Xboxlife forum

Japanske Rollespil.

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Underdog Dude » 5. maj 2011 16:44

Godt at du kan lide det! :]

Da Senzai skrev:Min eneste "gripe" er, at man godt nok skal huske at gemme sit spil! Når man taber et kamp, så er det bare GAME OVER! Der er ikke meget retry. Ens eneste muligheder er quit game eller load game :P.


Det er jo JRPG! Synes det er nice - dog bliver det pænt provokerende at man ikke nemt kan hoppe over cutscenes.

Da Senzai skrev:Heh, det minder mig om det ellers udmærkede Ressonance of Fate. Det spil er monstersvært, og der er heller ikke mange savepoints. Jeg har flere gange siddet og totureret mig selv i op til tre timer mod en boss, fordi, at det var like en times siden, jeg sidst gemte spillet, og jeg gad ikke spille den time om igen :P.


Nice. Resonance of Fate er et af de få JRPG jeg mangler at komme igennem og med den beskrivelse kan jeg da kun glæde mig.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Japanske Rollespil på vej?

Indlægaf christianmp » 5. maj 2011 17:23

Da Senzai skrev:Jeg mangler også at spille FFXIII ^^;

Don't even bother!

Jeg har kæmpet mig igennem det, og puha hvor er det bare en kedsommelig opgave. Javist kampsystemet er interessant, men for silvan hvor er det spil lineært. A > kæmp > B. cutscene B > kæmp > C
så tager du resten af alfabetet. Der er ingen byer at udforske, da man reelt set kun skal fra et sted til et andet. Selve historien og fortællingen skal man selv sidde og læse for at få bare et lille indblik i hvad der sker. Puha da da for en ommer. Håber at 15 bliver godt, da 14 vidst skulle være mmo
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Mike.B » 5. maj 2011 18:06

Infinite Undiscovery er osse et godt spil og som eftersigende har et af de sværeste achievements til xbox360..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Japanske Rollespil på vej?

Indlægaf Underdog Dude » 6. maj 2011 13:32

christianmp skrev:Jeg har kæmpet mig igennem det, og puha hvor er det bare en kedsommelig opgave. Javist kampsystemet er interessant, men for silvan hvor er det spil lineært. A > kæmp > B. cutscene B > kæmp > C
så tager du resten af alfabetet. Der er ingen byer at udforske, da man reelt set kun skal fra et sted til et andet. Selve historien og fortællingen skal man selv sidde og læse for at få bare et lille indblik i hvad der sker. Puha da da for en ommer. Håber at 15 bliver godt, da 14 vidst skulle være mmo


Det er da pænt almindeligt for JRPG's at være ret så lineære - og FFXIII er da kun særligt slemt i starten (dvs. de første 10 timer eller deromkring). Kampsystemet (som imho er helt klart det vigtigste for et RPG) løfter det helt klart op som et af de bedre JRPG's til boxen i min bog.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Da Senzai » 8. maj 2011 09:31

Jeg har kun hørt blandet om Fintal Fantasy XIII. Jeg kan generelt godt lide, når spil er liniære. Jeg synes, at det er meget rart, når jeg bliver ført direkte til spillet, istedet for at jeg skal "spilde tid" på at tumble rundt og finde ud, hvad jeg skal. Jeg kan f. eks heller ikke tåle Sandkasse spil.

Resonance of Fate er godt, men det virker ikke som om, at der er så meget historie, som man godt kunne ønske. Alt fokus ligger på det anerledes kampsystem (Run-And-Gun) og lede dungeons man skal kæmpe sig igennem.
Måske kommer der mere historie længere hen i spillet. Jeg tror kun, at jeg er ca en tredjedel inde i spillet før, at jeg var nødt til at give op og se mig slået :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Japanske Rollespil på vej?

Indlægaf Cloudy » 8. maj 2011 11:33

Underdog Dude skrev:
Prozel skrev:Har overvejet NIER og Lost Odyssee men ved ikke helt? :P


Nier er nærmere et action spil med rpg elementer (en blanding af bayonetta og lost odyssey).

Lost Odyssey kan helt sikkert anbefales. Det er et meget klassisk JRPG.

Men så vidt jeg ved er der ikke de store JRPG spil i sigte lige foreløbig - men synes også tit at annonceringen af dem kan komme pænt tæt på deres release her i europa (hvilket jo nok skyldes at de som regel altid er blevet udgivet i Asian og derefter Amerika først).

Jeg er stadig harm over at vi aldrig har fået Operation Darkness og mange andre spil fra Atlus her i europa.

Heldigvis er der stadig en del spil jeg mangler at komme igennem - er i øjeblikket i gang med Tales of Vesperia og skal bagefter i gang med Infinite Undiscovery og dernæst skal jeg have investeret i Last Remnant, Magna Karta og Resonance of Fate. Mangler faktisk også at gennemføre Star Ocean, men jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at sætte det i boxen igen...



Så må jeg da hellere se at få prøvet Operation Darkness. Har det liggende til US boxen :)

Nej jeg ville give hvad som helst for et remake af FF 7. IMO et af de bedste spil nogensinde :)

Men jeg er nok bare old-school.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Underdog Dude » 13. maj 2011 10:41

Da Senzai skrev:Jeg har kun hørt blandet om Fintal Fantasy XIII. Jeg kan generelt godt lide, når spil er liniære. Jeg synes, at det er meget rart, når jeg bliver ført direkte til spillet, istedet for at jeg skal "spilde tid" på at tumble rundt og finde ud, hvad jeg skal. Jeg kan f. eks heller ikke tåle Sandkasse spil.


Har det på samme måde.

Da Senzai skrev:Resonance of Fate er godt, men det virker ikke som om, at der er så meget historie, som man godt kunne ønske. Alt fokus ligger på det anerledes kampsystem (Run-And-Gun) og lede dungeons man skal kæmpe sig igennem.
Måske kommer der mere historie længere hen i spillet. Jeg tror kun, at jeg er ca en tredjedel inde i spillet før, at jeg var nødt til at give op og se mig slået :P


Det lyder som en udfordring, der er værd at tage op... :]

Cloudy skrev:Så må jeg da hellere se at få prøvet Operation Darkness. Har det liggende til US boxen :)


Arg, det er svinsk! :cry:

Cloudy skrev:Nej jeg ville give hvad som helst for et remake af FF 7. IMO et af de bedste spil nogensinde :)


Helt enig, selvom det efterhånden er så langt tid siden jeg har spillet det, at jeg ikke rigtig kan huske så meget af det mere...
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Da Senzai » 2. sep 2011 19:36

Ellers noget nyt? :0)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf TerrificFalcon » 2. sep 2011 20:18

Guys, med hensyn til Operation Darkness, så er det altså pisseniche. I skal virkeligt ikke gå ind og forvente at I får en normal, rar og sjov gamingoplevelse. Det er hårdt, det er komplet unfair (og nogenlunde umuligt medmindre man bruger en specielt skill) og hvad-ved-jeg, men samtidigt er det det hele værd, om ikke andet, så bare for at få lov til at slå Hitler ihjel med en varulv (og at grine af hans livvagter, som heiler for at kaste spells med navne som "Jagthund"). Kan dog se at Cloudy ikke fik spillet det endnu - og helt ærligt, uanset hvor meget jeg elsker det, så er jeg ikke sikker på at jeg vil anbefale det til andre.

Uheldigvis er jeg faktisk ikke meget for JRPG's. Eller, jo, men jeg går bare død i dem. Ud over Operation Darkness kan jeg huske et specielt spil, som jeg altid har synes godt om: Baten Kaitos (som dog er til GameCube).

Pissefedt plot, spækket med god fortæller-stil og herligt som bare pakker - det samme gælder den grafiske stil og musikken. Kampsystemet er dog ret hit-and-miss. Hver figur har et deck med kort i (jo højere Class, desto større et deck skal du have), som man så trækker kort fra - jo højere Class, desto større må din hånd være. Når det så bliver ens tur, så kan man bruge et par af sine våben/healing items (igen, jo højere Class, desto flere kort kan du bruge per tur) på at tæske fjenden eller hvad man nu har lyst til - og så kan man altså bruge andre items til at blokere med, når fjenden angriber. Dermed er man nødt til at have en fin linje mellem begge dele, for man kan godt ende med lortehænder, hvor man kun har skjolde, og så ikke kan angribe.

I kan se noget gameplay, fra et kvarter til en halv time inde i spillet, sådan cirka: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Goa1Or_IlBs&feature=related[/youtube]

Hvis man har en GameCube, så skylder man virkeligt og inderligt sig selv at have prøvet Baten Kaitos. Uheldigvis kan prologen, Origins, ikke fås herhjemme (US/JAP only), men det gør jo ikke det her dårligt på nogen måde, heldigvis.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Underdog Dude » 3. sep 2011 19:15

Tror ikke der er så meget nyt, udover at Gal Gun nok ikke får lov til at komme på xbox. (Det er dog ikke det store tab).
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf nakka » 3. sep 2011 19:40

Da Senzai skrev:Ellers noget nyt? :0)


hvis du har en ps3.. så udkommer der hele 3 (4 med WKC2.. som er kommet i eu) jrpgs i september(us datoer, ps3en er regionsfri, så køb løs, og samtidig spar penge kontra danske priser) :)
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Prozel » 5. feb 2012 20:28

Nogle som har fået det nye Final Fantasy? Jeg har lige klaret 13'eren og kan ikke vente med at få efterfølgeren købt! :D
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Gaden9210 » 6. feb 2012 01:43

hvis du kan li XIII vil du elske XIII-2. Selvom det har sine mangler, er det meget bedre end det forgående
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Prozel » 6. feb 2012 09:02

Jeg ELSKEDE XIII! :D

Det er lidt ærgeligt at med kun to i party, og ingen summons. Det overlever jeg nok!
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Japanske Rollespil.

Indlægaf Cowrider » 6. feb 2012 09:40

Ved ikke lige om det høre til her men tænkte på True Fantasy Live Online? kan huske det var op og vende her på siden for lang tid siden. men noget med det blev stoppet..

findes der endelig et spil der mider om dette?
kan huske det var noget med man kunne rende i store grupper og have sit ejet hus mm...
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron