Xboxlife forum

Assetto Corsa

Spil med fart på

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 2. dec 2016 19:59

Det er lidt tankevækkende, at hver gang konkurrenterne til Forza, udkommer med noget nyt, så sætter Microsoft lige en kæp i hjulet.

Update 1.9 skulle udkomme i tirsdags til Assetto Corsa - og det gjorde den også på PS4 - men MS skulle liiii pille lidt først, inden den bliver frigivet til deres konsol. -og vi har ikke fået den endnu...

En tilfældighed? Måske, men det er lidt mærkeligt, at nøjagtigt det samme skete hver gang Project CARS ville udgive en opdatering til deres bilspil.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 3. dec 2016 08:22

Ja, det er tankevækkende hvis det er en tendens. Nu spiller jeg personligt næsten kun bilspil... Og her har det været tilfældet for project cars og f1, at patches væsentlig senere rulles ud til xbox. Tydeligvis er det det samme for assetto corsa.
Nogen der ved hvordan det forholder sig med eksempelvis andre genrer?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 7. dec 2016 13:29

Updaten er klar til download nu. Er spændt på om lyden er god nok nu.

*edit: Tog lige en hurtig tetstur med joypad og det virker som at lyden er blevet bedre og mindre mekanisk/monoton. HUD'en er vist også ændret. Det må lige testes ordentligt en af dagene med rat :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 7. dec 2016 19:47

^^
Hvis du har downloadet den nye Porsche Pack - så prøv en 911 RSR 3.0 og en 935/75 Moby Dick! Kæft de lyder bare godt! Det er virkelig fedt!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 7. dec 2016 22:23

Det har jeg ikke endnu, men en bette video vil da ikke gøre noget ;)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf fatbass » 11. dec 2016 12:00

var lige et smut i bilka og hente det, men hvilken settings bruger i til jeres g920 ? og hva med stabiltionen osv i den menu?
Billede
fatbass
Niveau 4
 
Indlæg: 320


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 11. dec 2016 20:11

Hvad gav du for det
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf fatbass » 12. dec 2016 06:58

279
Billede
fatbass
Niveau 4
 
Indlæg: 320


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 12. dec 2016 09:35

Sjovt - Jeg faldt også over det i Bilka i går. Mine første tanker om spillet herunder (blev lidt længere end først forventet):

Jeg smed det i boxen da jeg kom hjem og lod den opdatere og gøre hvad den nu havde behov for mens vi havde gæster...
Fik så tid til at prøve det lidt af i aftes og var mildest talt slet ikke imponeret den første times tid, men jeg var ikke skuffet da jeg ikke havde forventet andet fra tidligere kommentarer og reviews af spillet.

Da fysikken i spillet var blevet rost meget brugte jeg lidt tid på at søge anbefalede FFB settings til thrustmaster TX og indstillede de meget begrænsede muligheder for justering efter anbefalinger.. Det resulterede i næsten ingen modstand i rattet, men vibrationer og rystelser fra ydre påvirkninger... men jeg savnede virkelig noget modstand i rattet der fortalte mig hvornår jeg ikke kunne presse bilen mere... så jeg gik fra de anbefalede FFB styrke på 23 > 100.... det passede mig meget bedre, men oplevede så ligesom i project cars at miste styrken midt i et løb, hvorefter den stille kom igen... Til trods for at jeg kører med forced cooling på TX basen... Jeg er begyndt at mistænke min base for måske at være tilstoppet med støv, og at den måske har problemer med at køle da jeg nu har oplevet det samme fænomen på tværs af to spil... Jeg har dog aldrig oplevet det i F1 2016 eller Dirt, hvor jeg kører med omtrent samme styrke og modstand i rattet.
Jeg overvejer nu at skille det ad og rengøre det, og herefter lave en ”grundjustering” efter shumways link i en anden tråd.

Jeg besluttede mig efter lidt tid for at kaste mig ud i en online session i GT3 på brands hatch GP... server med god ping, godt fyldt.. 16/16 og jeg kom ind med 7 minutter tilbage af kvalifikationen... Der var kun en McLaren MP4-GT3 tilbage at vælge, da de andre var taget af andre kørere... Spekulerede ikke i at kigge på setup, for mig var det blot vigtigt at komme ud og mærke banen og bilen sammen..

En meget lille detalje jeg synes er super fed… Når man trykker ”Drive” i en hvilken som helst træning eller kvalifikation ryger du blot ind i bilen i pitlane.. Herfra skal du selv sørge for at køre den ud… En lille ting, jeg synes det er thumbs up!

Heldigvis er brands hatch jo en gammel kending… Første to omgange gik med at få temperatur i dækkene, dæktryk osv. har selvfølgelig ikke været optimale i forhold til forholdene… men det lykkes dog at få dem op over 70-75 ° efter to omgange, hvor jeg måtte trække til side og lade andre køre forbi på deres timede omgange… Min første timede omgang gav mig en foreløbig startplacering i anden række, 3. hurtigste tid… med kun 2 minutter tilbage på uret kunne jeg nå endnu et skud direkte efter første forsøg, og jeg følte der var mere at komme efter… så jeg gik efter den og skar i omegnen af 1 sekund af, hvor anden startrække blev vekslet ud med en pole position vundet med 2/1000 af et sekund..
Straks fik spillet lige et nøk op i tilfredsstillelse og forventning 

Til ros skal det også siges at er du ude på en omgang, og kvalifikationstiden udløber, så får du lov at gennemføre den omgang du er ude på..
Så jeg sad spændt i 1½ minut i pitten og fulgte med om jeg kunne beholde min første forreste startrække, og heldivis lykkedes det..

Vi røg så ind i løbet hvor bilerne lines op på gridden, med 1 minut til at gøre de sidste justeringer inden løbet bliver sat i gang.. Det er egentlig også fornuftigt i forhold til folk der lige vil lave de sidste justeringer..
Jeg magtede ikke at justere noget, i sidste øjeblik blev jeg opmærksom på at jeg startede løbet på medium compound, hvor der faktisk var soft og super soft til rådighed.. så mine forventninger til løbet faldt drastisk..
Det var min første løbsstart, så fuld af spænding ventede jeg på at de røde lamper slukkede.. Lavede en katastrofal start, hvor jeg måtte af gassen for efterfølgende gå på den igen.. de første to smuttede forbi inden første sving, det lykkedes mig dog at holde den tredje bag mig ved lidt defensiv kørsel… Til min store overraskelse gik starten på kolde dæk, så jeg var hårdt under angreb fra 4. pladsen, mens jeg kæmpede med at skulle håndtere bilen på kolde dæk.. Det var selvfølgelig ens for alle, men jeg var ikke lige klar på den mundfuld… 

Da der kom varme i dækkene fik jeg endelig mulighed for at ligge afstand til 4. pladsen og jeg kunne begynde at fokusere på at indhente de to første, og der gik ikke længe før jeg fik kontakt.. De to forreste kæmpede om positionen og det sænkede os en del, mens jeg holdt mig passiv i kampen for ikke at ødelægge noget for nogen nu det var min første løb… 4. pladsen kunne også langsomt lukke hullet, og det blev en kamp mellem ham og jeg, og her skal det siges at vi nok kæmpede kofanger mod kofanger, side mod side, skift mellem yderside og inderside igennem måske to omgange… Det var imponerende at kunne køre så tæt mod en jeg slet ikke kendte… Der var respekt for hinandens linjer og de spektakulære 3-4 minutter det stod på, hvor vi også byttede lak et par gange, men ikke noget der gjorde nogen af bilerne røg af… Meget imponeret over fysikken i onlinedelen når vi ramte lidt til hinanden… Det fungerede virkelig godt…

I min begejstring, kampens hede, manglende træning og kendskab med bil og dæk, fik jeg ikke monitoreret mine dæktemperaturer men pressede 100%... det resulterede i et overophedet venstre bagdæk +105° og før jeg selv vidste af det fandt jeg mig i sandkassen, tæt på at ødelægge bilen mod autoværnet.. Det sendte mig øjeblikkeligt ned på en 6. plads med udsigterne til et podie langt væk… Da jeg kom på banen igen, uforstående overfor hvad der var sket, bladrede jeg over og konstaterede de overophedede dæk, der ikke var blevet bedre af at lave en udskridning og jeg tænkte at nu må jeg hellere være forsigtig indtil de er kølet ned.. i efterfølgende sving røg jeg af igen, og svinget efter igen.. Der var absolut intet greb i venstre bagdæk og det var nu oppe på 115° efter mine udskridninger.. og jeg var drysset ned i den tunge ende af feltet… Jeg fik så nurset den rundt indtil dækket kom under 95° hvor jeg så begyndte at presse igen og kunne gennemføre de sidste 4 omgange uden afkørsler og samtidig kvittere med ”Fastest lap” på sidste omgang..

Det var et fedt løb, og det gav mig håb for spillet…

Mit umiddelbare indtryk er dog stadig er bilvalget er lidt tyndt.. og særligt baneudvalget..
Der er alligevel ok med biler, men mange er i mine øjne ”trackday” biler, og ikke velegnede til decideret motorsport.. GT3 og GT2 er vidst de serier med flest biler, og så er der et par open wheelers..

Men jeg vil ikke give min endelig dom over spillet på kun en spilaften..

En detalje er dog, at jeg tror dækmodellen er mere realistisk end pcars.. langsiderne køler virkelig dækkene meget.. Jeg prøvede en Z4 GT3 på Spa, og ved start/mål næsten 100 grader dæk, og efter start/mål, eau rouge og langsiden var de under 70 grader.. Der er også markant forskel på temperaturen på yder-, midt og inderside, hvor man til sammenligning næsten ikke oplever nogen forskel i pcars uanset hvilken camber man kører med.

Det kunne være sjovt med en løbsaften med hovederne herinde fra, men jeg så ikke mulighed for en private lobby?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. dec 2016 12:22

Private lobby kommer i næste update !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 13. dec 2016 22:08

Shit et godt review, Brian! Jeg kunne virkelig føle spændingen, sådan som du beskiver alt i detaljer.

Mht. FFB så er min fornemmelse, at du fortrækker et noget mere "tungt" TX rat end mig?
Jeg syntes personligt, at én af de ting der gør Assetto Corsa overlegent, er at jeg kan sætte mig ind i hvilken som helst bil og få samme fede køreoplevelse, uden at skulle justere mig ihjel - og så oven i købet alligevel, få SÅ meget mere en fantastisk køreoplevelse, i forhold til Project CARS.

Jeg brugte måske en time på, at justere min globale FFB opsætning og så er den skid slået.
Du må indrømme, at den måde man kan fange en overstyring på i AC føles meget mere realistisk og kontrollerbar end i PC, ikke sandt?

Jeg får i hvert fald spillet LANGT mere AC end PC, blot fordi det er så tilgængeligt og i øvrigt så mener jeg at næsten ALLE banerne i AC er laser-scannet, så selvom der ikke er vildt mange, så er de ultra præcise.
Især nu hvor den nye Porsche Pack #1 er udkommet, bliver AC spillet næsten dagligt i øjeblikket. Den pakke er bestemt pengene værd, hvis nogle skulle være i tvivl!

Det kunne altså virkelig være sjovt, hvis jeg kunne prøve dit rat en dag - bare for at mærke forskellen. Tror dog ganske enkelt, at dit TX rat bliver presset en tand for meget, og derfor slår fra ind imellem.

Må jeg prøve at få din FFB opsætning til AC, så jeg kan teste det?

@Niki Lauda: jeg vil også gerne have din opsætning hvis det er muligt?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 14. dec 2016 08:51

Jep, det må du gerne. Jeg kan lige tage et screenshot af dem næste gang jeg har xbox'en tændt...
Men ja, jeg er også kommet til den overbevisning at jeg åbenbart godt vil have styringen til at være tung, jeg oplever at have bedre kontrol på den måde...

I går kørte jeg en motor kalibrering af tx basen, som lars har linket til i en tidligere tråd... en uofficiel kalibrering som thrustmaster bruger internt, og kan sende ud til brugere hvis de oplever problemer...

Prøvede så at lave en reset af FFB kalibrering, controls osv i project cars, hvorefter jeg kørte en ny kalibrering, hvor jeg fulgte guiden fra pcars officielle forum, og indstillede tire force, overall ffb osv. efter de anbefalede indstillinger... Jeg kunne mildest talt ikke køre med det, da jeg ikke fornemmede nogen modstand, der var masser af feedback fra asfaltens beskaffenhed, kerbs, balanceskift i bilen.. men kunne dårligt mærke modstanden når dækkene var på grænsen til at miste grebet med vejen... Prøvede så at køre dobbelt op på master gain på den enkelte bil, med FySOP+lateral settings fra pcars.oscarolim og det gav ikke mere modstand, men flere detaljer i balanceskift, kerbs osv.... Prøvede så at justere tire force op på 75, kørte før med 100 her også... og må indrømme at det for mit vedkommende er et perfekt match.... tilstrækkelig modstand, og x2 på master gain på den enkelte bil giver utrolig mange detaljer...

Flere gange prøvede jeg at holde hånden over ventilations hullerne på basen, og på intet tidspunkt føltes det varmere end omgivelsestemperatur, prøvede sågar at sniffe ned i hullerne, for at lugte om noget lugtede varmt.. men heller ikke.. kold plastik duft..

Ivan prøvede også lige assetto corsa i går da han var forbi, et smut på brands hatch gp i en AF Corse Ferrari 458 GT2... Han var mildest talt solgt... Den har virkelig en sprød lyd og ligger godt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. dec 2016 09:45

Jeg har ikke spillet AC ret meget, men har kun leget lidt hist og pist med enkelte løb og noget drift osv. Så mit FFB er ikke opsat og kan derfor ikke bruges til noget. Men jeg regner da bestemt med at få sat gang i det spil, i takt med at der kommer updates.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 14. dec 2016 12:27

@Brian: hvad siger Ivan så til din FFB opsætning? Altså har han ikke også et TX rat, så jeg tænker hvordan oplever han styrken i dit rat?

Jeg syntes jo at jeg har masser af feedback og control - poster lige mine settings til AC i eftermiddag.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Grabovac88 » 14. dec 2016 13:50

Benja190782 skrev:@Brian: hvad siger Ivan så til din FFB opsætning? Altså har han ikke også et TX rat, så jeg tænker hvordan oplever han styrken i dit rat?

Jeg syntes jo at jeg har masser af feedback og control - poster lige mine settings til AC i eftermiddag.


Jeg har kun prøvet AC med de setting som Brian kører med.
Umiddelbart så føles det okay, men det ville ikke gøre noget med en smule mere feedback.

Som Brian skriver, så er jeg solgt i forhold til Ferraien =D>
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron