Xboxlife forum

Hvor er RPGs på vej hen?

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Kan du lide RPGs?

Kan godt lide Action RPGs(Ninja Gaiden, Zelda, Beyond good and evil)
5
33%
Kan godt lide MMORPGs(Ultimate Online, Starwars Galaxies, TFLO)
0
Ingen stemmer
Kan godt lide Linære RPGs(Pokemon, Final Fantasy + næsten alle japasnke PS2 RPGs)
0
Ingen stemmer
Kan godt lide typiske PC RPGs(NWN, Balduas Gate, Dungeon Siege)
1
7%
Kan godt lide non linære RPGs(Morrowind + Elder scrolls serien)
3
20%
Who cares? KOTOR FOREVER!!!!!!!!:P
6
40%
Kan ikke lide RPGs... Lad mig være i fred....
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 15

Hvor er RPGs på vej hen?

Indlægaf Valkyrie » 4. mar 2004 19:40

Halløj allesammen.

Jeg har lige gennemført KOTOR, på Dark Side. Et fantastisk spil. Og jeg sidder og tænker, på hvor RPGs er på vej hen.

Jeg er også nybagt ejer af en Gamecube + Zelda.

Jeg er en af de mennesker som mener at Zelda OOT er en af de bedste spil nogensinde lavet. 10 Tallerne overalt retfærddigøre vel, den statement for mange(Nr. 1 på gamerankings)!

Men efter at have spillet det seneste kapitel, kaldet Wind Waker er jeg begyndt at tvivle.

Misforstå mig ikke. Big N, har stadig en unik magi med deres spil, men Wind Waker føltes "old"! Det burde et action RPG som det ikke gøre. Sailing imellem de små øer, er kedeligt, og er halvvejs inde i spillet, hvor jeg er nået til et punkt, hvor jeg ikke gider at spille det mere.

Final Fantasy siger mig f.eks. Heller ikke noget mere. Jeg sidder og tænker på, hvad fremtiden er?

Hvis vi nu tager ordet RPG, og finder ud af hvad det betyder og hvad det er..... Role Playing Game....

Som navnet antyder, er det vel et spil, hvor en person udfylder en rolle i et spil.

Problemet for mig personligt er at jeg er træt af små japanske teenage drenge historier, om deres kamp mod det onde for at rede hele verdenen. Der er så mange af disse RPGs..... Specicelt på PS2...

Der er også en anden type... De mere Level based RPGs, som Dungeon Siege, Temple of evil og Neverwinter nights, der også er mere ensformige..

Ak... Også er der Morrowind. Det mest frie RPG nogensinde..... måske for frit... for stort... og for omfattende for sit eget bedste. jeg mistede interessen forholdsvist hurtigt.

Men KOTOR.

KOTOR har givet mig en ny vision for hele generen. Et spil hvor jeg ikke er restricted til at følge en historie, men kan skabe min egen skæbne, og stadig have en compelling historie og intressante characters. Spillet havde også action i sig... Så vel som stealth og meget replay value.

Er KOTOR fremtiden? At spille sin rolle som man selv vil? Er det selve difinationen af hvad et RPG skal være?

Eller?

Hvad synes i om RPGs, I vores generation. Hvad glæder i jer til?...??

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 4. mar 2004 20:15

Frihed. Så simpelt kan det beskrives. Fables koncept.. Men de ser ikke ud til at leve op til det. Alt skal være som i virkeligheden.. Hvert eneste blad skal falde af træet, når det er efterår, og nye skal sprineg ud når det er forår... Det er sådan jeg ser fremtiden...

Ikke flere ordinære Level systemer.. Det er set før.. Mange gange før.. Vi vil have realisme. Hvis du løber ti gange rundt om en by, vil du komme i bedre form, og kan løbe hurtigere og længere... Faktisk er Fables koncept, i mine øjne, fremtiden. Molyneux skaber fremtiden.

Hvis man kunne "parre", friheden fra Morrowind og Kotor, med den vilde action, og utallige comboer, fra Ninja Gaiden, og komme det sammen i et spil. Så tror jeg vi er der. Samtidig skal det også være et MMORPG.. Der skal ikke være nogen AI. I fremtiden skal den være overflødig. Alle pladser skal besættes af mennesker. Dette ville kræve utroligt mange spillere... Men hvorfor lave flere spil når det hele var i et stort? Vi skal have lavet en verden som vores egen. En virtuel kopi af vores verden. Det er mine drømme for fremtiden...

Faktisk anser jeg RPG genren for den genre med mest potentiale. Der er flere muligheder for at imponere, og revulotionere end der fx er i et FPS... Og det fascinerer mig.

:)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


RPG

Indlægaf ZevelBoy » 11. mar 2004 15:27

Elsker alt der har med RPG at gøre... glæder mig til fable, suduki eller hva fanden nu det hedder... ^^
are you on drugs?....
ZevelBoy
Niveau 0
 
Indlæg: 9



Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster