Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 29. jul 2015 11:14

Vi kunne måske tage 10 omgange i en Renault. ? Også bagefter gå klassen op til open-wheel i 20 omgang :D så lave 2 løb i træk
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. jul 2015 11:57

Den idé er jeg med på... 2 mindre løb, i alt ca. 1 time inkl. kvalifikation
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 29. jul 2015 12:04

Tak for opdateringen!
Jeg er frisk på begge dele. Har kun lige prøvet lidt practice i Formula B. Clio'en er ganske sjov at køre selvom den er forhjulstrukket, så umiddelbart hælder jeg mest til Clio'en, da den er nemmere at gå til.. :D

Selvom Dubai løbet er overstået, så irriterede det mig sådan at BoblereN var så meget hurtigere, så jeg satte mig ned her til formiddag og fokuserede på et par af de sving hvor jeg ved der er tid at hente. Og det hjalp.
Nu er jeg nede på 1:17.084 kun et halvt sekund (plus det løse) efter :D

Edit: 2 løb i rap, i to så forskellige klasser. Frækt! :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 29. jul 2015 12:15

Et forslag kunne også være at køre to løb i samme bil og bane.

1. Kvalifikation 10-15 min
2. Warmup 5 min (til at fikse var Setup plus ffb)
3. Løb med grid efter kval. 40% løbsdistance svarende til 12 omgange på dubai hvis det var løbet i går.
4. 5 minutters warmup til ændring af Setup til løb 2.
5. Løb med omvendt grid fra første løb, rullende start for at få placeret os i rigtig rækkefølge. 60% løbsdistance her vil det være 18 omgange hvis det havde været dubai.

Hvis man har haft problemer i løb 1 vil man kunne rette op på Setup.
Førstepladsen fra løb et vil starte sidst osv. Så skal der til at overhales og forsvares...

Jeg synes at man på en løbsaften bør køre samme bil... Kræver alligevel 10-15 minutters tilvænning at gå fra en type til en anden... Ovenstående vil kunne give lidt go konkurrence og mulighed for at få revance i løb 2 hvis det andet løb fuckede.

Hvad siger I?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. jul 2015 14:48

Så har jeg lavet 2 sprint løb til os.... med start på tirsdag d.4. august 21.00, løbene ligger i forlængelse af hinanden.

Først et GT5 løb, dernæst et Formula Gulf løb, på samme bane og med samme opsætning på alt, pånær bilen, håber det falder i jeres smag....

Det bliver en bane, der er rimelig let at gå til og et par biler der ikke kører vanvittig hurtigt :mrgreen:
Som noget nyt introducerer vi "random" vejr under vejr2, vi starter ud med klart vejr som altid...

Tilmelding på pCARS siden

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 29. jul 2015 14:50

Jeg er SÅ klar :-D
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. jul 2015 14:51

lyder godt ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. jul 2015 14:53

BoblereN skrev:Et forslag kunne også være at køre to løb i samme bil og bane.

Jeg synes at man på en løbsaften bør køre samme bil... Kræver alligevel 10-15 minutters tilvænning at gå fra en type til en anden... Ovenstående vil kunne give lidt go konkurrence og mulighed for at få revance i løb 2 hvis det andet løb fuckede.

Hvad siger I?


Vi ser helt bort fra det du skriver... du skal udfordres næste gang ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 29. jul 2015 17:25

Jeg synes det lyder som en tough udfordring, at gå fra langsom til hurtig bil på en aften, men det skal da prøves. :)

Jeg ved dog ikke helt om jeg kan på tirsdag, men det kan være jeg melder mig til i sidste øjeblik. Jeg vil dog træne som om jeg skal deltage :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 29. jul 2015 17:32

Jeg har iøvrigt lige smidt en tid op for Ginetta Junior på Monza Short.
Jeg aner ikke om det er hurtigt eller langsomt, men så er der da i det mindste noget at køre efter. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. jul 2015 18:29

ShumwayDK skrev:Jeg synes det lyder som en tough udfordring, at gå fra langsom til hurtig bil på en aften, men det skal da prøves. :)

Jeg ved dog ikke helt om jeg kan på tirsdag, men det kan være jeg melder mig til i sidste øjeblik. Jeg vil dog træne som om jeg skal deltage :D


Ja nu prøver vi, ingen der siger det bliver løsningen fremadrettet med 2 forskellige biler på en aften... det er da heldigvis den samme udfordring for alle...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 29. jul 2015 19:10

Misforstå mig ikke.... "Tough udfordring" var bestemt ikke negativt ment. :)

Så først lige nu den ekstra krølle med Weather 2: Random. Det kan jo byde på lidt af hvert, så jeg må lige stille spørgsmål vedr. pit strategierne:

Hvordan sætter I dem?
Jeg kan ikke huske hvem det var der rodede med det forleden (sikkert BoblereN :)). Du satte to strategier per dæktype (en med og en uden brændstof). Er det så default strategier der passer på alle, eller laves de strategier per bil?
Hvis det er per bil, så kan det blive en lang liste :)

Jeg har iøvrigt haft mange problemer med, at navnene på de få strategier jeg nu engang har, lige pludseligt bare består at stjerner og tilfældige bogstaver, så det er umuligt at vide hvad der er hvad. Oplever I det?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 29. jul 2015 20:54

Jeg venter lige med at melde mig til - Ikke tid til træning og højst sandsynlig heller ikke tid på tirsdag.
Vi er ved at pakke livet ned i flyttekasser, men tror det bliver et par gode løb !

@ShumwayDK - Ja jeg har leget med pitstrategi og det virker fortrineligt. Jeg har i hvert fald ikke haft problemer efter jeg lavede pitstrategier. Det jeg oplevede gik galt under multiplayer før var, at jeg først ved indgangen til pitten skulle afgøre om der skulle skiftes dæk eller ej, og her skulle jeg også indstille hvor meget brændstof der skulle på, og hvert enkelt dæk skulle bestemmes. Altsammen noget der tager lidt tid at ændre, og når du ikke at trykke "A" for at gemme din pit strategi ca. 5 sek inden du rammer din pitmand, udfører de ikke det arbejde du har bedt dem om.
Derfor har jeg lavet følgende strategier:
Only Fuel
Soft + Fuel
Soft no fuel
Medium + Fuel
Medium no fuel
osv. for alle dæktyperne.

De virker på alle bilerne, og i patch 2.0 har jeg ikke haft problemer med at strategierne bliver omdøbt til ******f*****, som de gjorde i den tidligere version.

Dæktrykkene er vidt forskellige fra biler til biler, uden at være sikker mener jeg dog, at dæktrykkene justeres "on the fly" af den bil du kører i. Dvs. hvis mit pit strategi siger 1.3 bar fra en open wheel og jeg bruger samme strategi på en GT3 bil der kører med 2.1 bar vil den automatisk ændre strategien til 2.1 bar og derfor skal jeg ikke justere dæktryk når jeg går i pit, selvom den stod anderledes med den tidligere bil... KUN hvis jeg ønsker at hæve/sænke trykket i forhold til det jeg har kørt omgangene tidligere...

Med ovenstående strategier er det meget hurtigt at trykke "View Saved" finde fx. Soft + Fuel trykke "Y" og trykke "A" hvis jeg gerne lige vil justere mængden af brændstof. og "A" igen for at gemme den inden jeg rammer pitten..

JEg skal derfor kun forholde mig til brændstof når jeg går ind til pitstop, resten står som det skal :)

Hvis ovenstående ikke giver mening skal jeg prøve at give en bedre forklaring i chatten en aften :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 29. jul 2015 20:58

BoblereN skrev:Only Fuel
Soft + Fuel
Soft no fuel
Medium + Fuel
Medium no fuel
osv. for alle dæktyperne.


det der er fanmde smart..

jeg havde lavet noget i samme dur.. havde bare ikke fanget det var ens for alle bil typer.. så havde en af hver til F1 og en til GT3 og en til Road osv osv.. :D

lidt smartere det der.. det vil jeg have lavet om i morgen når xboxen bliver tændt igen :)

pro tip fra bobleren :D \:D/ \:D/ \:D/
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 29. jul 2015 21:04

Jeg takker også for pro tippet :D

Det var lige det svar jeg håbede på. Jeg frygtede lidt at det var per bil, og så ville det bare være en kæmpe lang liste at skulle scrolle igennem inden man rammer pitmanden. Men det er heldigvis ikke nødvendigt.

Jeg har faktisk haft problemet med navnene en enkelt gang post patch 2.0.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster

cron