Xboxlife forum

F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Spil med fart på

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf Morten Skou » 18. apr 2017 15:09

BoblereN skrev:Jeg synes bare vi skal holde os til det du har ild i skou og så lade det være så casual som først tiltænkt ;)
Point var skam ikke for at gøre det konkurrencepræget, blot for at kunne skubbe lidt til hinanden


Enig mht. at pointsne gør det lidt sjovere på sigt, det tror jeg også at jeg lagde op til i mit første indlæg om ideen. Men set fra min stol, så tror jeg at vi kan tiltrække flere nye kørere her i starten, hvis det hele er lidt mere casual og så var planen at revurdere situationen efter måske 6-8 løb. Hvis tilgangen af nye kørere stopper efter de første 3-6 løb, så er der jo ikke noget i vejen for at vi gør klar med leaderboards osv. til resten af sæsonen (vi gemmer jo resultaterne fra de første løb også), hvis det er det der er stemning for at vi skal.

Selv om man f.eks. gjorde så de dårligste 3-5 løb ikke talte med i regnskabet, så tror jeg godt at det kan skræmme helt nye kørere væk, hvis de godt kan se at de er 40 points bagud i det totale regnskab fra starten - hvis det er points og generelle placeringer der er meget fokus på fra resten af kørerne.

Project Cars-ligaen som Bullet har stået for, er jo det ypperliste man overhovedet kan deltage i - hvis man altså er klar til at smide det antal timer efter det som er nødvendigt. Ideen med F1 løbene var at lave noget mere casual, hvor alle kan være med, uden nødvendigvis at vide noget om pitstop, dæktryk, mængde af benzin osv. - i det mindste indtil at til vi kan se hvad omfanget bliver og hvor mange der vil deltage.

Det gik jo også meget godt med time trials i Forza Motorsport 6, hvor der var en ny udfordring hver uge, men uden nogen fælles opsummering af pointsne. Det er bare sjovere med F1, fordi alle kører samtidig og det er da også mit indtryk, at der var sjov ræs på banen alle 3 gange hvor vi har kørt indtil videre.

Håber at det giver lidt mening, og det kan da også godt være at min ide bare er helt hen i vejret - så må I endelig sige til :wink:

I øvrigt .. En anden lækker ting er jo, at hvis nye kørere har kørt med i F1, så er det måske også nemmere at lokke dem med over til næste sæson i Project Cars, fordi de så kender alle jer andre i forvejen og måske har mod på noget mere avanceret ræs.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+4

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf BoblereN » 18. apr 2017 16:10

Helt sikkert! F1 er et langt mere tilgængeligt spil sammenlignet med pcars.

Når vi kører med alle assists tilladt er det muligt for enhver at deltage og være forholdsvis konkurrencedygtig.
Til dem der ønsker udfordringer der minder lidt om pcars, er det bare at slå alle assists fra og så har man faktisk noget der ligner, dog stadig en kende mere arcade, men ikke desto mindre noget godt racerløb som jeg tror er nøglen til at få folk til at hænge ved. Dem der ønsker lidt mere udfordring hen af vejen kan jo bare slå lidt assists fra og man kan tage en ting af gangen såsom driving line, abs, traction control osv...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf TigerJax007 » 18. apr 2017 18:04

Morten Skou skrev:Som jeg har sagt et par gange i tråden, så er jeg jo i gang med at lave et mini-site til det, så vi kan holde oplysningerne om F1 løbene herinde på Xboxlife... kan vi ikke holde os til det, i stedet for at jeg laver noget, og BulletEye laver noget andet samtidig? Alternativt skal jeg bare droppe det jeg roder med..

Det var jo ikke meningen, at det skulle ende med at være lige så avanceret og konkurrencepræget som Project Cars-ligaen, men bare noget casual gaming, som alle kunne være med til når og hvis de havde lyst.


Men med al respekt Skou. Får du det gjort? For hvis du har rigeligt at se til (hvilket er fair nok), og det stadig ikke er oppe at køre om 5-6 uger, så er det måske bedre, at Daugaard lige bikser noget sammen, når nu han rent faktisk også synes det er sjovt..

Bare en tanke :-)

Og jeg er helt med på ideen om en mere casual struktur en pCARS. Men en simpel stilling - individuel og constructors - ville altså være meget sjovt. Og så er jeg i øvrigt fan af muligheden for at fratrække de 5 dårligste løb. Jeg kommer også til at misse løb grundet jobbet.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf Morten Skou » 18. apr 2017 19:47

Synes hellere at vi skal fokusere på, at køre nogle sjove og hyggelige løb og se om vi kan få nogle flere folk med i første omgang. Så skal det andet nok komme når det er færdigt.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf dalingo » 18. apr 2017 20:00

Jeg har svært ved at dele bekymringen om at den simple stilling, som Tiger kalder det, vil skræmme folk væk. Jeg tror, som det også er nævnt, at den positive påvirkning af at holde folk til ilden er væsentlig større. Anyway; indtil vi har andet op og køre er jeg fint tilfreds med screenshot modellen Bullet lagde op tidligere.

Jeg vil dog gerne lige benytte lejligheden til at takke Skou for at få stablet løbene på benene. Jeg nyder virkeligt det lørdagsræs (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf MR LAUR » 21. apr 2017 16:00

Køres der løb igen i morgen kl. 21.
I så fald vil jeg gerne booke en plads i Max Verstappens Red Bull :)
MR LAUR
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Søndersø

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Bahrain - Løb 3

Indlægaf Morten Skou » 21. apr 2017 16:39

MR LAUR skrev:Køres der løb igen i morgen kl. 21.
I så fald vil jeg gerne booke en plads i Max Verstappens Red Bull :)


Fedt at du vil være med, men nej vi kører ikke hver lørdag - kun de lørdage i samme weekend som der er løb. Tilmeldingen kommer op i starten af næste uge :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron