Xboxlife forum

TEAM EASY OFF - DiRT RALLY

Spil med fart på

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 5. jan 2017 17:11

Købt..

Det er godt nok svært! Det kommer vidst til at tage noget tålmodighed at blive bedre til :O

Ik ligefrem som Burnout serien, hvor gassen bare skal holdes i bund.
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus

+3

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. jan 2017 17:58

Nu er det tilfældigvis mig der kører i youtube-videoen og det ser måske pro ud, men jeg er kun "let øvet" vil jeg sige. De gange jeg har deltaget i daily events osv. Ligger jeg typisk indenfor de bedste 20-30%. Men de rigtig hårde drenge i toppen er vanvittigt dygtige og der kommer jeg ikke op foreløbig.

Mht. Controller så er nogle af toptiderne netop sat med controller. Det kræver at man øver sig og lærer hvordan man skal agere i forskellige situationer. Så skal man indstille knapper og finjustere hvor sensitiv styringen skal være. Dernæst er det en rigtig god ide at se videoer om tuning og læse forklaringer på diverse sider. Det er bare at google løs. Man skal bare sørge for at holde sig til en ting af gangen. F.eks rally-køreteknik, swaybars, suspension osv.
Det er en langsom process, men enormt fedt når man skridt for skridt bliver bedre.

Håber at flere vil deltage i næste omgang TEO league herinde. Jeg opsætter en ny i aften når der er ro på familien og vælger en de 'nemme' bilklasser :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. jan 2017 20:21

- og den er nu opsat og klar til start 21 i aften

KIG VENLIGST 1. INDLÆG I TRÅDEN FOR YDERLIGERE INFO !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 5. jan 2017 20:56

Tak for svar..

Nogle der har et godt Setup til driving controls?

Tror jeg prøver det her

https://www.youtube.com/watch?v=BFEiMrFN_DM

Ps. Ville det ik være optimalt at køre med automat gear i starten, så man ikke skal koncentrere sig om det?
Senest rettet af pongolle 5. jan 2017 21:03, rettet i alt 1 gang.
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus

+1

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. jan 2017 21:02

*EDIT: Hov du kom mig i forkøbet, men så er der bare lidt mere :D
Brug gerne automatgear som en hjælp indtil der er overskud til selv at skifte.

En hurtig googlesøgning ledte mig hen til denne video:


Jeg har ikke set den igennem og bruger ikke controller, men jeg tænker det er et godt udgangspunkt, som du kan abejde videre ud fra efterhånden som du får kørt 8)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 5. jan 2017 21:46

pongolle skrev:Købt..

Det er godt nok svært! Det kommer vidst til at tage noget tålmodighed at blive bedre til :O

Ik ligefrem som Burnout serien, hvor gassen bare skal holdes i bund.


Ja det er svært, og man må acceptere at man som regel laver en del fejl undervejs på prøverne, men det så tilgengæld fedt når et sving sidder lige i skabet.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 5. jan 2017 21:48

Niki Lauda DK skrev:*EDIT: Hov du kom mig i forkøbet, men så er der bare lidt mere :D
Brug gerne automatgear som en hjælp indtil der er overskud til selv at skifte.

En hurtig googlesøgning ledte mig hen til denne video:


Jeg har ikke set den igennem og bruger ikke controller, men jeg tænker det er et godt udgangspunkt, som du kan abejde videre ud fra efterhånden som du får kørt 8)


Fedt nok, jeg tror også at jeg vil se lidt på den video.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 5. jan 2017 21:54

Jaa, kan sgu ik helt finde ud af, om man skal bruge bremsen eller håndbremsen i svingene, og om man skal slippe gassen samtidig med man bruger dem.
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 5. jan 2017 22:08

Jeg bruger kun håndbremsen i de helt skarpe sving og slipper altid gassen når jeg bremser.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. jan 2017 23:45

Det mest optimale er at lave scandinavian flick så bilens egen pendulkraft får den til at dreje rundt i de skarpe sving og hvis der er behov for mere så aktiveres håndbremsen. Det er derfor en fordel at have en bil med løs bagende i rally.

Når jeg bruger håndbremsen i en baghjulstrukket bil med mit setup er jeg nødt til at koble ud, fordi at motoren ganske enkelt går i stå.

Jeg øver mig pt. På left-foot-braking, som betyder at speederen stadig trykkes ned, imens man bremser bilen ned med venstre. Det er for at styre bilens vægtfordeling og det er forholdsvis nemt med en controller i forhold til med pedaler.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Nqrlund » 6. jan 2017 09:00

Så har jeg requestet gamer tag/racer tag er whiffytulip9005
Nqrlund
Niveau 0
 
Indlæg: 20

+2

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. jan 2017 09:43

Hej og velkommen til. Du er hermed tilføjet :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf BoblereN » 6. jan 2017 10:19

Velkommen til og måske vi skulle lave en lille introduktionsrunde, ser umiddelbart ud til der er flere nye hoveder.

Jeg vil gerne ligge ud.

Alder, by, udstyr etc. :)

Jeg selv er 28 år og bor i Silkeborg med min kæreste og vores to børn. Til dagligt arbejder jeg som elektrisk design ingeniør indenfor vind industrien.
Xbox'en har fundet vej til hjemmet da vi blev forældre første gang og der er mange hjemmetimer. Jeg er imponeret over titler som pcars, dirt og assetto corsa som har bragt simulation ind i konsol verden. Simulation er det jeg brænder for, jo tættere på virkeligheden jo bedre.
Jeg kører med en thrustmaster tx base hvorpå et 599xx alcantara rat er monteret. Pedalerne er ikke længere sølv men slidt sorte, så sættet er klart blevet brugt flittigt og ikke mindst udelukkende pga. det fine sammenhold her på xboxlife. Endvidere er hjemme-riggen for nylig blevet udvidet med et playseat evolution :)
Jeg foretrækker at køre på så høj sværhedsgrad som muligt og udelukkende med de fabriksmonterede hjælpemidler. Forstået på den måde, har vognen ikke eksempelvis traction control og abs så kører jeg også uden disse hjælpemidler i spillet.
Billede

Jeg glæder mig til at køre mod Jer!
Held og lykke ude på prøverne! :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. jan 2017 10:48

God idé.

Jeg hedder Niki er 37 år og har også et par rollinger derhjemme. Jeg er uddannet greenkeeper men går pt. Hjemme på vinterpause. For mig handler gaming primært om realistiske bilspil og at have det sjovt. En sejr er ikke nødvendigvis hovedmålet for mig, da jeg ofte vælger bil ud fra hvad der kunne være sjovt at prøve og så lade selve udfordringen være, at se hvor meget man kan få ud af den valgte bil.

Jeg kører også med et Thrustmaster setup og har en del udstyr efterhånden. Det er ikke første gang jeg poster denne video, men til dem der endnu ikke har set den, så kommer den lige igen :mrgreen:


Og ja, jeg er gået full retard med kørehandsker, Subarutrøje og køresko - min kone må elske mig meget højt :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Nqrlund » 6. jan 2017 15:57

Mit navn er Thomas, jeg et 29 og arbejder som maskiningeniør. Jeg bor sammen med min kæreste i en lille lejlighed i Århus. Grundet den lille lejlighed har jeg ikke rat og pedaler, så må nøjes med controller. Jeg købte en xbox 1 s i december efter at have haft en Playstation 3. Dirt fik jeg i søbdags så er ret grøn i det. Jeg har dog spillet meget bilspil tidligere også flere af de foregående colin mc rae rally.

Nu hvor vi skal have gang i 1970 biler hvilken vil i så foreslå til en rookie som mig? Mit valg står nok mellem kadett eller stratos.
Nqrlund
Niveau 0
 
Indlæg: 20

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron