Xboxlife forum

TEAM EASY OFF - DiRT RALLY

Spil med fart på

Re: TEAM EASY OFF - DiRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. jan 2017 15:09

Det er helt fint med mig. Måske vi skal gå en klasse ned og tage 60'er bilerne, så det er ikke er for stor en mundfuld ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 10. jan 2017 15:55

BoblereN skrev:Det er meget vigtigt at bruge de rigtige termer! Også selvom man ikke ved hvad det betyder, så lyder det bare godt!


Rally sporten er vist selv i tvivl om hvorfor det hedder prøver, men det bliver de kaldt her i danevang.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 10. jan 2017 16:07

Niki Lauda DK skrev:Fedt at se folk melder sig til 8)

Jeg tænker at det skal sådan her ud indtil videre i næste sæson:

3 lande med 4 sprintløb (S) i hver event (Monaco, Germany, Greece)
1 x natkørsel og 1 x nedbør i hver event (evt. kombineret hvis det er et oplagt valg)
7 dages interval imellem hver event
Owned cars - ikke tilladt - gratis bilvalg
Own crew - ikke tilladt
Service area efter 2 prøver (Reparation af bilen)
Tuning tilladt inden hver prøve

Så er spørgsmålet bare om vi skal køre i den samme bil alle mand, eller om der skal vælges en klasse ?


Det lyder rigtig fint. Kan vi evt sætte den til 8 dage, så den kører fra mandag til mandag ?

Jeg syntes også at vi skal køre klasse.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf BoblereN » 10. jan 2017 16:26

Uha.. Jeg er fin med 70'erne.. Endda måske nyere.. Vægt og hestekræfter ser ud til at følges ad.. Så de nyere synes jeg faktisk er ganske morsomme at køre :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 10. jan 2017 16:59

Hmm, kørte kun første prøve i serien, og da jeg så skulle starte for at køre de sidste tre, stod der, jeg havde gennemført serien. Ved ik lige hvad der er sket..

Men var alligevel også ret langt bagud, lidt for stor mundfuld jeg kastede mig ud i, da jeg aldrig havde kørt andet end minicooperen.

Jeg vender dog stærkt tilbage ved næste serie forhåbentlig :)
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. jan 2017 17:43

Renoldo skrev:Kan vi evt sætte den til 8 dage, så den kører fra mandag til mandag ?


Hvis den starter mandag 'morgen' d. 16. kl 00.15 og kører frem til søndag kl. 23.45 svarer det til 7 døgn ( minus en halv time) - og så starter event 2 mandag kl. 00.15 og kører videre på samme måde - er det sådan du mener ?

--------

pongolle skrev:Hmm, kørte kun første prøve i serien, og da jeg så skulle starte for at køre de sidste tre, stod der, jeg havde gennemført serien. Ved ik lige hvad der er sket..


Der er en checkpoint valgmulighed ud for hver stage når jeg opsætter et event, som jeg ikke har vinget af, fordi jeg ikke ved hvad det er. Men det kan måske være at det så netop vil være muligt at køre af flere omgange ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Renoldo » 10. jan 2017 22:04

Niki Lauda DK skrev:
Renoldo skrev:Kan vi evt sætte den til 8 dage, så den kører fra mandag til mandag ?


Hvis den starter mandag 'morgen' d. 16. kl 00.15 og kører frem til søndag kl. 23.45 svarer det til 7 døgn ( minus en halv time) - og så starter event 2 mandag kl. 00.15 og kører videre på samme måde - er det sådan du mener ?

--------

pongolle skrev:Hmm, kørte kun første prøve i serien, og da jeg så skulle starte for at køre de sidste tre, stod der, jeg havde gennemført serien. Ved ik lige hvad der er sket..


Der er en checkpoint valgmulighed ud for hver stage når jeg opsætter et event, som jeg ikke har vinget af, fordi jeg ikke ved hvad det er. Men det kan måske være at det så netop vil være muligt at køre af flere omgange ?


Ja det ville være helt fint for mit vedkommende at den kører fra mandag til søndag aften
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221

+1

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. jan 2017 11:11

Nu er næste sæson oprettet. Vi starter Mandag d. 16 kl. 00.15 og har 7 døgn til hver event.

Der køres 4 prøver pr. land i denne rækkefølge:
Greece (grusvej)
Monaco (asfalt / delvist isglat)
Germany (asfalt)

Bilerne er igen 1970'er klassen og det koster ikke in-game penge at vælge bil.
jeg ændrer første indlæg når den nuværende event er overstået.

Der kan repareres og bruges shakedowns inden første prøve og repareres efter prøve 2. Tuning er tilladt inden hver prøve og jeg har vinget Checkpoint af ud for alle prøver (Så må vi se hvad det helt præcist betyder)

Vejret er varieret, men sat efter at det ikke er for svært og at man har friske lygter om natten :D

Hvis der er noget som skal ændres i næste event, så er det muligt at gøre det helt frem til næste sæsonstart - i melder bare ind her med ønsker osv.

Alle detaljerne kan ses på https://www.dirtgame.com/uk/home


Håber folk vil deltage :)


NB.
Jeg har været en tur nede ved den lokale spåmand og han gav mig dette link som skulle være meget passende for den kommende sæson i DiRT Rally :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf dalingo » 12. jan 2017 10:25

Fedt! Jeg er klar!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 15. jan 2017 14:37

Nogle seriøse brugbare fifs til de skarpe sving? (SqR, HpR, AcR)

Det er der, jeg taber al min tid.

Ofte er jeg helt i stå, da det ender med en håndbremse vending.

Hmm
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf BoblereN » 15. jan 2017 19:07

Jeg ved ikke om det er sådan man gør, men jeg plejer at bremse effektivt ned til hårnålen, og gøre svinget så stort som muligt.. Altså hvis jeg kommer til en højre hairpin, så placerer jeg min vogn helt til venstre, og det er ikke sådan i venstre vejbane men så langt jeg kan komme ud uden at miste kontrol.. Så nedbremsning og gå efter at ramme apex helt inde i svinget, en baghjulstrukket bil får eventuelt noget gas så den overstyrer og dermed roterer mere omkring sig selv end den ville kunne trillende igennem svinget.. Man skal bare være god til at styre kontra i udgangen og være god til at slippe gassen igen for at fange bilen igen.. Sådan gør jeg.. Bruger sjældent håndbremse, kun i forhjulstrukket biler.. Nok også fordi den er svært tilgængelig på rattet mens man styrer
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. jan 2017 19:33

Scandinavian Flick er den hurtigste måde at komme rundt i de skarpe sving. Det er svært at mestre, men når det lykkes første gang, ved man med det samme at det er værd arbejde videre med !

Kommer man ned til et højresving, skal man inden man når ned til svinget trække til højre og derefter mod venstre og til slut til højre igen og rundt i svinget imens man giver gas (ikke for meget). Det handler om at få bilen til at slingre og dermed bruge G-kræfterne til at få bagenden i skred så bilen selv gør arbejdet for én. Men som sagt er det svært, da timingen skal passe i gennem hele processen.

Hvis man ikke kommer agressivt nok ind i et scandinavian flick eller vejforløbet ikke tillader det, så er håndbremsen plan B, da bilen allerede er i skred og man derved bare skal give et hurtigt ryk i håndbremsen for at få bagenden helt rundt. Man kommer dog ikke helt så hurtigt ud af svinget ved brug af håndbremsen og taber derfor en lille smule tid.

Men søg evt. på youtube for at se hvordan det gøres og prøv selv. Det er en dejlig følelse når det hele klapper og bilen bliver skudt sidelæns ud af svinget som en raket og kontrastyringen sidder lige i skabet 8)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf BoblereN » 15. jan 2017 19:42

Rally manden har talt, det ser rimelig sejt ud... Det skal jeg prøve at lege med :)

Edit: ser ud til man kan bruge det til en forhjulstrukket bil endda... Fantastisk at lære nye teknikker..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. jan 2017 19:59

Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: TEAM EASY OFF - DIRT Rally (læs første indlæg)

Indlægaf pongolle » 15. jan 2017 21:03

Tak..

Hvad med forhjulstukket kontra baghjulstrukket.

Er vi ikke enige om de forhjulstukkede er lidt "nemmere" at styre?
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron