Xboxlife forum

Dragon Age: Origins tråden

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf iDanish Soul » 15. aug 2010 18:26

Hey, jeg sidder og overvejer hvilken DLC pakke jeg skal købe nu hvor der er rabat. Køber dog ikke Awakening da jeg kan låne det af en ven.
Nogen der kan anbefale et af dem? Skriv gerne hvorfor du mener jeg skal købe præcis den DLC pakke.

EDIT: Valget faldt på Warden's Keep, havde allerede Stone Prisoner i forvejen så det var det meste oplagte valg for mig.
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Indlægaf austerellis » 23. aug 2010 14:36

Warden's Keep og Return to Ostagar er ganske fortrinlige dlc'er, selvom prisen på Warden's Keep var vanvittigt høj til at starte med. Feast day-tingene er sjove, men burde ikke have kostet noget.

Er der nogle, der har fået prøvet Leliana's Song?
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Indlægaf UncannySlayer » 8. sep 2010 01:28

Nu, da der efter sigende ikke kommer mere DLC til spillet, synes jeg, at det er på tide at gøre status over, hvilke der kan anbefales:

Jeg kan (udover at downloade Shale) anbefale: Awakening, Warden's Keep, Witch Hunt & Leliana's Song

Fra bedste til værste i nævnte rækkefølge. Awakening er klart bedst, men der er jo også en 'hel' udvidelse at tage fat på, frem for en enkelt eller nogle få missioner. Warden's Keep er en ret god ekstramission, mens det nok afhænger meget af, hvor meget man kan lide Morrigan og Lilana, om man kan lide de to udvidelser. Lilianas historie kan nemt undværes, da det blot er en genfortælling af de begivenheder, som man hører om i Origins, mens Morrigans får besvaret nogle af de ubesvarede spørgsmål vedrørende hendes skæbne.

Return to Ostagar synes jeg er ret fesent - genbrug af banen og ikke rigtigt noget nyt, mens Golems of Amgarrak (dårligt banedesign og kedelige figurer) og Darkspawn Chronicles (genbrug af banedesign, ingen egentlig historie, intet nyt) er direkte dårlige.

Feastday-halløjet fortjener ikke engang at blive nævnt...
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


Indlægaf spif2001 » 8. sep 2010 06:13

UncannySlayer skrev:Nu, da der efter sigende ikke kommer mere DLC til spillet, synes jeg, at det er på tide at gøre status over, hvilke der kan anbefales:

Jeg kan (udover at downloade Shale) anbefale: Awakening, Warden's Keep, Witch Hunt & Leliana's Song

Fra bedste til værste i nævnte rækkefølge. Awakening er klart bedst, men der er jo også en 'hel' udvidelse at tage fat på, frem for en enkelt eller nogle få missioner. Warden's Keep er en ret god ekstramission, mens det nok afhænger meget af, hvor meget man kan lide Morrigan og Lilana, om man kan lide de to udvidelser. Lilianas historie kan nemt undværes, da det blot er en genfortælling af de begivenheder, som man hører om i Origins, mens Morrigans får besvaret nogle af de ubesvarede spørgsmål vedrørende hendes skæbne.

Return to Ostagar synes jeg er ret fesent - genbrug af banen og ikke rigtigt noget nyt, mens Golems of Amgarrak (dårligt banedesign og kedelige figurer) og Darkspawn Chronicles (genbrug af banedesign, ingen egentlig historie, intet nyt) er direkte dårlige.

Feastday-halløjet fortjener ikke engang at blive nævnt...

Rimelig enig selvom jeg ikke har prøvet Witch Hunt endnu.

Jeg vil dog lige nævne en fordel ved Feast Day Gifts. Man kan købe gaver til sine companions, så man kan beefe dem op i kærlighedsbarometeret i en ruf for billige penge. Derved får man companion bonuser hurtigt og man kan reparere et forhold, hvis man har valgt noget forkert i en samtale.

Det kan selvfølgelig betragtes som snyd, men hvis man er på sin femte gennemspilning, vil man gerne speedtalke sig vej igennem samtalerne, og gaverne gør at man ikke kan vælge 'forkert'.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf austerellis » 9. sep 2010 09:46

Er det sikkert og vist, at der ikke kommer mere dlc til DAO?
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Indlægaf UncannySlayer » 9. sep 2010 09:50

Det har Bioware i hvert fald meldt ud, jf.
http://dragonage.bioware.com/ se under 'Witch Hunt'.

Der er vist også noget med at 1750 gamerpoints er max. for et spil og dets DLC, og det er DA: Origins oppe på nu.
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


Indlægaf spif2001 » 10. sep 2010 22:20

Hurra!

Endelig fik jeg taget mig sammen til at nappe de sidste 2 achievements jeg manglede i det originale spil.

Perfectionist
Across all playthroughs, discovered all possible endings


og

Traveler
Set foot in every area in the game


Nu skal DLC'erne ryddes op. Jeg mangler en enkelt i Awakening - den med at redde byen, og så mangler jeg de fleste i Leliana, Darkspawn og Amgarrak DLC'erne.

...og som rosinen i pølseenden mangler jeg endnu at købe Witch Hunt, men det kan jeg jo lige så godt vente med, til jeg har tømt de andre DLC først. :)

Onward!
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Haugboelle » 10. sep 2010 23:47

Har endnu Awakening tilgode samt alle DLCer (Ligger klar på hylden) samt mangler stadig nogle slutninger i det oprindelige. Er lidt feed up af det lige nu, men lige pludselig går jeg amok med dem :)


Er alle DLC i DA værd at købe ? (Har dem som kom til det oprindelige)


Har desuden også Fallout 3 med alle DLCs liggende, som jeg kun lige har spillet 10 min af. Men der kommer heller ikke kæmpe mange spil resten af året synes jeg, så er der lidt til den mørke vinter ;)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf spif2001 » 11. sep 2010 06:22

Haugboelle skrev:Er alle DLC i DA værd at købe ? (Har dem som kom til det oprindelige)


Har desuden også Fallout 3 med alle DLCs liggende, som jeg kun lige har spillet 10 min af. Men der kommer heller ikke kæmpe mange spil resten af året synes jeg, så er der lidt til den mørke vinter ;)

Leliana, Amgarrak og Darkspawn DLC'erne er stand-alone historier, som hver især ikke får de gode anmeldelser. De er ikke i must-have kategorien m.m. man absolut skal have alt der har med BioWare at gøre.

Damn jeg ville ønske, at jeg først skulle til at i gang med Fallout 3. Suuuuper spil.

Jeg får RPG travlt til efteråret med både Fallout: New Vegas, ArcaniA: Gothic 4, Divinity II: The Dragon Knight Saga og Two Worlds II - og det ser efterhånden ud til at de alle udkommer i oktober.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Haugboelle » 11. sep 2010 07:27

spif2001 skrev:
Haugboelle skrev:Er alle DLC i DA værd at købe ? (Har dem som kom til det oprindelige)


Har desuden også Fallout 3 med alle DLCs liggende, som jeg kun lige har spillet 10 min af. Men der kommer heller ikke kæmpe mange spil resten af året synes jeg, så er der lidt til den mørke vinter ;)

Leliana, Angarrak og Darkspawn DLC'erne er stand-alone historier, som hver især ikke får de gode anmeldelser. De er ikke i must-have kategorien m.m. man absolut skal have alt der har med BioWare at gøre.

Damn jeg ville ønske, at jeg først skulle til at i gang med Fallout 3. Suuuuper spil.

Jeg får RPG travlt til efteråret med både Fallout: New Vegas, ArcaniA: Gothic 4, Divinity II: The Dragon Knight Saga og Two Worlds II - og det ser efterhånden ud til at de alle udkommer i oktober.


Okay, tja kan være det prisen der kommer til at afgøre det så.

Ser også frem til det, det jeg har nået at spille har været super godt, fik bare lige et bræk i det, så starter forfra.

Damn, kommer de virkelig allesammen nu her, new vegas og divinity II kan jeg vente med da jeg ikke har spillet forløberen (selvom de nødvendigvis ik hænger sammen) Men Two Worlds og Gothic 4 skal spilles nu her, men afventer lige reaktioner på begge. Har spillet alle Gothic spillene, så håber det blir godt. Two Worlds II ser godt ud kontra det første, som dog stadig underholdte synes jeg.

Men som altid godt du kan holde os updaterede spif, har sku ik selv tiden til det :)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf spif2001 » 11. sep 2010 07:32

Det Divinity II der udkommer til oktober, er en remastered udgave af det der udkom sidste år + en udvidelse til det.

Så når du engang køber det, så vær sikker på, at du får fat i Divinity II: The Dragon Knight Saga og ikke Divinity II: Ego Draconis.

Divinity 1 er et gammelt spil til PC, der udkom omtrent samme tid som Diablo, som man ikke behøver at spille inden man går i gang med Divinity II.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Haugboelle » 11. sep 2010 08:43

spif2001 skrev:Det Divinity II der udkommer til oktober, er en remastered udgave af det der udkom sidste år + en udvidelse til det.

Så når du engang køber det, så vær sikker på, at du får fat i Divinity II: The Dragon Knight Saga og ikke Divinity II: Ego Draconis.

Divinity 1 er et gammelt spil til PC, der udkom omtrent samme tid som Diablo, som man ikke behøver at spille inden man går i gang med Divinity II.


Ah nice, jamen det jo totalt lækkert jeg endnu ik har haft tiden til det så :)

Mindes ikke Divinity fra dengang, eller i det hele taget, det på en eller anden måde gået uden om min radar. (Havde sikkert for travlt med Baldur, Torment og Diablo ;))
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf austerellis » 13. sep 2010 10:00

Er der nogen, der har prøvet Witch Hunt og kan anbefale eller ikke anbefale det? Jeg overvejer lidt at hente det, men ved ikke rigtigt, om det er pengene værd?

Spif, kan du anbefale mig et RPG at begynde på nu, hvor jeg har gennemført Origins og Awakening et par gange samt Fable 2? På forhånd mange tak.
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Indlægaf spif2001 » 13. sep 2010 10:25

Witch Hunt er udemærket uden at være prangende.

Mht anbefaling så har jeg oprettet en tråd, hvor første indlæg viser alle western RPGs - released og kommende: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 93&start=0

Hvis du ikke har spillet Mass Effect spillene, burde du gøre det, ellers så vent lidt på de udgivelser, der er på vej til oktober.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf austerellis » 14. sep 2010 13:21

spif2001 skrev:Witch Hunt er udemærket uden at være prangende.


Så lyder det til, jeg skal vente lidt med det.

Mht anbefaling så har jeg oprettet en tråd, hvor første indlæg viser alle western RPGs - released og kommende: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 93&start=0

Hvis du ikke har spillet Mass Effect spillene, burde du gøre det, ellers så vent lidt på de udgivelser, der er på vej til oktober.


Den tråd havde jeg helt glemt. Jeg har spillet ME1 og 2, men mangler et helt nyt spil at give mig i kast med. Det ser ud til Divinity II kunne være et godt bud.

Tak for dine svar, den herre!
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster