Xboxlife forum

DiRT Rally tråden!

Spil med fart på

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf mortnDK » 24. jun 2016 20:10

Morten Skou skrev:Hvad pokker er en pacenote?


Det er noter som co-driveren fortæller under løbet så køreren ved hvor han skal hen

Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2016 10:49

Jeg roder med min Youtube-kanal for tiden og er nået frem til dette indtil videre. Kameraet er Kinect og det hele bliver uploadet via Twitch og efterfølgende redigeret i youtube's redigeringsprogram.



Kom endelig med kritik, idéer og gode råd :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BoblereN » 16. okt 2016 14:12

Ser godt ud niki!
Jeg havde næsten glemt det helt igennem fede rally spil.
Det tabte spiltid hjemme i min stue da multiplayerdelen havde store udfordringer i en periode.. Gad vide om det er læst? Kunne godt tænke mig at køre lidt rally igen!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. okt 2016 14:22

Det skulle virke efter hensigten, så vidt jeg ved, så vi kan da bare starte noget op igen. Evt. Med lidt længere intervaller så de fleste kan finde tiden.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2016 11:09

Så fik jeg lige bikset et forsidebillede sammen også ^^^
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 17. okt 2016 12:40

Niki Lauda DK skrev:Jeg roder med min Youtube-kanal for tiden og er nået frem til dette indtil videre. Kameraet er Kinect og det hele bliver uploadet via Twitch og efterfølgende redigeret i youtube's redigeringsprogram.

Kom endelig med kritik, idéer og gode råd :)


Det er sgu et fedt setup, hvad bruger du til optagelse af dig + rat ? er det twitch der automatisk smider dette ekstra videofeed ind på det primære?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2016 13:15

Jeg optager mig selv direkte fra xboxen med kinecten ved at streame live på twitch og indstille kamerabillede osv. Inden optagelsen starter. På twitch's side skal man forinden via en pc vælge, at alt man streamer bliver gemt. Det er både spil og "facecam" der gemmes i samme optagelse. Det gemmes herefter i 30 dage og kan indtil da uploades til youtube, hvor redigeringen foregår. Der skal være fuld knald på internettet for at opnå en tilfredsstillende opløsning. Mit wifi var ikke godt nok og jeg bruger derfor et kabel og opnår nu 720p med en 80/40 linje, hvilket er acceptabelt alt taget betragtning.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 17. okt 2016 13:22

Super, tak for opfølgende info, det er sgu meget smart... men kan godt se, at der skal være tilpas med båndbredde ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. okt 2016 13:34

Det bedste er at der ikke er tidsbegrænsning i modsætning til xboxens egen optagefunktion. Man kan desuden også optage med sin chatmikrofon og endda optage ingame chat. Det kunne være sjovt at prøve i et godt fyldt pcars løb :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. okt 2016 08:42

Codemasters har annonceret at det bagudkompatible DIRT 3 nu kan spilles med rat på Xbox One - og at vi skal holde øje med hvad de har til os i de næste par uger !!!

Der har været en del hemmelighedskræmmeri omkring DIRT Rally på deres blog igennem længere tid, så det skal nok blive spændende at se hvad de disker op med. Jeg gætter (og håber) på en eller flere af følgende:

Et nyt land at køre i - Måske i Asien eller Afrika ?
Mulighed for at bruge dashboard apps ?
En ny bilpakke ?
En liverydesign-funktion ala Forza ?

Der er ihvertfald lagt op til et eller andet nyt, som skal give spillet et løft og de har fra starten været helt fremme på beatet og har lyttet til spillernes ønsker, så der er høje forventninger til hvad deres næste træk bliver.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. nov 2016 11:23

Hvor mange vil være med til at vi starter op i Dirt Rally igen ?
Jeg tænker at det bliver nogenlunde det som Tigerjax havde gang i, men måske bare med lidt længere tidsvindue til at få kørt i. Jeg er ihvertfald klar på lidt sjov og ballade i diverse rallybiler. Fik i øvrigt lavet en ny video:

Senest rettet af Niki Lauda DK 18. nov 2016 14:21, rettet i alt 7 gange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BoblereN » 18. nov 2016 11:33

Såfremt der bliver oprettet en lilla liga med deltagere herfra, vil jeg med sikkerhed tilmelde mig, for også at få lidt gang i Dirt igen, for det er virkelig et fedt spil.
Jeg kommer nok ikke til at deltage i alle afdelinger, såfremt vi kører lidt pcars sideløbende, tiden er ikke til det... og en lille ny melder sin ankomst indenfor en måneds tid, så der bliver rigeligt at se til :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BoblereN » 18. nov 2016 11:36

Jeg har lige tjekket din seneste video ud, det ser virkelig fedt ud... Vild med kørehandsker og det hele! Det spiller.
Hvad er det for et sæde du har fået fat i?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 18. nov 2016 14:09

Det hedder SCE Exclusive og forhandles på FK Automotives hjemmeside, men jeg købte det brugt på DBA og sælger havde det som alm. Gamerstol, så ramme og ben var monteret og med i købet og passede perfekt ind i mit setup.

- en lille ny. Det er da en glædelig nyhed :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 31. jan 2017 21:19

Nu hvor DiRT 4 er på vej, skal vi nok have en ny tråd til det, men jeg har lige læst en masse nyt om DiRT 4, som udviklerne har udtalt.

Til jer der var bange for at DiRT 4 gik tilbage til arcade istedet for simulation, så læs lige dette:

We’ve also got the much requested rally school, where you can learn and practise your skills and we’ve added a simpler handling model for those that have struggled with the level of simulation in DiRT Rally. That said, if you loved DiRT Rally’s simulation engine then you have nothing to fear. In fact we’ve made significant improvements to it with new aerodynamics, more accurate modelling of suspension geometry, new tyre models and better damage simulation. On top of all that we’ve made huge improvements in our lighting tech, arm over arm animation and character modelling so there is plenty to look forward to.

Jeg glæder mig allerede som sindsyg til DiRT 4! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster