Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2015 11:00

Ahh surt.... jeg og Tigerjax007 fik kørt et par online løb, dog ikke med nogle herinde fra
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2015 11:38

Er kommet en anelse videre med siden, indtil videre er følgende tænkt ind:

- Hver registreret kører får en profil, der kan opdateres med oplysninger om hvordan man kører, hvilket niveau osv.
- Hver kører har adgang til en online "lommebog" vedr. practice tider, opsætning osv., det er muligt at gemme 3 tider og noter for hver bil, på alle baner, første tid bliver søgbar for andre (noterne gemmer man for sig selv). Ydermere vil det være muligt at gemme oplysninger om brændstof forbrug med de enkelte biler, på alle banerne, så dette kan optimeres ift. løbsopsætning.
- Hver kører får tildelt 1500.00 rangpoints
- Rangpoint tildeles efter ens præstation i de løb man deltager i. Der vil være flere faktorer der spiller ind, f.eks ens slutplacering, modstandernes rangpoint før løb, kvalifikationstid, antal omgange kørt.
- Rangpoint mistes, hvis man bevidst påkører andre, eller er involveret i situationer, hvor vi mener skylden for en løbs hændelse ligger hos dig.
- Der vil være officielle xboxlife pCARS community løb, på fastsatte datoer i nogle forudvalgte serier, der optjenes rangpoint og almindelige championship point i disse løb, efter x antal løb slutter løbsserien og en "champion" for denne serie i denne sæson kan kåres.
- Det vil koste lidt rangpoint at tilmelde sig et løb
- Det vil være muligt som registreret kører at oprette et "brugerskabt" løb, som således vil blive annonceret på siden, her kan andre kørere tilmelde sig
Pgl. der har oprettet løbet har helt frie hænder til at bestemme, hvordan løbet skal sættes op, andre brugere kan se selve struktur, conditions osv. inden evt. tilmelding.
Pgl. der opretter løbet vil blive opkrævet et rangpoint "gebyr", som gives tilbage, når løbet er enten aflyst eller kørt og korrekt opdateret på siden.
(umiddelbart mener jeg minimumskravet til et løb skal være mindst 4 kørere)
- Der vil optjenes rangpoint for at køre brugerskabte løb, dog vil officielle xboxlife løbsserier give lidt flere rangpoint.
- Brugerskabte løb, kan enten køres som enkelstående løb eller op til 4 løb, der køres i umiddelbar forlængelse af hinanden, der vil være blive genereret stilling og statistik på disse løb. (kræver at de indberettes korrekt af løbsopretteren)
- Ifm. brugerskabte løb vil det være muligt at vælge imellem (pt.) 21 forskellige typer af køretøjer (klasser/enkelstående biler)

Vedr. sidste punkt, så er det en lidt underlig måde SMS har inddelt klasserne på, jeg har derfor valgt at foruddefinere hvilke klasser, eller typer af biler der kan køres med, dette vælges ifm. oprettelsen af løbet.

Hvis i har specielle ønsker til specielt biler i ROAD klassen som i gerne så med på listen så skriv gerne her...

Ellers må i meget gerne komme med input vedr. ovenstående :)

EDIT:
Ranglisten som den pt. ser ud i testmiljøet:
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf gylfi79 » 26. maj 2015 22:13

=D> Ser super godt ud, glæder mig til at vi kan begynde at joine.. Spilles ved.
gylfi79
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 2. jun 2015 23:59

Lige en opdatering herfra...

Jeg arbejder stadig på at få de sidste ting på plads vedr. brugeroprettelse af løb, tilmelding til disse, og selve opdateringen. Indtil videre virker det fint med opdatering af et løb med "kun" et løb...

En ting jeg stødte på ifm. det officielle forum, hvor der også arrangeres forskellige løbs serier... her registrerede man folk i den valgte klasse med et # bil nr svarende til den livery man valgte... mener i at vi får brug for det ?

Det er faktisk ikke noget jeg har tænkt videre over før idag... jeg kan godt se det smarte i at man evt. i en længere løbs serie kører med en fast livery pr. kører, så vil man vel lære at kende, at det f.eks er "gylfi79", der kører i #79 :)

Ifm. jeg har optimeret søgefunktionen for opdaterede practice lap tider, er det nu muligt at søge tider på en given bane frem med alle biler, grupper og kun den ene bil.

Har for at teste koden derfor kørt en del på "Brno" i forskellige GT3 biler... sjovt nok var min tid i McLaren vognen den hurtigste, det er klart den bil jeg har kørt mest med i hele spillet... jeg kan også se, at langt de fleste i klassen kører jeg i ca. samme tid, der er dog lige 2 biler som skiller sig ud... det kan godt være tiden kan presses ned for de langsomste biler, hvis man piller lidt ved setup'et, men de tider jeg har testet er helt urørte biler...
Har i selv nogle favorit biler ?

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 3. jun 2015 14:17

Har tilføjet jer alle sammen.

Mig og mit nye rat er klar til at kører ræs med jer :-)


Og bullet :-D det ser bare godt ud !!!
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 7. jun 2015 06:25

Gt4 ginettaen er væsentlig nemmere at smide hurtigt rundt end fx bmwen eller mustangen
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 7. jun 2015 06:49

Kæft et arbejde du har lavet, Bullet - det må jeg godt nok sige. Respekt!

Jeg bliver helt våd! :D Hvornår skal vi kører noget ræs?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2015 09:53

Selve koden vedr. "se practice times" er opdateret en anelse, så den nu også indeholder GAP tider og ikoner for styring.

Samtidig er det muligt at søge på en del parametre, i nedenstående eksempel er der søgt på "GT3" på "Brno"

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 7. jun 2015 19:45

Puha.. Skal vi godt nok kører 75 omgange i morgen ?? :mrgreen: ?

På le Mans banen
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2015 20:20

ha ha.... jep et lille stykke over 1000 km

Det kan man vel gøre på en 5-6 timer ? ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 7. jun 2015 20:31

BulletEyeDk skrev:ha ha.... jep et lille stykke over 1000 km

Det kan man vel gøre på en 5-6 timer ? ;)



Haha ja nok deromkring.

Jeg er klar på noget. Men tvivler på jeg kan holde ud i så lang tid :mrgreen:

Vi må se i morgen :-D
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2015 20:56

Ahh det var nu bare en test på oprettelse af et løb, men lad os se, kan sagtens være vi kan køre lidt i morgen aften... jeg ved Tigerjax007 har meldt sin ankomst... dog har han formentlig endnu ikke modtaget sit rat...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 7. jun 2015 21:06

Jeg har mandag aften fri indtil cirka 2215..

Så er klar på at kører lidt lemans i morgen fra 18-22 hvis andre er klar :-) behøves ikke være i alle 4 timer.

Måske noget kval på 20 min, så kan man lige nå 3-4 omgange.. Også et løb på 15-20 runder så er der ca en halvanden times løb :-D

Så er der kaffe/tis pause. Også evt noget f1 løb en halvtime til en time ??

Nogen som er klar ?? Jeg skriver rundt til pøblen herinde :-D
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2015 21:12

Damn, det er sgu lidt for tidligt for mig... jeg kan tidligst fra ca. 20:15-20:30, men så kan jeg godt se vi kan blive presset hvis du kun kan frem til ca. 2215...

NB. kunne være fedt med lidt le mans, har kørt LMP bilerne og banen alt for lidt i pCARS
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 7. jun 2015 21:16

Vi kan også bare kører lemans i en time ved 20:30 tiden ?

Bare så vi får kørt lidt :-)

Jeg er igang med le Mans banen i lmp1 =D>
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron