Xboxlife forum

WRPG listen

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: WRPG listen

Indlægaf Zt3pH » 3. feb 2012 14:26

spif2001 skrev:Game of Thrones sat til at udkomme d. 15 maj:
http://xbox360.ign.com/articles/121/1217869p1.html

Riversprings trailer:
Video: http://www.gametrailers.com/video/river ... -of/726488

Jeg har netop set hele season 1 af tv serien med Nikolai Koster Waldau (stave?), og jeg er halvvejs i bog 2. Det bliver sjovt at se George Martins verden i spilform. :)


Jeg tør næsten ikke håbe på det bliver godt, at frygt for at blive slemt skuffet.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: WRPG listen

Indlægaf allanb » 20. apr 2012 15:26

Ja så kan du godt rykke Risen 2, for det er netop blevet flyttet til den 3 August. :cry:
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: WRPG listen

Indlægaf spif2001 » 22. apr 2012 15:34

allanb skrev:Ja så kan du godt rykke Risen 2, for det er netop blevet flyttet til den 3 August. :cry:

Rykket.

...og lige den her, har jeg ikke så meget imod bliver rykket. For mange RPG'er ude lige nu, og hvis vi ser på Risen 1 porten til konsoller, så behøver de al den tid de kan få. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: WRPG listen

Indlægaf Da Senzai » 4. maj 2012 09:46

Jeg kom faktisk herind for at høres jeg er mening om Dragon´s Dogma, men så så jeg, at I har slet ikke har det på listen! :shock:

Hvorfor er Dragon´s Dogma ikke på? Det spil ser monstersejt ud! :D

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: WRPG listen

Indlægaf spif2001 » 4. maj 2012 10:15

Det virker bare lige lovlig action packed, til at komme på listen imo. Jeg prøvede demoen og det virkede som et regulært hack'n'slash uden de helt store RPG elementer.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: WRPG listen

Indlægaf propagandapanda » 4. maj 2012 10:24

Kan ikke spotte Dark Souls på din liste. Det spil er simpelthen et must.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: WRPG listen

Indlægaf spif2001 » 4. maj 2012 10:30

propagandapanda skrev:Kan ikke spotte Dark Souls på din liste. Det spil er simpelthen et must.

Jeg har det også stående på hylden, men er ikke kommet i gang med det. Igen virker det også mere som et action spil end et RPG, men det passer måske ikke?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: WRPG listen

Indlægaf Da Senzai » 4. maj 2012 10:36

spif2001 skrev:Det virker bare lige lovlig action packed, til at komme på listen imo. Jeg prøvede demoen og det virkede som et regulært hack'n'slash uden de helt store RPG elementer.


Jeg kan sgu da se herfra, at der både er Sværd, Drager, Trolde og Tryllestave

Måske forstår jeg ikke helt WRPG ånden, og det her er et ærligt spørgsmål. Jeg har selv spillet nogle af de spil, du har på listen.

Hvorfor er X-Men Legends og Baldurs Gate Dark Alliance WRPG? Begge spil er hjernedøde action-dungeon-crawlere, hvor det gælder om at tæve knapper, og så huske at trykke på block-knappen, når det er bossen´s tur til at skyde laser ud af øjnene - og det er ikke negativt. Jeg har gennemført X-Men Legends spillene på tre forskellige konsoller :P

Edit: Eller Gauntlet!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: WRPG listen

Indlægaf spif2001 » 4. maj 2012 10:51

De gamle xbox 1 spil på listen er også en gang rod. BG Dark Alliance spillene er med mest pga deres world setting. X-Men Legends og Gauntlet spillene har jeg slet ikke fået spillet endnu, så jeg aner ikke hvad de går ud på.

Fable spillene burde nok heller ikke være på listen, og Sacred 2 er en Diablo klon - rendyrket hack'n'slash
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: WRPG listen

Indlægaf Da Senzai » 4. maj 2012 10:54

Okay, så er vi pretty-much enige :P.

Men få lige spillet de superfede X-Men Legends spil :D. De er ligesom Marvel Ultimate Alliance. Bare med bedre historie, og uden børnehave-sværhedsgraden :D

Lad være med at rør´ Gauntlet. Det er fandeme weak.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: WRPG listen

Indlægaf DkSlayer » 4. maj 2012 11:40

spif2001 skrev:
propagandapanda skrev:Kan ikke spotte Dark Souls på din liste. Det spil er simpelthen et must.

Jeg har det også stående på hylden, men er ikke kommet i gang med det. Igen virker det også mere som et action spil end et RPG, men det passer måske ikke?


Dark Souls er så meget mere end bare et action spil.

Uden at fornærme dig Spif, så vil jeg nok anbefale dig at lade det stå på hylden. Udfra fra du sådan ellers spiller, så vil jeg mene at Dark Souls er for krævende og hardcore for en rpg hygge onkel som dig ;)
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: WRPG listen

Indlægaf xsoenx » 4. maj 2012 13:02

DkSlayer skrev:
spif2001 skrev:
propagandapanda skrev:Kan ikke spotte Dark Souls på din liste. Det spil er simpelthen et must.

Jeg har det også stående på hylden, men er ikke kommet i gang med det. Igen virker det også mere som et action spil end et RPG, men det passer måske ikke?


Dark Souls er så meget mere end bare et action spil.

Uden at fornærme dig Spif, så vil jeg nok anbefale dig at lade det stå på hylden. Udfra fra du sådan ellers spiller, så vil jeg mene at Dark Souls er for krævende og hardcore for en rpg hygge onkel som dig ;)

RPG Elementer betyder ikke det er et RPG :)
hvis vi talte spil som havde RPG elementer så ville SR3,Bioshock,Singularity og mange flere være med
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: WRPG listen

Indlægaf DkSlayer » 4. maj 2012 14:29

Nu skrev jeg jo sådan set også bare at Dark Souls er meget mere end bare et action spil

Men tak for lektionen skatter :)
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: WRPG listen

Indlægaf propagandapanda » 4. maj 2012 15:01

Jeg opfatter nu selv Dark Souls som værende rendyrket RPG. Det handler i høj grad om character building, hvor man selv bestemmer i hvilken retning man vil have sin person (Warrior, thief, mage osv...) plus der er er masse af inventory muligheder.. Ens beslutninger i spillet kan få store konsekvenser på hvordan spillet kommer til at forløbe, og spillet viser ingen nåde hvis du træffer forkerte beslutninger. F.eks. Er der ikke nogen manual save game funktion, kun auto save. Så laver du en fejl, så må du klare dig videre på din færd uden at kunne lave det om. Slår du en NPC ihjel, er han væk for Ltid. Det minder lidt om bøgerne Sværd og Trolddom på det punkt. Den verden spillet foregår i, er noget af det mest dystre eventyrunivers jeg har oplevet.

Jeg vil sige at man snyder sig selv for en sand perle, hvis man ikke spiller spillet, i den tro at det er et decideret action spil. Det er det så langt fra.
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Re: WRPG listen

Indlægaf spif2001 » 4. maj 2012 15:44

DkSlayer skrev:
spif2001 skrev:
propagandapanda skrev:Kan ikke spotte Dark Souls på din liste. Det spil er simpelthen et must.

Jeg har det også stående på hylden, men er ikke kommet i gang med det. Igen virker det også mere som et action spil end et RPG, men det passer måske ikke?


Dark Souls er så meget mere end bare et action spil.

Uden at fornærme dig Spif, så vil jeg nok anbefale dig at lade det stå på hylden. Udfra fra du sådan ellers spiller, så vil jeg mene at Dark Souls er for krævende og hardcore for en rpg hygge onkel som dig ;)

Så meget hygge onkel synes jeg nu heller ikke jeg er.

Jeg har da gennemført Mass Effect 1, 2 & 3 på Insanity, hvad der kræver lidt mere end et par hyggestunder. :)

Mit problem med Dark Souls er, at jeg hader at dø i spil, og gør alt for at undgå det - også selvom det betyder, at jeg må gå langsommere frem. Så vidt jeg har forstået det, så er Dark Souls et spil, hvor man skal lære af sine utalllige dødsfald, og jeg er bange for, at det vil gå for hårdt ud over mine controllere. ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron