Xboxlife forum

F1 2016

Spil med fart på

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 21. aug 2016 08:29

DeeKay skrev:Det er sgu det bedste F1 spil jeg har spillet længe. Jeg havde håbet grafik og detaljer ville være som nyeste sforza, men det er det ikke helt. Det værste er næsten når der er mennesker osv hvorimod selve racet og bilerne og banerne er virkelig flotte (og trods alt vigtigst)

Jeg er langt fra simulations køre så tog medium og slog en smule assist fra men kørte hurtigste tid i samtlige frie træninger, pole og vandt løbet (ikke med mere end 0,8 sek til Hamilton men alligevel) og samme i løb 2, hvor jeg dog vandt med over 25 sekunder, så den skal klart justeres. Havde ikke forventet jeg ville slå dem så meget.

Kan klart anbefalet det - prøvede også kort et par 5 laps løb uden Pit med en ven bare for at teste af og var sgu sjovt - var man flere ville det være endnu mere genialt


Ja, det er overraskende hvilken sværhedsgrad man kan konkurrere på.
Jeg er sikker på, måden de har gjort træningen vigtig på også er med til at hjælpe på det.
I tidligere F1 spil, har jeg ikke rigtig brugt træningen.
Nu har jeg brugt alle 3 træninger til at opnå målene for at forbedre bilen, og man skal stramme sig an for at gennemføre dem.
Træningerne giver et utrolig godt kendskab til banerne og man optimerer... Jeg ved ikke om man kan flytte sværhedsgraden i en karriere man allerede har åbnet?... Lidt træls at skulle køre 3 grand prixer igen fordi man gerne vil have den op på legend..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf DeeKay » 21. aug 2016 17:38

BoblereN skrev:
DeeKay skrev:Det er sgu det bedste F1 spil jeg har spillet længe. Jeg havde håbet grafik og detaljer ville være som nyeste sforza, men det er det ikke helt. Det værste er næsten når der er mennesker osv hvorimod selve racet og bilerne og banerne er virkelig flotte (og trods alt vigtigst)

Jeg er langt fra simulations køre så tog medium og slog en smule assist fra men kørte hurtigste tid i samtlige frie træninger, pole og vandt løbet (ikke med mere end 0,8 sek til Hamilton men alligevel) og samme i løb 2, hvor jeg dog vandt med over 25 sekunder, så den skal klart justeres. Havde ikke forventet jeg ville slå dem så meget.

Kan klart anbefalet det - prøvede også kort et par 5 laps løb uden Pit med en ven bare for at teste af og var sgu sjovt - var man flere ville det være endnu mere genialt


Ja, det er overraskende hvilken sværhedsgrad man kan konkurrere på.
Jeg er sikker på, måden de har gjort træningen vigtig på også er med til at hjælpe på det.
I tidligere F1 spil, har jeg ikke rigtig brugt træningen.
Nu har jeg brugt alle 3 træninger til at opnå målene for at forbedre bilen, og man skal stramme sig an for at gennemføre dem.
Træningerne giver et utrolig godt kendskab til banerne og man optimerer... Jeg ved ikke om man kan flytte sværhedsgraden i en karriere man allerede har åbnet?... Lidt træls at skulle køre 3 grand prixer igen fordi man gerne vil have den op på legend..


Jeg tænkte lidt det samme er dog først på vej ind i tredje weekend.

Jeg synes også det kunne forlænge spillets levetid hvis man ikke kunne vælge top teams fra start, men som i den virkelige verden skulle gøre sig fortjent til det. Hjalp jo gevaldigt at jeg fra start kunne vælge Ferrari og med et sæt super soft kan hamre tider ind over 1 sekund under Mercedes tiderne.
Billede
DeeKay
Niveau 4
 
Indlæg: 479


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 16:21

Monaco, så bliver det virkelig ikke meget sjovere. Vanvittig fart fornemmelse det giver at blæse igennem gaderne.

@Chokofanten - Kunne se du også havde fået erhvervet dig F1. Hvad er dine første tanker? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 16:23

Og skou kan jeg se. :) Han må have kørt i væggen, flashback på startsiden :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf Chokofanten » 23. aug 2016 16:32

BoblereN skrev:Monaco, så bliver det virkelig ikke meget sjovere. Vanvittig fart fornemmelse det giver at blæse igennem gaderne.

@Chokofanten - Kunne se du også havde fået erhvervet dig F1. Hvad er dine første tanker? :)


Ja, jeg har erhvervet mig det.
Jeg har kørt lidt Australien til at starte på, for at prøve lidt forskellige indstillinger.
Det er helt klart svært, at køre uden hjælp.
Jeg skøjter rundt, efter svingene uden tracktion kontrol .
Jeg tror, at jeg gearer for langt ned, så når jeg går på gassen skrider den.
Men med tracktionkrontrol slået til kan jeg styre den
Træning og atter træning.
Den umiddelbare konklusion indtil videre er at det er skide godt.
Hurtigt load af banerne, også efter at have ændret opsætning.
Lyden er også ok.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: F1 2016

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2016 16:36

BoblereN skrev:Og skou kan jeg se. :) Han må have kørt i væggen, flashback på startsiden :P


Oh yes... for at det ikke skal være løgn, så var det Palmer der var skyld i det ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2016

Indlægaf TigerJax007 » 23. aug 2016 17:00

Lyder pissegodt drenge :) Jeg regner også med at købe mig det indenfor ganske få dage. Kan simpelthen ikke lade være :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 17:16

Haha det er godt Tiger.. Glæder mig til at prøve lidt MP med Jer :)

@Chokofanten - Rent faktisk hjælper det ikke at køre i højt gear, så er den virkelig svær at styre, fordi du ved ikke hvornår den smider hjulene rundt. Du kan faktisk køre ganske hurtige omgange uden at gå hårdt på gassen i alle gear under 5 gear. Det er langt bedre den har bid og så kun man lige rør gassen... så kommer man frem...
Jeg havde det voldsom svært i regnvejr og var 4-5 sek efter pace'en, lå sidst konstant.. Fandt så ud af, at jeg ikke skulle geare op for tidligt, men hellere gå meget let på gassen og så komme op igennem gearene helt ud i de røde lamper :) Så nu scorede jeg min første pole position i regnvejr på monaco... og endda med 1sek

Og hold da op hvor er sochi en svær bane... Det er slet ikke til at dømme svingene eller finde bremsepunkter... autoværn og højt gitter er det eneste man kan se flyve forbi.. Sluttede 20'er og kæmpede i 10 omgange for at holde nasr bag mig..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 17:23

Jeg vil også give spillet stor ros for wheel to wheel combat... Fornemmelsen er simpelthen for vild når man kommer med 200 igennem et sving side om side... Og jeg skrev tidligere om for aggresive AI's. Det trækker jeg i mig igen, de er aggresive men du kan godt lukke af for dem uden de brager ind i dig.. Så gør de som i den virkelige verden, forsøger den anden vej udenomkring.. og de trækker hurtig ind bag dig igen, hvis de ved vejen udenomkring ikke er til fordel.. Jeg har ikke oplevet haserderede forsøg på overhalinger... Jeg er kun blevet clean overhalet i drs zoner eller under draft ved nedbremsning... Eller hvis jeg misser et bremsepunkt, så er de der med det samme...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf ShumwayDK » 23. aug 2016 17:27

Hmmm. Jeg havde ellers bestemt mig for, at jeg ikke skulle have spillet. Men nu er jeg da godt nok blevet i tvivl. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 17:35

Haha... Jeg synes det er virkelig virkelig god underholdning. Du kan gøre spillet så svært at man overhovedet ikke kan være med... Intensiteten i løbene er uovertruffen.. Nu har jeg selvøflgelig slået alt HUD af så man kan hurtigt køre rundt uvidende om hvor fanden man ligger henne.. og der er radio kommunikationen guld og synes det giver et frisk pust til et spil :) Lege med differentialet når du er på banen, få justere fuel til "rich" når du er presset og skal have bagvedkørende ud fra DRS... Se hvordan dine omgangstider falder som dækkene bliver slidt, og selv være med til at få info igennem træningerne til bedste strategi...
Safety car, som jeg nu har haft i to løb er også velfungerende... Det fungerer godt, og det er fedt at se AI's ligge og varme dæk ved nedsat hastighed..

Formationsomgangen giver en fed rush inden man skal til at køre... Suse rundt og tænke nu går det snart løs.. Lidt ærgeligt at den tager over lidt inden start/mål og selv kører bilen op i båsen... Det synes jeg godt man kunne have lavet bedre.. NÅr starten går og du skal slippe koblingen, som ved starten er din gearskifter... Se forankørende motor gå op i røg så hele banen pludselig er væk.. Nu har jeg kørt mit første løb i heavy rain hvor vi kørte med full wets... Der var jeg lidt skuffet over regnen. Den er rigtig flot, du fornemmer der kommer meget og du skal være forsigtig, vandpytterne kan du se hist og her... Men spray fra bilerne er nærmest ikke eksisterende :(:(

Edit: Og at teamet kommer med nye strategier i tilfælde af at der sker noget uventet.. vejrskifte, safetycar eller andet.. så kalder du tilbage om du er med på den nye eller vil forstætte med eksisterende strategi
Senest rettet af BoblereN 23. aug 2016 17:38, rettet i alt 1 gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 17:35

Du kan godt høre jeg prøver at presse dig lidt Lars :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: F1 2016

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2016 18:18

Er jeg den eneste der oplever en del screentearing? Både når jeg kører men også i høj grade i de mellemsekvenser som er imellem løbene.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2016

Indlægaf BoblereN » 23. aug 2016 18:23

Screentearing, er det hvor billedet bliver rykket fra hinanden et sted på skærmen, horisontalt? Det har jeg nemlig også oplevet... Men ikke i en så høj grad at jeg har været generet af det... Jeg lagde mærke til baggrunden i monaco den gjorde det på et tidspunkt..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 2016

Indlægaf Morten Skou » 23. aug 2016 18:28

BoblereN skrev:Screentearing, er det hvor billedet bliver rykket fra hinanden et sted på skærmen, horisontalt? Det har jeg nemlig også oplevet... Men ikke i en så høj grad at jeg har været generet af det... Jeg lagde mærke til baggrunden i monaco den gjorde det på et tidspunkt..


Jeps! Det sker heldigvis ikke så tit i løbet så vidt jeg kan se - men i videoerne gør det (og også hvis du kigger ud i horisonten når du kører løb).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster