Xboxlife forum

Risen

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf spif2001 » 19. okt 2009 16:24

Jeg synes også det er fedt. Ja, grafikken er ikke den bedste, men storylinen er fed, og spillet er tilpas svært - i starten meget svært, men efter et par timer hjælper det på det. ;)

Jeg er i gang med kapitel 4 - som vist er det sidste - og smadrer for vildt med min fire mage. Jeg bruger kun magi, og det spiller bare. I hvertfald så længe jeg ikke møder monstre der er immune overfor ild / magi, men det er ikke sket endnu.

Hvis man synes om genren, så er Risen fuld af mange timers underholdning - og i modsætning til Two Worlds, så er stemmeskuespillet i orden. Find et tilbud på det og prøv det.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaptainKicker » 19. okt 2009 16:26

Er det sjovt at være mage, eller er det noget man skal vente med til et "Second Playthrough"? :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf Twisted182 » 19. okt 2009 16:33

jeg ville bare lige høre fra nogle fellow xgamers og risen er værd at købe:)?
Twisted182
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Indlægaf spif2001 » 19. okt 2009 16:34

CaptainKicker skrev:Er det sjovt at være mage, eller er det noget man skal vente med til et "Second Playthrough"? :D



[Possible spoilers!]
Jeg startede med en kriger, men blev lidt træt af det. Så lavede jeg en mage, tog til Harbour Town og blev meldt ind i klostret på den "rigtige" måde - en masse små quests for at komme i good standing med Inquisition.

I lang tid kæmpede jeg med at have mana / potions nok, men nu hvor jeg er level 24, og har fuldt skill niveau i alchemy, er det fedt. Bruger fireball level 10 og har 3. Seal, så jeg kan kaste alle mulige spells. Summon Skeleton, Protection osv. er rare secondary spells, så man ikke bliver kvadret i nærkamp.

En flok Lizard Warriors forsvinder hurtigt i flammerne, når min char først slipper hans indre pyroman løs. :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaptainKicker » 19. okt 2009 17:31

Damn, tror jeg må have 2 Save games kørende så ;)

Skal helt klart prøve og være mage.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf Annxii » 20. okt 2009 17:51

Twisted-lemon skrev:jeg ville bare lige høre fra nogle fellow xgamers og risen er værd at købe:)?
Man får ikke ret meget hjælp gennem spillet og det er måske ikke lige en AAA-titel, men hvis man er RPG-fan så skal man da helt klart prøve det! :D

CaptainKicker skrev:Damn, tror jeg må have 2 Save games kørende så ;)

Skal helt klart prøve og være mage.
Replay-value! så må du jo igennem det en gang til som mage og så vælge en anden faction at holde med ;)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf spif2001 » 21. okt 2009 21:34

Nå - så kom jeg igennem med min mage.

Meget mærkelig boss kamp til sidst - slet ikke i tråd med resten af spillet.

Ved ikke rigtig om jeg orker spillet mere. Skal lige lege lidt mere, og så må jeg igennem igen om 1 års tid.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Beatwolf » 25. okt 2009 16:36

jeg spiller det PT på PC da jeg hørte meget dårligt om konsol versionen.. og må sige at det er super fedt! hvis man kunne lide gothic spillene holder det her 100 % Helt klart et af de bedre spil i år.

Har sat alt grafikken til maks og det er satanedme et af de flotteste spil jeg længe har set.. og damn timerne går bare derud af når man først er igang. Dog ikke helt let spil men, spil er også gået hen og blevet alt for lette.
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Indlægaf Descenter 1976 » 6. mar 2010 15:13

ØV ØV ØV....

Jeg troede faktisk ikke Risen var udkommet endnu...
Så opdagede jeg en demo til PCen som jeg prøvede. og i max detaljer på 1280x1024 (mine PC skærme kan ikke højre detsværre) så ser det delme fedt ud. ok personerne kunne sagtens være flottere. men selve verdenen og omgivelserne. lys effekterne med skygger osv ser helt tosset godt ud.
små sommerfugle og fluer i luften osv. efter jeg var gået gennem demoen som virkelig var fedt, så opdagede jeg at det allerede var udkommet...
og sælges på Coolshop til kun 249!?!
Det var så underligt jeg lige tog et par reviews, og så gav prisen mening. Muligt det er same historie, og jeg er enig i at graf ikke er alt. men hold da op det ser lidt dødt ud i forhold til PC :(
Synes slet ikke (på de videoer jeg har set) man får samme føelse når man går rundt og udforsker verdenen... eller den specielle fornemmelse der er når man kommer fra en mørk grotte og ud i lyset osv. Jeg ved ik... Jeg havde håbet på at skulle side med dette spil i sofaen på storskærmen, men mon ik dette skal spilles på PC for størst glæde?
Føler virkelig Xboxen bliver snydt her?
Er det dårlig programeret eller hvad sker der?

Er der nogen der har prøvet BÅDE PC og XBOX versionen. De forskellige PC Reviews ligger på ca 80-85 men de på xbox ligger på ca 60 så der må være andet en det grafiske der trækker ned.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991



Indlægaf skitzofraen » 6. mar 2010 15:45

Descenter 1976 skrev:ØV ØV ØV....

Jeg troede faktisk ikke Risen var udkommet endnu...
Så opdagede jeg en demo til PCen som jeg prøvede. og i max detaljer på 1280x1024 (mine PC skærme kan ikke højre detsværre) så ser det delme fedt ud. ok personerne kunne sagtens være flottere. men selve verdenen og omgivelserne. lys effekterne med skygger osv ser helt tosset godt ud.
små sommerfugle og fluer i luften osv. efter jeg var gået gennem demoen som virkelig var fedt, så opdagede jeg at det allerede var udkommet...
og sælges på Coolshop til kun 249!?!
Det var så underligt jeg lige tog et par reviews, og så gav prisen mening. Muligt det er same historie, og jeg er enig i at graf ikke er alt. men hold da op det ser lidt dødt ud i forhold til PC :(
Synes slet ikke (på de videoer jeg har set) man får samme føelse når man går rundt og udforsker verdenen... eller den specielle fornemmelse der er når man kommer fra en mørk grotte og ud i lyset osv. Jeg ved ik... Jeg havde håbet på at skulle side med dette spil i sofaen på storskærmen, men mon ik dette skal spilles på PC for størst glæde?
Føler virkelig Xboxen bliver snydt her?
Er det dårlig programeret eller hvad sker der?

Er der nogen der har prøvet BÅDE PC og XBOX versionen. De forskellige PC Reviews ligger på ca 80-85 men de på xbox ligger på ca 60 så der må være andet en det grafiske der trækker ned.


Det burde ikke overraske nogen, at pc versionen sparker røv på 360 versionen imo...

Jeg tvivler på, at dårlig programmering har skylden, det er nok nærmere 360ens begrænsninger der ligger til grund.
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf spif2001 » 6. mar 2010 16:08

Det er en generel trend, at tyske RPG spil bliver lavet til PC og derefter kommer i en dårlig konsol konvertering, som der ikke er blevet brugt meget tid på.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Descenter 1976 » 6. mar 2010 19:12

spif2001 skrev:Det er en generel trend, at tyske RPG spil bliver lavet til PC og derefter kommer i en dårlig konsol konvertering, som der ikke er blevet brugt meget tid på.


Ja jeg vil også mene Xboxen kan lave den grafik jeg ser her i PC demoen uden videre problem.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Indlægaf skitzofraen » 6. mar 2010 19:34

Det eneste tidspunkt hvor der ikke vil være en stor forskel grafisk, er hvis det er et spil, som er lavet til 360en og så konverteret til pc bagefter...

Forskellen mellem Pc og konsollerne er ikke så stor i denne generation, men det er kun fordi, at de spil vi spiller, som udkommer på både konsol og pc, for det meste er udviklet til konsollerne og derefter konverteret til pc...

Det er sådan set os konsol brugere der holder udviklingen tilbage...
LIVE gamertag: blazed b 6710
PSN gamertag: blazed_b_6710
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Descenter 1976 » 6. mar 2010 20:19

Njaa, Njoo. Både og...
Jeg er til dels enig i hvad du siger.
Men det ændre ikke rigtigt på at spillet Risen, sagtens kunne være langt flottere og køre langt bedre på xboxen en det gør. synd og skam.

for en gang skyld er xbox versionen billigere en på pc.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron