Xboxlife forum

Forza ræs/liga?

Spil med fart på

Forza ræs/liga?

Indlægaf Morten Skou » 21. feb 2016 19:42

Jeg har det seneste stykke tid tænkt lidt på, om det ikke kunne være sjovt at samles engang imellem over Xbox Live og køre nogle "rigtige" løb i Forza Motorsport 6, i stedet for "kun" time trials. Vi har tidligere afholdt en del turneringer herinde i diverse bilspil, og det har været ret sjovt - mange af jer deltager måske også allerede i Project Cars ligaen, men det ene udelukker jo ikke det andet.

Kunne det være interessant, hvis vi f.eks. stablede noget på benene, hvor der måske hver anden uge (de uger hvor der ikke køres Project Cars), blev afholdt et løb som tog en times tid eller noget i den stil? Vi kunne så køre noget med points for placeringen i hvert løb, og til sidst efter x antal løb, finde en endelig vinder.

Kom gerne med input og om det kunne være noget du ville deltage i :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Brandstrup » 21. feb 2016 19:52

Synes det er en rigtig fin ide. Og så med tunes på osv. En kopi af project cars til en start ville være godt :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Morten Skou » 21. feb 2016 19:57

Forza er jo mere simpelt, fordi det trods alt er lidt nemmere at gå til end Project Cars (i mine øjne i alle tilfælde - jeg ville rigtigt gerne være med i Pcars ligaen, men har ikke helt luret pitstop / benzin-tingene endnu :D ).

Ideen fik jeg egentlig netop fordi, at jeg selv synes at der er lidt langt fra Forza -> Project Cars, og at det derfor kunne være at der er nogle der gerne ville lave noget lignende i Forza. Måske får de samme spillere så blod på tanden og vil kaste sig over i Project Cars senere, eller omvendt.

Så vidt jeg ved, kan man ikke køre qualifying i Forza f.eks. og der er vidst heller ikke mulighed for pitstop?

Et af spørgsmålene er vel også, om man skal blive enige om at køre i samme bil, som så må tunes. Eller om man bare skal sige at der er frit valg på biler, så længe at de er indenfor en bestemt klasse (for at få lidt forskellighed ind i det).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Rasbred » 21. feb 2016 20:23

Jeg stemmer klart for at forza bliver holdt simpelt og nemt uden for meget bøvl med pitstop osv. Vil man realisme og pitstop og have motorolie på fingerene så synes jeg klart man støtte op om bullets projekt cars liga :-)

Jeg er klar på forza hvis det bliver arkade hygge ræs :-)
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+2

Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Morten Skou » 21. feb 2016 20:30

Rasbred skrev:Jeg stemmer klart for at forza bliver holdt simpelt og nemt uden for meget bøvl med pitstop osv. Vil man realisme og pitstop og have motorolie på fingerene så synes jeg klart man støtte op om bullets projekt cars liga :-)

Jeg er klar på forza hvis det bliver arkade hygge ræs :-)


Der er jeg helt enig :)

Men tuning og mods, er jo en del af Forza og rimelig nemt at gå til, så det kunne man vel godt tillade, eller hvad tænker du?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Rasbred » 21. feb 2016 20:35

Morten Skou skrev:
Rasbred skrev:Jeg stemmer klart for at forza bliver holdt simpelt og nemt uden for meget bøvl med pitstop osv. Vil man realisme og pitstop og have motorolie på fingerene så synes jeg klart man støtte op om bullets projekt cars liga :-)

Jeg er klar på forza hvis det bliver arkade hygge ræs :-)


Der er jeg helt enig :)

Men tuning og mods, er jo en del af Forza og rimelig nemt at gå til, så det kunne man vel godt tillade, eller hvad tænker du?


Kunne være sjovt at turne og modde bilerne. Så man eks begrænser til bestemt PI. Også er det op til folk selv at prøve sig frem eller lign. Så man kan eje bilerne.

Eller begrænse bilerne til en bestemt mængde at hestekræfter. Eller en maks vægt.

Der er så mange muligheder for online løb i forza. Med at begrænse folk osv.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Xozzi » 21. feb 2016 22:18

Er helt sikkert interesseret.. Men er det i hverdage kan jeg kun hvis det bliver om aftenen vi kører... Fra kl 18-19 og frem :)
Xozzi
Niveau 1
 
Indlæg: 62
By: Varde


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Losty » 21. feb 2016 22:24

Vi har 2 små børn, så må melde pas til rigtigt ræs. Timetrials passer perfekt da man kan pause og spille når man lige har 10 min. Men ellers et godt initiativ Skou!
Losty
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf Popnizzen » 21. feb 2016 23:53

Vil også rigtig gerne, men med to små børn herhjemme, så kan jeg ikke garanterer at jeg kan hver gang. Efter 20 er bedst for mig
Popnizzen
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Fredericia


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf kasperbp » 29. feb 2016 20:47

Hvornår kører vi? :-)

/Kasper
kasperbp
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Ejby, Lille Skensved


Re: Forza ræs/liga?

Indlægaf YaKuZa_MaB » 15. mar 2016 13:18

Lyder som en super ide jeg kunne i hvert fald godt bruge nogle løb mod ligesindede danskere
[img]http://www.chart-attack.com/xbox.jpg[/img]
YaKuZa_MaB
Niveau 3
 
Indlæg: 202



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron