Xboxlife forum

Character Creator tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Character Creator tråden

Indlægaf spif2001 » 27. mar 2011 14:25

Billede
Dette er tråden, der omhandler mit gratis program Character Creator, som er en Windows applikation, hvor man kan lege med Fallout: New Vegas karakter builds.

Ved nye versioner vil jeg nok stadig oprette et blog indlæg, men her i tråden er der plads til lidt mere snak.

Fejl i programmet
Der vil helt sikkert være små fejl, da programmer som bliver store, ikke kan testes tilfredsstillende af en enkelt mand, som oveni købet selv har lavet det, og derfor har svært ved at forestille alle de tossede ting, brugerne kan finde på. :)

Opfordring
I er meget velkomne til at skrive her i tråden, hvis i oplever fejl, har forslag eller bare gerne vil snakke om programmet.

Programmets funktionalitet lige nu
1) Lave nye karakterer.
2) Få karakterer til at gå op i level inkl. skill points og perks.
3) Fjerne levels fra karakterer.
4) Eksportere karakter builds inkl. level historik.
5) Importere karakter builds inkl. level historik.
6) Printe dine karakter builds ud inkl. level historik.
7) Dead Money DLC er supporteret.

Screenshots
Hovedvinduet, hvor man kan se sin aktuelle karakter: Link
Ny karakter vinduet: Link
Level up vinduet: Link
Print preview vinduet: Link

Arbejder p.t. på
Nu hvor v.1.1.1 er udgivet, kan jeg komme i gang med v1.1.2. Nu skal det blive muligt at tilføje implants, quest relaterede perks, skill bøger og companion perks. Jeg skal også have lavet en lidt bedre exceptionhandling - dvs en bedre håndtering af program fejl. Jeg vil også lave en graf, der viser skill progression henover levels.

Når der udkommer nyt DLC til Fallout: New Vegas, vil jeg selvfølgelig så hurtigt som muligt få dem supporteret og lave nye versioner.

Når de små ting er klaret :P, vil jeg gå i gang med, at supportere Fallout 3 + DLC til den også. Bagefter det kommer turen til Elder Scrolls serien. Morrowind, Oblivion og sikkert før dem - Skyrim.

Installation
Character Creator er kodet i C# og skal bruge Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 for at kunne køre. Windows 7 er født med Microsoft .NET Framework 3.5 SP1, og derfor kører installeren hurtigt. Har du Windows XP eller Windows Vista skal du muligvis opdateres, men det sørger installeren selv for. Det tager dog lidt tid.

Når du har installeret app'en, kan du finde manualen i Start --> Alle Programmer --> Character Creator.

Seneste version v1.1.1
Download den her

Tak til Morten Skou for at hoste Character Creator på Xboxlife.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Character Creator tråden

Indlægaf Vestergaard » 22. apr 2011 18:10

Virkelig lækkert værktøj. Kan sidde og planlægge fremad, medens jeg spiller. Der er dog én detalje, og jeg ved ikke, om jeg bare har været uheldig, men det handler om de halve skillpoints.
Når jeg fx får 14½ skill points, så får jeg de 14 ved den ene level og de 15 ved den anden, mens dit program gør det omvendt. Det handler jo kun om et point, så det er vel en bugrettelse der kan komme sammen med noget andet senere :)

Tak for det store arbejde!
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Character Creator tråden

Indlægaf spif2001 » 22. apr 2011 20:11

Aahh... feedback! Skønt! Men jeg er ikke sikker på, hvad du mener. Du vil have pointet første gang og ikke anden gang eller? Det er meget muligt, at det er sådan, for jeg har ikke testet det. :-)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Character Creator tråden

Indlægaf Vestergaard » 22. apr 2011 20:51

Suk, det er også lidt kringlet skrevet. Det må være søvnunderskuddet :-)

Jeg kan desværre ikke lige huske i hvilken rækkefølge det er, jeg kan bare huske, at det var den forkerte rækkefølge. Men du forstår godt, hvori problemet ligger?
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Character Creator tråden

Indlægaf Vestergaard » 25. apr 2011 22:22

Hej Spif
Jeg fik lige spillet lidt F:New Vegas igen, og jeg tror at det er ved de ulige levels at jeg får 13 skillpoints og 14 ved de hele. Hvor din Character Creator giver 14 ved de ulige levels og 13 ved de lige. Håber du kan bruge det :)
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Character Creator tråden

Indlægaf spif2001 » 25. apr 2011 22:31

Spørgsmålet er hvordan det starter fra level 1 af, for man kan påvirke skillraten med Intelligence boosts. Enten via implants eller via perk'en Intense Training. Mere herom i wiki'en: http://fallout.wikia.com/wiki/Skill_rate

Jeg må hellere tage mig sammen og få det i maskinen, så jeg kan teste det, men det bliver ikke i dag. Jeg er lige kommet hjem fra påskeferie og nu slapper jeg max af med Clash of Heroes. :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Character Creator tråden

Indlægaf Vestergaard » 25. apr 2011 22:40

Hehe. Det er helt forståeligt. Det må vel fungere på den måde, at den kun tæller de hele point.
Min teori vil så betyde, hvis vi tager mit eksempel med min character med en intelligence på 7, at man som lvl 1 har 13½ point, men man kan kun bruge de 13, da man kun kan allokere hele point, derfor har man et resterende ½ point. Ved lvl to får man igen 13½ og man har det resterende halve og derfor er der 14 point at tildele denne gang.

Håber ikke det blev for kringlet, og det er jo bare min teori, så det er ikke sikkert at det er rigtigt.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Character Creator tråden

Indlægaf spif2001 » 2. maj 2011 15:32

Så fik jeg leget lidt med skillraten, og det ser ud til, at du har ret. Ergo skal jeg lige have rettet lidt til i koden. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Character Creator tråden

Indlægaf Vestergaard » 2. maj 2011 20:13

Great :) hvornår bliver ubuntu understøttet? ;)
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg



Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron