem Dragon Age 2 først, som jeg købte i forrige uge, eller jeg skal hoppe direkte på KOA...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf spif2001 » 15. feb 2012 19:18

CaptainKicker skrev:Har prøvet demoen, og synes det virker rimelig godt. Spørgsmålet er om jeg skal vente, og hoppe igennem Dragon Age 2 først, som jeg købte i forrige uge, eller jeg skal hoppe direkte på KOA...

Kommer jo an på hvad du mest har lyst til. Et spil med en historie, eller ren hack'n'slash, hvad Reckoning næsten er.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf CaptainKicker » 16. feb 2012 02:49

spif2001 skrev:
CaptainKicker skrev:Har prøvet demoen, og synes det virker rimelig godt. Spørgsmålet er om jeg skal vente, og hoppe igennem Dragon Age 2 først, som jeg købte i forrige uge, eller jeg skal hoppe direkte på KOA...

Kommer jo an på hvad du mest har lyst til. Et spil med en historie, eller ren hack'n'slash, hvad Reckoning næsten er.


Lige pt., Hack'n'Slash... Ser ud til det bliver købt i Marts. :mrgreen:
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf pgrundl » 29. feb 2012 14:52

CaptainKicker skrev:Har prøvet demoen, og synes det virker rimelig godt. Spørgsmålet er om jeg skal vente, og hoppe igennem Dragon Age 2 først, som jeg købte i forrige uge, eller jeg skal hoppe direkte på KOA...


Der er så meget blablabla i Amalur, at man nærmest bliver RPG blind. I 99 ud af 100 quests er det karaktererne siger fuldstændigt ligegyldigt, og du kan sagtens løse questet, selvom du skipper igennem dialogen. Personligt (af DA1, DA2 og Amalur), kunne jeg faktisk bedst lide DA1, selvom det også var den grimmeste. Det er tydeligt at de har forsøgt at tage kampen op med Elder Scrolls serien med Amalur, men der er dømt mega fail i min bog :( Selvom jeg også er på level 33, men det er kun i kraft af hack/slash delen. RPG delen er næsten ikke eksisterende. Faktisk er der mere "historie" i Too Human (som også er et ganske underholdende hack/slash spil, som man nærmest kan få kastet i nakken efterhånden). Eller også er problemet, at der er "for meget" historie i Amalur?
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf TiringPlague108 » 5. apr 2012 14:14

Endnu et nyt DLC på vej d. 17 april.

spillet er nu ganske hyggeligt bare det ik blir hver dag, for så bliver det hurtig ensformig.
for min skyld kunne de godt lave flere racer til en anden god gang
TiringPlague108
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Re: Kingdoms of Amalur: Reckoning tråden

Indlægaf spif2001 » 27. okt 2012 08:22

38 Studios, Big Huge Games Assets solgt for 830.000$

http://www.ign.com/articles/2012/10/27/ ... for-830000

Så måske har vi ikke set det sidste til Amalur franchisen.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron