Xboxlife forum

Assetto Corsa

Spil med fart på

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Mike JezZ » 8. aug 2016 15:35

BulletEyeDk skrev:Det er helt sikkert en spændende titel... jeg tror dog også jeg afventer og ser reaktionen...

Jeg kan læse mig frem til, at konsolversionen skulle blive den samme som PC versionen, dog vil noget af layoutet i menu'er osv. være anderledes da man ikke har en mus.

Ellers kan jeg anbefale at se denne video, som dog er fra PC versionen fra i sommers, men en ganske fornuftig gennemgang af spillet...





Grafikken ligner noget fra 2006, yderst skuffende. Det ser virkeligt sløret ud og med lave grafik detaljer :(
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. aug 2016 15:56

Der er vist også fundet en video med lav grafikindstilling på PC. Så vidt jeg ved kommer det til at ligge lidt under Project Cars rent grafisk, hvilket er ok da Xboxen får rigeligt at se til med fysik og telemetri-data.
Senest rettet af Niki Lauda DK 8. aug 2016 18:42, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 8. aug 2016 16:48

Lige præcis, Niki... Det her spil kommer til at handle meget om fysik, og knap så meget om grafik. Jeg kan sagtens leve med nogenlunde grafik, hvis ellers fysikken sætter en ny standard for racing-sims på konsollerne! ;)

Jeg tror vi får masser af godt online ræs, hvis ellers nogle fra vores PCARS community også får købt AC på et tidspunkt.

Jeg skal nok give min hudløst ærlige mening nogle dage efter release - det er helt sikkert. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. aug 2016 18:32

Jeg skal også have det, men venter lige og ser om der dukker en digitalversion op. Det der skivehalløj er ikke så godt med små pilfingre i huset der ved hvordan man trykker "eject" og synes det er skægt at bruge skiverne til at polere gulve med.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+6

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 17. aug 2016 13:39

Så er der en video ude omkring indholdet af biler i spillet:

Ikke mange "rigtige" race biler... men dem der så er der, er til gengæld nogle man savner i f.eks pCARS
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 17. aug 2016 16:02

En skam der ikke er prototyper :) gt3 serien ser dog ud som en der har vægtet godt til i spillet.
Det er også nogle fine biler.
Jeg har preordered f1 2016.. Venter derfor med dette, i hvert fald indtil brugernes respons kommer ud :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BulletEyeDk » 18. aug 2016 20:14

En komplet gennemgang af banerne i spillet ved launch:



EDIT: Mugello kunne være fed at have med i pCARS.... ellers er det et lidt magert udvalg af baner?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. aug 2016 20:29

De måtte gerne udskifte alle de Lotusser med noget lidt mere spændende. Men det ser da ellers ok ud.

Edit: Til pc versionen er der et hav af mods i form af biler og baner. Måske vi er så heldige at de implementerer noget af det til konsollerne. Det ville ihvertfald give det et gevaldigt løft rent indholdsmæssigt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. aug 2016 09:48

Så kom der en digitalversion på Xboxen til 500 kr. Inkl en ekstra bilpakke med tre biler hvis man forudbestiller. Alternativt kan man bare vente og stadig betale 500 kr, for derefter at tilkøbe den endnu større prestige pakke med biler. For i den indgår de tre biler fra den første pakke alligevel og så er der ingen fordel ved at forudbestille.
http://www.xbox.com/da-dk/Search?q=assetto+corsa


- og så fik Inside Simracing tilsendt det næsten færdige (ps4) spil, så de kunne lave denne video 8)



Hvis man absolut skal komme med en mening ud fra det vi har set indtil videre, så tænker jeg at hvis man i forvejen har Pcars og ikke brænder synderligt for sims, så skal man nok holde nallerne væk. Men hvis man er som jeg selv (bilnørd), så er der ingen vej udenom. Det MÅ bare prøves :mrgreen:
AC virker en anelse mere forsimplet og overskueligt med indstillnger og menuer. Lidt svagt udvalg af baner og biler, men til gengæld indeholder det nogle slæder som er yderst tillokkende. Der er diverse challenges og decideret drifting i spillet, så man sagtens kan få glæde af singleplayerdelen, hvorimod jeg personligt synes at pcars fejler på det punkt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf ShumwayDK » 26. aug 2016 10:26

Så er Assetto Corsa ude. Nogen der allerede er hoppet på vognen(!), og har en mening om det? :)

Ser frem til at høre mere om det. Selv forholder jeg mig afventende.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 26. aug 2016 12:47

Tidligt fri og har lige købt Assetto Corsa til 399,-
Så skal der køres ræs! :D

Opdatering kommer senere..

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 26. aug 2016 15:35

Okay, efter 2 timers kørsel i Assetto Corsa kommer her mit førstehåndsindtryk:

Lad mig starte med at sige, at AC er en fuldblods køresimulator! Du får IKKE en bedre og rendyrket køreoplevelse på konsol. Bilfysik og Force Feedback er lysår foran Forza Motorsport! Ikke engang Project CARS kan være med her! Der er så meget mere følelse med vejen og bagenden på bilen, at man ikke kan beskrive det! Bedste køreoplevelse til dato!

Desværre stopper festen faktisk der...

LYDEN: Når vi snakker motorsport, er lyden altså mindst ligeså vigtig for indlevelsen, som fysikken. Her falder AC til jorden... Fuldstændig og aldeles! Pinligt! En BMW E30 M3 lyder, som noget fra et spil i slutningen af 80'erne. Det er helt tydeligt at der ikke har været råd til, at optage de rigtige biler. Den eneste positive oplevelse med lyden er de downshifts de har fået lavet på en Ferrari F599XX.
Det er egentlig mærkeligt, fordi de har helt styr på kvaliteten af lyden i replays - altså fly by effekt osv.

GRAFIK: Den er mangelfuld mht detaljer på banen og røg fra dækkene. Tingene er enten ufatteligt sløret eller fuld af hakker. Kvaliteten er ringere end Project CARS.
Grafikken er ikke direkte ringe, bare ikke på niveau i 2016.
Det er dog langt fra det værste - problemet er at spillet ikke kan holde sig på 60 FPS overhovedet. Det hakker pænt ofte. Hele tiden et skridt bagefter.

GAMEPLAY: Glem det - dette spil er bygget til folk med rat og pedaler der ønsker en MEGET realistisk køreoplevelse og ikke andet. Det er en hardcore simulator! That's it.
Der mangler en del indstillinger som justering af sæde og du kan heller ikke fjerne rattet i cockpit view. Dog er der en kameravinkel fra dashboard. Der er langt fra de indstillingsmuligheder, som vi ser i Project CARS! Der er 1 "knap" til at justere FFB. Mere er dog heller ikke nødvendigt med den FFB dette spil leverer.

Der er ingen button mapping og der er heller ikke mulighed for at kører med H-shifter i en bil der ikke er født med det i virkeligheden. Realistisk, men lidt ærgerligt efter min mening.

ONLINE: det kan gå hen og blive rigtig fedt, hvis de får styr på spillets framerate.

Jeg synes bestemt at spillet er 399 kr. værd, ene og alene pga køreoplevelsen! Den er ganske enkelt fantastisk!
Dog er jeg ikke sikker på, at folk med controller har samme mening.

Altså havde AC blot lyden fra DiRT Rally og alle indstillingerne fra PCARS, så havde vi i mine øjne verdens bedste bilspil.

Hvis du har rat og pedaler = must buy! (399,- er bestemt en fair pris for så fed en oplevelse)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+5

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2016 16:47

Hvordan er det med adgang til biler og baner. Kan man uden videre sætte en practice eller løbs session om med en hvilken som helst bil og bane?

Tror jeg skal prøve det hos min bror på pc før jeg køber.. :)
Men tak for fint review
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 26. aug 2016 17:24

Alle biler og baner er åbne helt fra start! Tror vi kunne få noget virkelig fedt online ræs med Assetto Corsa! Tog også lige en tur i en BMW E92 Drift Car! Er du gal den kan ligge sidelæns! Det føles så ubeskriveligt fedt og MEGET mere realistisk end noget andet bilspil. Jeg har spillet masser af både rFactor, Race 07 og R3E på PC, men det her er alligevel det mest underholdende bilspil hvad angår FFB og fysik!

Glem alt om lyd og grafik! Køreoplevelsen overskygger simpelthen ALT! Køb lortet! Haha!
Helt seriøst - hvis man i forvejen har rat og pedaler kan jeg ikke se nogen undskyldning for at smide 399,- efter så meget køreglæde!

Jeg satte mig som det første i en BMW E30 og allerede hen mod mit første sving, skred røven ud under nedbremsningen! Jeg sad bare med et kæmpe smil - det er stærkt vanedannende!

De skal lige ha' styr på nogle småting - men out of the box er dette allerede langt sjovere end Project CARS!
Lidt ærgerligt med lyden og grafikken, men det må komme på den nye Xbox Scorpio, når de laver en 2'er.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 26. aug 2016 17:38

Hehe jeg skal lige høre hvor din svaghed for den e30'er stammer fra? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron