Xboxlife forum

F1 2016

Spil med fart på

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 17:23

Hm... Jeg synes jo styringsmæssigt ligger pcars nok på 7 ud af 10.. og i forhold til det, ligger det nok på 5 ud af 10..
Det er noget midt i mellem... Det er virkelig fedt at man kan mærke hvor meget mere greb man har på et blødere compound..
Fx gik der 3-4 omgange før jeg begyndte at presse super soft optimalt... Jeg bremsede for tidligt og ventede for længe med at gå på gassen.. Fordi jeg var sikker på den ville smide bagenden (gjorde den på soft), men på super soft kunne jeg bare kæppe til den i 3-4 omgange før den begyndte at lave det nummer..

De blvier også fornuftigt progressivt dårligere som de bliver slidt, og du skal jsutere bremsepunkter og meget på speederen får at få kræfterne i asfalten..
Det er rigtigt at overstyringerne er lidt arkade, men det gør det også sjovt at spille...

Lad os sige det sådan, at satte du en arkadespiller ned ved mig lige nu, (ingen assists, udover stability på low).. Ville de ikke gennemføre en omgang uden at smadre bilen...

Det er meget vigtigt du overholder dine bremsepunkter, hvornår du går på gassen og hvor hårdt du gør det om du har styr på bilen eller ej...

Der mangler lidt alle de slag i rattet som man ville få i virkeligheden... Rammer du en kerb slår den ikke så hårdt.. Du mærker det, men den slår ikke...

Det er en svær balance at beskrive.. Men jeg vil sige midt i mellem, og måske også en kende mere til 6 ud af 10 end 5...

Hvis jeg forstiller mig en arkade spiller skulle sætte sig ned at spille, ville han få det meget svært.
En simulator spiller ville hurtigt tilpasse sig og få meget sjov ud af det.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 17:24

Spiser lige færdig, så tænker jeg at smide en twitch op.. Så kan du evt. se i et løb på expert... Jeg kæmper altså noget med den, og fik smadret bilen to gange i practice..

JEg tror single player delen vil leve meget længere i dette spil end tidligere.. Da du på en helt anden måde er med til at udvikle bilen.. Udover at slå din rival skal du også sørge for at leve op til teamets forventninger, som er afspejlet i en bar hvor tilfredse de er med dig... Du kan ryge på porten hvis du ikke præstere... Fx er jeg gået ind hos renualt... :) i stedet for palmer selvfølgelig, så jeg er i duel med kevin... Objektive her er at blive world champion inden for 4 sæsoner.. Så det strækker sig langt... Signer du med mercedes skal du være champion næsten allerede i første sæson :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 17:39

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 19. aug 2016 18:17

BoblereN skrev:https://www.twitch.tv/bobleren


Jeg sad lige og så 4 - 5 omgange.
Du overhalede Kevin.
Forbindelsen var lidt gnidret, men om det er din eller min, er lige meget.
Jeg kunne ikke se det grafiske ret godt på min telefon.
Men Gameplayet, især når du rammer kerbs, så skal man holde tungen lige i munden.
Ellers så det godt ud.
Også pitstoppet. Det gik hurtigt.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 19:15

Haha, fantastisk du fik set overhalingen af Kevin... Det var nok det mest intense øjeblik i løbet :)
Blev voldsomt overrasket over hvor tidligt de bremsede efter starten... Så fik skadet min racer og måtte pitte efter lap 2... så fik kæmpet mig op og lave to overhalinger.. Heldigvis team kammeraten og så haryanto..
Det var et fedt løb, utrolig mange ting at lege med under løbet når der er lidt stilstand... Gode radio kommandoer for at få info på modkørende, bilen, dæk, fuel..... Jeg kunne dog kun se mig tid til det hen ad langsiden.. prøvede inde i svingsektionerne men der var alt for meget at se til...
Tænkte over styringen hvordan den føltes efter dit spørgsmål.. og jeg er positiv over den.. er træt i armene efter 50% grand prix, virkelig :) og det kræver 110% koncentration
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 19. aug 2016 19:32

BoblereN skrev:Haha, fantastisk du fik set overhalingen af Kevin... Det var nok det mest intense øjeblik i løbet :)
Blev voldsomt overrasket over hvor tidligt de bremsede efter starten... Så fik skadet min racer og måtte pitte efter lap 2... så fik kæmpet mig op og lave to overhalinger.. Heldigvis team kammeraten og så haryanto..
Det var et fedt løb, utrolig mange ting at lege med under løbet når der er lidt stilstand... Gode radio kommandoer for at få info på modkørende, bilen, dæk, fuel..... Jeg kunne dog kun se mig tid til det hen ad langsiden.. prøvede inde i svingsektionerne men der var alt for meget at se til...
Tænkte over styringen hvordan den føltes efter dit spørgsmål.. og jeg er positiv over den.. er træt i armene efter 50% grand prix, virkelig :) og det kræver 110% koncentration


Det lyder som om, du har haft en god stund uden forstyrrelser.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 19. aug 2016 20:26

Tak for gode inputs vedr. dine oplevelser med spillet... det lyder alt sammen positivt, når du engang når til MP delen må du også meget gerne komme med lidt derfra... så vidt jeg har forstået er der udelukkende "hopper" mulighed på xbox'en, dvs. pt. ingen lobby...

Jeg er ret interesseret i at høre hvad en online sæson indeholder af elementer fra karriere delen, hvis nogen overhovedet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 21:22

Hehe efter en op og nedtur på bahrain har jeg lige hoppet ind forbi multiplayer og kigget nærmere.

Jeg har prøvet at oprette et "Multiplayer championship". Her kan jeg gå ind og lægge alle løbene fra kalenderen på, så championshippet består af 21 løb. Jeg kan tilføje practice session (1 enkel til hvert løb) og fuld kval (Q1,Q2,Q3) og herefter løbet... Jeg kan ikke alene sætte gang i mesterskabet, da den vil have andre spillere ind pga. multiplayer...

Det virker meget som om, man så kører et helt mesterskab, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man bestemmer hvornår næste løb er.. og om alle løbene skal gennemføres lige i røven af hinanden.. For så bliver det sku en ordentlig mundfuld :P

Edit: Og her skal jeg invite spillere, så det er en lobby...
Senest rettet af BoblereN 19. aug 2016 22:12, rettet i alt 1 gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 19. aug 2016 21:26

Nå.. Nu har jeg så kørt 2 grand prix'er...
Synes kun det er blevet sjovere... Fået lidt bedre styr på raceren og bahrain ligger åbenbart godt til mig... Fik den kvallet ind på en 5. plads, og efter 28/29 omgange lå jeg 4 og havde lukket af for Vettel siden omgang 24 når han forsøgte at gå forbi mig med drs ned ad langsiden... 5 gang han prøvede, træk jeg ud for at tvinge ham udenom... Men efterlod måske ikke helt nok plads (havde gjort det de sidste 4 omgange med held)... så på anden sidste omgang rammer han min yderste bagdæk så raceren bliver sendt i muren, af med hjulene og total damage...
Havde lige inden løbet slået flashbacks fra, fordi jeg synes det er lidt sjovere at det uventede også spiller en rolle..

Men må sige jeg var lidt øv da der virkelig var point i sigte... Så fra at ligge over forventningerne hos teamet røg jeg ned på moderat, pga. et uheld på banen... De gav dog stadig lidt kudos for at have sat hurtigere sektorer end holdkammeraten, selvom han gennemførte og jeg ikke gjorde...

Til trods for at man så kan føle 2 timer er total spildt på practice sessions, kval og løb man udgår fra på næsten sidste omgang.. Så har man scoret en masse credit igennem træningen og kvallen som gør man alligevel går derfra med en forhåbentlig snart forbedret racer :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+6

Re: F1 2016

Indlægaf ShumwayDK » 20. aug 2016 18:14

Så lidt af din broadcast i går da du susede rundt på Albert Park. Det var dog svært at vurdere grafikken pga udsendelse var en smule gnidret på min iPad, og naturligvis også svært at vurdere gameplay/køreegenskaber.
Det så faktisk lidt Arcade agtigt ud, da bilen så meget stabilt ud, men det er åbenbart bare et cadeau til dig, hvis du har kørt på expert :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 20. aug 2016 21:17

Haha... Jeg er enig med dig, at når man er vant til PCARS, kan grafikken og oplevelsen af F1 2016 godt føles lidt arcade agtigt.
Jeg synes hurtigt man glemmer det, når man kommer igang med det og presser alt hvad man kan.

Jeg har lige vundet mit første GP i Kina... Jeg troede expert ville være for svært, men overvejer at rykke den op på legend.. Lidt en flad fornemmelse at kunne vinde sit tredje grand prix i en renualt... Bilen burde skulle have noget mere udvikling for at nå derop..

Anyway, lavede nogle klip af replayet... Virkelig morsomt løb... Får lavet en god start, men undervurderer første sving gevaldigt så jeg kommer i sammenstød med rosberg... Løbet fortsætter og er på SS, så går i angreb på alle der ikke kører på SS :P Senere kommer der safetycar i 3-4 laps... for endelig at vinde med 7 sekunder :)

Første 5 minutter efter starten, sammenstød med rosberg, lidt overhalinger. Er meget ivrig efter Vestappen efter starten da han kun kører på soft... Derfor der køres meget alternative linjer igennem svingkombinationen!


Overhaling af makkeren, forskellen i greb mellem SuperSoft og Soft ses tydeligt... meget senere bremsepunkt


Lykkes at lave en overhaling af tre biler i samme sving... de er tilbageholden da de giver plads og er igang med overhalinger... Prøver udenom


Launch efter safety car periode, perez motor går op i røg lige efter... Jeg får at vide jeg skal give to positioner væk, fordi de åbenbart har flaget med gult efter motoreksplosion... Så jeg ryger lidt ned, og kæmper mig op igen.


Nå, så er der lidt fra gameplay... Hvis nogen ønsker at se nogle specifikke ting fra spillet, settings, modes, mp eller andet så sig til... Så kan jeg godt lige lave et klip..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 20. aug 2016 21:36

Jeg vil også sige, at det hjalp meget på spillet at få fjernet alt på HUD'en.
Der er mange ting der fylder på skærmen som default... Jeg kører nu fra cockpit, alt info er fra rattet, eller via MID'en hvor man kan justere fuel mix, se dæk temp, slid osv... rattet viser sektortiden +/., din nuværende position, gear og din hastighed... sjovt at køre uden deltatider på modstandere, og ikke vide hvem det er der ligger foran eller bagved.. Så skal radioen lidt i brug :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: F1 2016

Indlægaf Benja190782 » 21. aug 2016 06:39

Fedt! Jeg kunne godt tænke mig, at se et klip fra onboard - jeg kender jo din kørestil, så jeg kan bedre bedømme det derfra. Gerne fra T-CAM, hvis det er muligt.

Bare lige et lille klip. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 21. aug 2016 07:02

Selvfølgelig, T-CAM er det den der sidder over kørerens hjelm? :)

Edit:
Det går jeg ud fra det var. Det blev lige på Shanghai, da den lige lå godt i hænderne :P

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf DeeKay » 21. aug 2016 08:17

Det er sgu det bedste F1 spil jeg har spillet længe. Jeg havde håbet grafik og detaljer ville være som nyeste sforza, men det er det ikke helt. Det værste er næsten når der er mennesker osv hvorimod selve racet og bilerne og banerne er virkelig flotte (og trods alt vigtigst)

Jeg er langt fra simulations køre så tog medium og slog en smule assist fra men kørte hurtigste tid i samtlige frie træninger, pole og vandt løbet (ikke med mere end 0,8 sek til Hamilton men alligevel) og samme i løb 2, hvor jeg dog vandt med over 25 sekunder, så den skal klart justeres. Havde ikke forventet jeg ville slå dem så meget.

Kan klart anbefalet det - prøvede også kort et par 5 laps løb uden Pit med en ven bare for at teste af og var sgu sjovt - var man flere ville det være endnu mere genialt
Billede
DeeKay
Niveau 4
 
Indlæg: 479


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron