Xboxlife forum

DiRT Rally tråden!

Spil med fart på

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 6. apr 2016 17:05

Øv bøv, ikke flere på lager i Elgiganten i Randers..

Nu blev der bestilt en Legend Ed. fra Coolshop!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf ATOM-DK » 7. apr 2016 08:15

Ej for fa***n! :x

Har lige købt The Division, men efter at have læst Jakobs anmeldelse er jeg nød til at prøve.
Der er snart ikke timer nok i døgnet! [-X
Netop købt i den Brazilianske store, så det er klar når jeg kommer hjem fra job. [-o<

Ses på grillen.

PS: Ermm ... Ny klan tråd?
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 7. apr 2016 08:39

ATOM-DK skrev:Ej for fa***n! :x

Har lige købt The Division, men efter at have læst Jakobs anmeldelse er jeg nød til at prøve.
Der er snart ikke timer nok i døgnet! [-X
Netop købt i den Brazilianske store, så det er klar når jeg kommer hjem fra job. [-o<

Ses på grillen.

PS: Ermm ... Ny klan tråd?


Det her spil er SÅ fedt med et FFB rat, glæd dig :D
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf normann » 7. apr 2016 14:52

Hvordan køber man i brasser store
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 7. apr 2016 15:48

normann skrev:Hvordan køber man i brasser store
Mvh Teddy


Jeg køber på den amerikanske store, tænker det er samme fremgangsmåde... min xbox er opsat til US, og jeg har fundet en tilfældig amerikansk adresse hvor mit navn så er sat ind.

Jeg køber altid pre-paid US kort, de indløses med kode, og så har man kredit at købe for på den store...

Jeg kan se prisen er 356,- på den brazilianske, jeg betalte 392,- på US store
Hvis du skal have det billigst muligt ser det ud til at være den sydafrikanske, her får du det for sølle 279,- jeg har dog ingen erfaringer med køb derfra 8)

Til sammenligning koster den danske 495,- og den engelske 506,- så det er sgu lidt af en jungle...
Check selv priserne på http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BoblereN » 7. apr 2016 16:24

Kommer lige et dumt spørgsmål fra mig.
Når I handler på de her sites, brasiliansk fx. Får man så samme spil som hvis man havde købt i dk?

Edit: Og et lille tillægsspørgsmål er slagsne.. Lad os antage jeg ville købe dirt fra en sydafrikansk store, hvordan søren bærer jeg mig så ad med det?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 7. apr 2016 16:35

Jeg har testet lidt... :)

Alle med et FFB rat, kan ganske enkelt få deres livs køreoplevelse med DiRT Rally! Jeg er mundlam over så fedt det spil her er! :D

Jeg havde tidligt fri idag, så jeg satte mig for at finde en super god opsætning på force feedback'en til TX rattet.

Bilen og banen jeg har testet på er en BMW E30 M3, kørt i Finland på Järvenkylä! Den bil og bane kan klart anbefales til at teste FFB.
Dette er hvad jeg har strikket sammen indtil videre, men føler det kræver en anelse justering måske.
Hvis i ville prøve det og melde tilbage, ville jeg blive rigtig glad. (Husk evt. at gemme jeres eget setup først)

Mit TX rat er sat op til 900 graders rotation på selve knappen af TX rattet.

Grunden til at Steering Saturation står på 90 istedet for 100, er at de 900 graders rotation, næsten er for meget hvis der skal kontra-styres i et hårnålesving. Det virker faktisk.
Billede

Self Aligning Torque er det der kommer tættest på en "Master Scale" eller general FFB styrke.
Billede

De næste indstillinger er hvad jeg har brugt under testen, for simpelthen at kunne "føle" bilen og kun bilen uden en masse andre forstyrende elementer. Altså ingen co-driver og ingen HUD. Only man and machine! ;)

En "lille" detalje er at lyden, faktisk er bedre, hvis den står på TV, selvom man har et Surround anlæg.
Billede

Billede

Jeg vil anbefale jer at gå ind i Custom Event og vælge en BMW E30 M3 på den bane i Finland, som hedder Järvenkylä!

Husk at Soft Lock skal være OFF!
Det skal selvfølgelig siges, at jeg kører med kobling og gearstang, hvilket gør det hele MEGET sjovere - men til jer med samme setup, så har jeg håndbremsen på venstre paddle shifter, hvilket virker fint.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Niki Lauda DK » 7. apr 2016 18:03

Ja det med paddleshifteren lyder også mest logisk i mit hovede, når nu der ikke er mulighed for at kunne lave en rigtig håndhejser. Men bliv endelig ved med at sprede din viden og erfaring. Det gavner alle os racernørder hver gang folk gør som dig =D>

- og for helvede hvor glæder jeg mig til at trykke "bestil" når der engang skal shoppes TH8A [-o<
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Nygaard » 7. apr 2016 18:46

Benjamin : kører du sekventielt el. traditionelt skifte med din gearskifter? Savner muligheden for sekventielt skifte i logitechs fesne gearskifter, jeg kan dog snyde mig til det med et par elastikker :D

Jeg har lidt planer om at bruge gearstangen som håndbremse, og skifte gear på rattet. Satser på at modtage i morgen.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 7. apr 2016 19:10

Nygaard skrev:Benjamin : kører du sekventielt el. traditionelt skifte med din gearskifter? Savner muligheden for sekventielt skifte i logitechs fesne gearskifter, jeg kan dog snyde mig til det med et par elastikker :D

Jeg har lidt planer om at bruge gearstangen som håndbremse, og skifte gear på rattet. Satser på at modtage i morgen.


Det er traditionelt, altså H-skifte, hvor jeg så bare har afskærmet 7 gear og lavet 6 gear om til bakgear - men nu kører jeg også meget i den 6-pattet BMW, som jo kun har 5 gear. :D

Ang. FFB igen:
Thrustmaster har faktisk selv været ude med deres bud på, at sætte TX rattet op i DiRT Rally. Ret interessant synes jeg - finder den lige..
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 7. apr 2016 19:22

BoblereN skrev:Kommer lige et dumt spørgsmål fra mig.
Når I handler på de her sites, brasiliansk fx. Får man så samme spil som hvis man havde købt i dk?

Edit: Og et lille tillægsspørgsmål er slagsne.. Lad os antage jeg ville købe dirt fra en sydafrikansk store, hvordan søren bærer jeg mig så ad med det?


Jeg har kun erfaringer med UK og USA, det fungerer fint som jeg ridsede op mht. at bruge en rigtig og helt tilfældig adresse fra landet, og så bare købe gift cards i den rigtige valuta, til indløsning...

NB. vedr. USA så er der forskel på staterne og det er vigtigt at finde en stat med 0% i tax på digitale spil ;)

EDIT: de spil jeg har købt har ikke manglet noget, så det tror jeg... om det givetvis kan mangle danske undertekster i et spil med en historie del skal jeg ikke kunne sige, det har jeg ikke erfaringer med.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Benja190782 » 7. apr 2016 19:29

VIGTIG INFO til alle med TX rattet. Nøjagtigt ligesom i Project CARS, skal rattet kalibreres ved at presse det helt ud til 100% selvom, man føler et "steering lock" ved omkring 96%.

Læs dette:
Please note, that when it firsts asks you to turn your wheel fully to the right or left, make sure you turn as far as you can until your reach 100, because it turns easily to about 96, and then you need to further turn it to 100. Then after that turn the wheel to 900 degrees = 90. People used to calibrate the wheel wrong on Pcars and were getting bad FFB or really strong wheel. Calibration is very important. Good luck!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf Morten Skou » 7. apr 2016 20:17

Fik lige skudt en video fra den første DiRT Rally stage :D

Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf normann » 7. apr 2016 20:33

Så har jeg også købt dirt har lige prøvet lidt med mini cooperen med gamepad
Ser ellers fint ud spillet
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: DiRT Rally tråden!

Indlægaf BulletEyeDk » 7. apr 2016 20:53

Morten Skou skrev:Fik lige skudt en video fra den første DiRT Rally stage :D



Helt sikkert godkendt, nu ved jeg selv hvor svært det er.... så for et første løb er det billigt sluppet med 3 uheld =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron