Xboxlife forum

Dragon Age: Origins tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf sec dk » 8. jul 2010 11:15

Major Oblivious skrev:Nogle som har nogle guides til gode character builds eller råd ? Tror efterhånden at jeg har genstartet med en ny character 4-5 gange fordi de aldrig bliver særlige awesome.. Tanken om en dual weapon warrior tiltaler mig meget, men synes ikke det harmonerer med hans rolle i gruppen (Tank)


Jeg spillede igennem som warrior efter at hace restartet et par gange. Jeg blev frustreret med dual wield, fordi man ikke kan blive immun mod knockdowns og lignende, så jeg skiftede til en 2handed warrior, og han var ganske sjov at spille igennem med.

Du skal ikke være tank, bare fordi du er warrior. Du kan sagtens bruge fx Allistair eller Shale som din tank og selv bare lange øretæver ud. Du skal bare sikre dig, at du ikke bruger aggro-talenterne (Taunt og provoke hedder de vist).

Frem for at jeg skriver side op og ned om builds, så vil jeg anbefale, at du tjekker denne FAQ:
http://www.gamefaqs.com/xbox360/950918- ... faqs/58309

Der er guide til stort set alle classes og builds, bare spring til sektion 5/6/7 og drop resten. Jeg fulgte 2hand buildet, og det fungerede godt for mig.

PS: Ingen class virker specielt "awesome" i starten af spillet. Du skal lidt ind og gerne nå 3-4 lag ind i et par af deres skilltræer, så begynder du for alvor at mærke deres evner. Du skal ikke bekymre dig, hvis du har "valgt forkert" med en warrior, som regel kan du indhente det tabte senere i spillet, da du får flere skill/talent points, end du behøver for at fylde dine primære grene ud.
sec dk
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Indlægaf Major Oblivious » 8. jul 2010 11:30

sec dk skrev:
Major Oblivious skrev:Nogle som har nogle guides til gode character builds eller råd ? Tror efterhånden at jeg har genstartet med en ny character 4-5 gange fordi de aldrig bliver særlige awesome.. Tanken om en dual weapon warrior tiltaler mig meget, men synes ikke det harmonerer med hans rolle i gruppen (Tank)


Jeg spillede igennem som warrior efter at hace restartet et par gange. Jeg blev frustreret med dual wield, fordi man ikke kan blive immun mod knockdowns og lignende, så jeg skiftede til en 2handed warrior, og han var ganske sjov at spille igennem med.

Du skal ikke være tank, bare fordi du er warrior. Du kan sagtens bruge fx Allistair eller Shale som din tank og selv bare lange øretæver ud. Du skal bare sikre dig, at du ikke bruger aggro-talenterne (Taunt og provoke hedder de vist).

Frem for at jeg skriver side op og ned om builds, så vil jeg anbefale, at du tjekker denne FAQ:
http://www.gamefaqs.com/xbox360/950918- ... faqs/58309

Der er guide til stort set alle classes og builds, bare spring til sektion 5/6/7 og drop resten. Jeg fulgte 2hand buildet, og det fungerede godt for mig.

PS: Ingen class virker specielt "awesome" i starten af spillet. Du skal lidt ind og gerne nå 3-4 lag ind i et par af deres skilltræer, så begynder du for alvor at mærke deres evner. Du skal ikke bekymre dig, hvis du har "valgt forkert" med en warrior, som regel kan du indhente det tabte senere i spillet, da du får flere skill/talent points, end du behøver for at fylde dine primære grene ud.


Mange tak! - Den vil jeg bestemt kigge nærmere på, og tak for rådene :D
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf ckolsen » 8. jul 2010 19:29

Så er 2'eren offentliggjort :-)

http://dragonage.bioware.com/da2/

og

http://gameinformer.com/b/news/archive/ ... ealed.aspx

Skulle komme ud i februar 2011
ckolsen
Niveau 2
 
Indlæg: 105


Indlægaf Gamemakerman » 8. jul 2010 19:34

ckolsen skrev:Så er 2'eren offentliggjort :-)

http://dragonage.bioware.com/da2/

og

http://gameinformer.com/b/news/archive/ ... ealed.aspx

Skulle komme ud i februar 2011


Endnu engang kickstarter Bioware året med det bedste spil :D
Senest rettet af Gamemakerman 8. jul 2010 19:39, rettet i alt 1 gang.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ckolsen » 8. jul 2010 19:39

Nemlig - det skal nok blive godt, hiver stadig 1'eren frem fra tid til anden
ckolsen
Niveau 2
 
Indlæg: 105


Indlægaf SvAmP » 8. jul 2010 19:40

har altid haft lyst til at prøve dragon age men tror sku det er alt for svært til mig :P har aldrig vært god til rpg spil :P
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf Gamemakerman » 8. jul 2010 19:40

ckolsen skrev:Nemlig - det skal nok blive godt, hiver stadig 1'eren frem fra tid til anden


Jep, skal snart spille det igennem igen, måske tjekke DLC'et, har fået de 1000 points i det normale spil :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf austerellis » 8. jul 2010 19:41

Spændende med en efterfølger allerede. Havde dog håbet, man kunne bruge sin figur fra det første spil i efterfølgeren, men lad os se, hvad Bioware finder på.
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Indlægaf Major Oblivious » 8. jul 2010 19:43

SvAmP skrev:har altid haft lyst til at prøve dragon age men tror sku det er alt for svært til mig :P har aldrig vært god til rpg spil :P

Tjek det link Sec Dk postede før, det er en rigtig god og forståelig guide, føler mig noget mere afklaret om tingene. Spillet er super godt!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf Gamemakerman » 8. jul 2010 19:43

austerellis skrev:Spændende med en efterfølger allerede. Havde dog håbet, man kunne bruge sin figur fra det første spil i efterfølgeren, men lad os se, hvad Bioware finder på.


Kunne godt forestille mig ens person fra det første måske bliver til en skulptur et sted "The Hero of Ferelden", dog kunne det være en anden person alt efter hvordan ens spil slutter.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf DK Anders » 8. jul 2010 20:10

Dragon age 2 bliver helt klart nice! :D
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Indlægaf Annxii » 11. jul 2010 09:26

austerellis skrev:Spændende med en efterfølger allerede. Havde dog håbet, man kunne bruge sin figur fra det første spil i efterfølgeren, men lad os se, hvad Bioware finder på.

Umiddelbart ser det ikke sådan ud. I GameInformers teaser står der, at det foregår i et helt nyt land. Hvis man skal starte som "refugee" passer det heller ikke med at man allerede er blevet en stor helt i Origins.

Hvis det får en undertitle satser jeg på at det bliver "Rise to Power"! Det bliver i hvert fald nævnt lidt for mange gange på den officielle website til at det bare er en tilfældighed :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf ckolsen » 11. jul 2010 09:35

Ja man spiller en navngivet karakter denne gang "Hawke" mener jeg han hedder.

Desuden er han vist også stemmelagt så det fungerer ligesom Mass Effect så man ikke står og er mundlam i alle sekvenser :-)
ckolsen
Niveau 2
 
Indlæg: 105


Indlægaf DK Anders » 11. jul 2010 11:33

Bare lige til orientering. Ny DLC til Dragon Age: Origins kaldet "Leliana's song". kan bestemt anbefales. Du spiller som Leliana, hvor hun bliver forrådt af sin mentor.
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Indlægaf austerellis » 12. jul 2010 10:10

ckolsen skrev:Ja man spiller en navngivet karakter denne gang "Hawke" mener jeg han hedder.

Desuden er han vist også stemmelagt så det fungerer ligesom Mass Effect så man ikke står og er mundlam i alle sekvenser :-)


Dét lyder rigtigt godt. Kunne godt bruge en helt a la Sheppard i Dragon Age-verdenen. Origins var måske egentlig også bare en genial måde at introducere universet på, så måske en god idé at lave en Sheppard-agtig type i toeren. Jeg glæder mig rigtigt meget til at fortsætte i denne verden, for det første spil er simpelthen genialt.

DK Anders skrev:Bare lige til orientering. Ny DLC til Dragon Age: Origins kaldet "Leliana's song". kan bestemt anbefales. Du spiller som Leliana, hvor hun bliver forrådt af sin mentor.


Tak for tippet! Så skal jeg vist lige have hevet Origins frem igen.
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron