Niki Lauda DK skrev:Den virker ikke ! - men det gør den til PC, så mon ikke Codemasters får fixet det på et tidspunkt ?!
- der mangler muligheden for at aktivere UDP inde i selve spillet og det er årsagen. Så man må gå ud fra at ingen af de forskellige apps virker.
Niki Lauda DK skrev:Den bliver lige copypasted direkte ind spillet
- så skal jeg nok komme med lidt feedback når det bliver testet !
- og tak fordi du deler !!!
Benja190782 skrev:Pyha! Det blev sent igår - sad til kl. 03:00 for at teste FFB settings, sammen med en god kammerat, som har erfaring med drifting i virkeligheden. (Blandt andet på flyvestationen ved Sindal)
Så jeg var jo MEGET spændt på, at hører hans mening om DiRT Rally og specielt hans mening om spillets force feedback.
Det var næsten 5 år siden, han havde spillet et bilspil, (FM2 nævnte han) så jeg forventede ingenting af ham.
Han blev smidt i en BMW E30 M3, først på den tyske asfalt og derefter på grus i Finland. Hans første indtryk var at spillet var utrolig nemt, at leve sig ind i på grund af lyden, grafikken og fysikken i spillet.
Dog sagde han at min force feedback opsætning, ganske enkelt ikke var realistisk og det faktisk gjorde det endnu sværere, at fange en udskridning, selvom han dog gav mig ret i at force feedback'en også hjalp til med, at holde et drift igennem svinget.
Jeg havde min "Self Aligning Torque" på 33 da han først prøvede det, men vi endte helt nede på 20, som han mente klart var et sweetspot og den perfekte balance imellem, information fra rattet og tilpas realistisk modstand.
Det var helt tydeligt, at han havde kørt masser af drifting i virkeligheden, da vi fik sat FFB'en rigtigt op. Han fortalte også at hvis det skulle være realistisk, så skulle man kunne holde et drift med kun 2 fingre på rattet, med venstre hånd - og først i det øjeblik, at svinget sluttede og bilen rettede sig op, skulle det være nødvendigt med to hænder på rattet igen. Han sagde at det også var en god idé, at teste det med håndfladen (stop tegn) øverst på rattet - og så simpelthen drifte igennem et sving på den måde. Hvis ikke det var muligt, var FFB'en for stærk.
Ergo! Den modstand jeg nogle gange synes, at jeg havde brug for - var slet ikke realistisk.
Han kørte med rotation på 900 grader, og uden assists. Han kørte selvfølgelig også med H-gear og kobling.
Dog var jeg selv nød til, at sætte "Steering Saturation" ned på 60 for, at kunne fange overstyringer.
Dette er hvad vi kom frem til:
Test setup:
Thrustmaster TX wheel, 599XX EVO add on, T3PA-PRO pedals and TH8A shifter.
Car: BMW E30 M3 (default car setup)
Track: Järvenkylä, Finland. (+ asfalt i Tyskland)
Ingen assists!
Manuel gear (H-shifter + kobling)
Kalibreret ved 900 graders rotation.
Advanced Wheel Settings:
Steering Deadzone 0%
Steering Saturation 60% (denne er på 60 fordi Soft Lock er OFF, jeg kan fange alle overstyringer nu)
Steering Linearity 0
Throttle Deadzone 0%
Throttle Saturation 100%
Brake Deadzone 0%
Brake Saturation 100% (ingen ABS)
Clutch Deadzone 0%
Clutch Saturation 100%
Soft Lock OFF
Center Steering ON
Force Feedback Settings:
Vibration & Feedback On
Self Aligning Torque 20% (dette er et sweetspot på TX rattet, testet af IRL drifter)
Wheel Friction 0% (På 100 vil den kun forsinke en kontrastyring)
Tyre Friction 0% (Jeg kan ikke føle denne kraft, så den er sat på 0 for ikke at "forstyre" de andre krafter)
Suspension 44% (denne var 71 før, men jeg kan mærke "clipping" over 50)
Tyre Slip 44% (denne var på 100 før, men jeg kan mærke "clipping" ved 100)
Engine 0% (Jeg kan ikke føle denne kraft, så den er sat på 0 for ikke at "forstyre" de andre krafter)
Collision 60%
Soft Lock 0% (denne er på 0, så rattet ikke banker omkring Soft Lock)
Steering Center Force 100%
Mike JezZ skrev:Jeg synes godt nok det er irriterende at spillet rent faktisk hakker visse steder. Bane 2 hakker det i svingende så man har svært ved at klare dem rigtigt...
Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster