Xboxlife forum

DiRT Rally tråden!

Spil med fart på

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Morten Skou » 7. apr 2016 21:31

Well... prøvede lige kræfter med to af løbene fra Xboxlife ligaen, det gik knapt så godt... der kommer i alle tilfælde ikke nogen video ;)

Billede

Billede

Billede

I øvrigt så bemærkede jeg, at efter jeg havde kørt MEGET længe med begge højre dæk helt væk, så kom der pludselig dæk på det højre baghjul, uden at jeg selv havde taget repair... fint fif :lol: :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 7. apr 2016 22:16

ha ha, vanvittigt det der... slog du din co-driver ihjel ? det ser ud til du har haft nogle seriøse ture off road ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. apr 2016 05:06

Hold da kæft en røgsky der kommer ud af motorrummet. Er du igang med ryge makreller ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 8. apr 2016 06:02

En anden "mindre" detalje jeg lige har opdaget er faktisk, at man kan justere FFB direkte fra bilen i et løb.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Morten Skou » 8. apr 2016 07:26

BulletEyeDk skrev:ha ha, vanvittigt det der... slog du din co-driver ihjel ? det ser ud til du har haft nogle seriøse ture off road ;)


Noget kunne godt tyde på, at han i alle tilfælde havde valgt at forlade bilen :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 8. apr 2016 15:10

Igang med at installere :)

Skal køre rally med svigerfar i aften!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+3

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 8. apr 2016 17:13

Feeedt :D

Er der mulighed for at få vist speedometer og gear på hud'en når man køre fra cockpittet? Jeg kan ikke se speedometer for rattet..
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 8. apr 2016 17:14

Nygaard skrev:Igang med at installere :)

Skal køre rally med svigerfar i aften!


Så husk at sætte force feedback'en rigtigt op, så han får et godt indtryk.

Her er mine seneste FFB indstillinger. Soft Lock er ON
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 8. apr 2016 19:04

Der er sikkert noget forskel rattene imellem, men på mit logitech føler jeg at styringen bliver alt for let, og med for lidt feedback med dine indstillinger.

Jeg har trimmet lidt på standardindstillingerne, og jeg syntes faktisk at der er ramt en ret god balance. Men jeg kan også godt lide noget modstand i rattet :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 8. apr 2016 20:19

Nygaard skrev:Der er sikkert noget forskel rattene imellem, men på mit logitech føler jeg at styringen bliver alt for let, og med for lidt feedback med dine indstillinger.

Jeg har trimmet lidt på standardindstillingerne, og jeg syntes faktisk at der er ramt en ret god balance. Men jeg kan også godt lide noget modstand i rattet :)


Ja der er i den grad forskel på opsætningen, når det er et Logitech du bruger. Mine indstillinger virker KUN med et TX rat eller T300.
Det er sjovt, fordi det er så svært at beskrive følelsen, og når vi så kigger på nogle tal uden, at sidde med samme rat, så bliver det noget være rod.

Det vi to kan sammenligne er følelsen i rattet. Jeg vil beskrive den følelse i rattet jeg prøver, at opnå således:

Uanset hvor hurtigt jeg kører og hvilket sving jeg skal igennem, så vil jeg altid kunne dreje rattet i en grad, så jeg IKKE sidder med en følelse af "det er jo umuligt at dreje det rat".
Det skal være fast, men forgå forholdsvis ubesværet. Hvis jeg IKKE kan dreje kontra midtvejs igennem et sving, så er det for stramt.
Hvis jeg på noget tidspunkt IKKE kan dreje rattet med én hånd, så er det for stramt.

Det skal med andre ord IKKE være sådan, at man får en tommelfinger revet af led, fordi man drifter igennem et hårnålesving, og mister bilen i en kontra-styring midtvejs, hvor man til sidst sidder med tommelfingeren i klemme, fordi man ikke kan dreje.

Der skal være modstand, og du skal tydeligt kunne føle, at bilen mister greb i en udskridning på tør asfalt. Hvis du f.eks. ikke kan mærke at bilens forhjul mister greb ved en understyring, så er din SAT (Master Scale) for lav.

Det er sådan jeg ser på min FFB.

Hvad med jer andre?

Jeg kunne godt bruge noget info fra jer der har spillet og kører med et TX rat. :D
Shumway, BoblereN og Niki Lauda, hvis ikke i har fået købt det her, så se at få bestilt! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 8. apr 2016 20:41

Jeg har kalibreret mig TX rat inde i selve spillet... det syntes jeg umiddelbart er en ganske god FFB oplevelse... dvs. ren standard opsætning for mit vedkommende...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 8. apr 2016 20:46

^^
WOW! Kører du med 100% på alle FFB indstillinger? Med et TX rat? Det lyder godt nok sindsygt må jeg sige.

Du må da have voldsom meget modstand i det rat?

Thrustmaster har selv været ude at anbefale SAT på 77%, men selv det synes de fleste er en tand for meget.

Jeg er målløs, Bullet! :shock:
Er det på 900 graders rotation?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 8. apr 2016 20:51

Jeg aner faktisk ikke, hvordan selve rotation osv. er sat op...

Den dag jeg startede spillet for første gang havde jeg kun 10 min, dvs. jeg startede bare kalibreringen... og checkede hurtigt options osv... og så bare i gang...

Har intet rørt siden, smider et indlæg om det senere når jeg får det startet igen...

EDIT: jeg mener bare at spillet selv justerede en masse indstillinger automatisk ifm. kalibreringen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 8. apr 2016 21:15

Det spil er for fedt! Og grafikken er for fed! Kom blæsende igennem skoven i Finland, og så et egern rende over vejen (uden pis), der er tænkt på detaljerne :D

Lyden er også sprød, især af høre bilerne komme blæsende forbi i replay!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Cena » 8. apr 2016 21:22

Jeg er nødt til at have det her spil til min PS4 snart :) Har set frem til det længe, men jeg må vente til jeg har råd til et ordentligt rat. Magter ikke at skulle spille med controller :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron