Xboxlife forum

DiRT Rally tråden!

Spil med fart på

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 8. apr 2016 21:48

Benja190782 skrev:^^
WOW! Kører du med 100% på alle FFB indstillinger? Med et TX rat? Det lyder godt nok sindsygt må jeg sige.

Du må da have voldsom meget modstand i det rat?

Thrustmaster har selv været ude at anbefale SAT på 77%, men selv det synes de fleste er en tand for meget.

Jeg er målløs, Bullet! :shock:
Er det på 900 graders rotation?


Hmm.. det ser faktisk ud til at det hele står til 100% :shock: - det syntes jeg egentlig meget godt om, underligt nok... det kan jeg slet ikke i pCARS.

Der er helt klart rigeligt med modstand, men slet ikke overdrevet og så vildt som hvis det stod til 100% i pCARS.

Billede
Billede

EDIT: jeg har så ikke andet end startet spillet op for at checke settings... jeg syntes de stod anderledes forleden da jeg spillede, men det skulle være mærkeligt hvis de ikke var gemt fra sidst ?

Hvor kan man sætte rotationen ? - hvis det er ifm. kalibreringen, så var det med fuldt udslag ja... også til 100% som du har været inde på.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 8. apr 2016 23:15

Mine settings har også ændret sig siden sidst. Jeg havde mappet A til vinduesvisker og D-pad til sædeindstillinger, men de var alle unmapped i dag. Gode spil kan åbenbart ikke fungere ordentligt. Men fejlene er dog knapt så graverende som i Pcars trods alt :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 8. apr 2016 23:33

ok, så må løsningen være at kalibrere ved hver opstart, men for jer der har lavet finjusteringer er det noget mere irriterende at skulle igennem det igen
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf ShumwayDK » 9. apr 2016 00:06

Benja190782 skrev:Shumway, BoblereN og Niki Lauda, hvis ikke i har fået købt det her, så se at få bestilt! :lol:



Er købt, downloadet og spillet. Det er stærkt vanedannende, og megasvært. :D
Indtil videre kører jeg med default indstillinger pånær steering saturation (tror jeg det er) som jeg har sat noget ned, så jeg ikke skal save så meget på rattet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf ShumwayDK » 9. apr 2016 00:08

BulletEyeDk skrev:Jeg har kalibreret mig TX rat inde i selve spillet...


Kan man kalibere rattet i spillet? Det synes jeg ikke jeg er stødt på.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 9. apr 2016 00:54

mener det er under advanced setting, der skal du lige scrolle ned i menuen for at finde det
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 9. apr 2016 08:24

@Bullet: det er jeg meget, meget overrasket over - fordi da jeg startede spillet op første gang og prøvede default settings, kunne jeg faktisk ikke dreje rattet selvom jeg virkelig tog ved. Det var umuligt at kører, altså virkelig overdrevet stramt.

Så det tyder på mit rat er noget anderledes, hvis både dig og Shumway sagtens kan kører med default settings.

Jeg kan ikke engang dreje mit rat tilstækkeligt med "Self Aligning Torque" på 65!!
Min SAT indstilling står helt nede på 26, når jeg kører på grus - og 31 på asfalt.

Det lyder godt nok underligt det her må jeg indrømme...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf ShumwayDK » 9. apr 2016 08:36

Måske vi bare har større overarme end dig? :lol:

Spøg til side. Jeg synes vi har haft lidt den samme "diskussion" i starten med pCars, og det er lidt underligt, for TX baserne burde jo være nogenlunde ens.
Men de kan selvfølgelig være slidt forskelligt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf ShumwayDK » 9. apr 2016 08:39

Jeg fandt iøvrigt disse anbefalinger til indstillinger af TM rat på det officielle Dirt Rally forum, men de skulle være sakset fra Thrustmaster's hjemmeside.

Jeg har ikke prøvet dem selv endnu.

DiRT RALLY on PlayStation 4 & Xbox One TIPS:
Force Feedback settings Thrustmaster Wheels.
About the Rotation Angle, in OPTIONS / CONTROLS / ADVANCED WHEEL SETTINGS
To optimize the gameplay, we recommend you to:
Step 1) Access to CALIBRATE DEVICE and calibrate the steering wheel:
# 1080° for T150, T300 & T500 wheels
# 900° for TX Wheels
Step 2) Activate SOFT LOCK option.
Once the process is completed, the wheel Lock will be automatically adjusted to your cars.
Remark: To match the same ratio as the cockpit view go to OPTIONS / PREFENCES / COCKPIT DRIVER & WHEEL then select WHEEL ONLY
About the Force Feedback, go to OPTIONS / CONTROLS / VIBRATION & FEEDBACK
To optimize the general feeling, you can try these settings:
# VIBRATION & FEEDBACK = On
# SELF ALIGNING TORQUE = 125 % for T150 - 95 % for T500 % - 125 % for T300 % - 77 % for TX
• Self Aligning Torque is one of the most important setting
• You can reduce this setting (not too much to keep related effects) for recent cars with small rotation angle or for dirt tracks
• You can increase this setting (not too much to avoid wheel clipping) for old cars with big rotation angle or for ice tracks or snow tracks
# WHEEL FRICTION = 0% for T150 & T500 - 15 % for T300 & TX (keeping low the Wheel Friction setting is important to avoid not natural friction on the wheel)
# TYRE FRICTION = 100% for T150 – 90% for T500 - 150 % for T300 & TX
# SUSPENSION = 100% for T150 – 90% for T500 - 150 % for T300 & TX
# TYRE SLIP = 100% for T150 – 90% for T500 - 150 % for T300 & TX
# ENGINE = 100% for T150 – 90% for T500 - 150 % for T300 & TX
# COLLISION = 125% for T150 – 100% for T500 - 150 % for T300 & TX
# SOFT LOCK = 150 % for all wheels
# STEERING CENTER FORCE = 100 % for all wheels
Fell free to share our settings to the racing community
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 9. apr 2016 09:52

@Bullet og Niki Lauda: Hvis i mister indstillinger, så er det højest sandsynligt fordi i har brugt controlleren i mellemtiden. Fordi jeg mister kun mine indstillinger på rattet, når jeg efterfølgende har brugt controlleren.

@Shumway: du kan med fordel kalibrere dit rat med de 900 og så bare slå Soft Lock til, så skifter spillet selv hen til 540 graders rotation på en VW Polo f.eks.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 9. apr 2016 10:44

jep, det må være forklaringen, startede det først med controller i går
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 9. apr 2016 15:17

Nogen der ved om hud dash app'en til dirt rally også virker til konsollerne?
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 9. apr 2016 16:55

Jeg finder ud af det i aften, men ellers kan du selv bruge gratisudgaven for at se om det virker. Det tror jeg nu nok at det gør, men man ved aldrig :|
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 9. apr 2016 20:20

Du må meget gerne lige give en melding Niki. Jeg har ikke lige kunne få gratis udgaven til at virke, men det er også første gang jeg har haft den åben.

Kunne være lækkert hvis det kommer til at virke!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. apr 2016 06:45

Den virker ikke ! - men det gør den til PC, så mon ikke Codemasters får fixet det på et tidspunkt ?!

- der mangler muligheden for at aktivere UDP inde i selve spillet og det er årsagen. Så man må gå ud fra at ingen af de forskellige apps virker.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron