Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 14. maj 2015 12:46

Lyder godt - og jeg er selv rimelig åben mht. hvilke biler vi kører, det kunne som du skriver være flere forskellige rækker, hvor man kan deltage i dem man lyster...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 14. maj 2015 13:00

Jeps.. - og man kunne også lave en endurance serie, det er jeg selv helt vild med.. Den kunne bestå af et løb hver tredje måned alt fra 2-4 timer..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. maj 2015 00:19

Jeg har de seneste par dage brugt en smule af min sparsome fritid på at programmere lidt til nogle sider, der kan håndtere en mulig pCARS liga og i den forbindelse syntes jeg ikke i skal snydes for lidt "work in progress" billeder...

Efter foretaget login har man et menu system øverst, hvor man navigerer, i det her tilfælde navigerer jeg til "practice notater".
Billede

Her vælger man først bane layout og den bil man foretager practice med:
Billede

Man præsenteres herefter for sine practice notater der vedrører denne bane og med den valgte bil.
NB. det er muligt at gemme 3 notater på hver bil, på hver bane, ligesom man også kan gemme oplysninger om brændstof forbrug pr. lap:
Billede

Ovenstående var bare lige en af de ting jeg syntes der pt. mangler i pCARS...

Jeg tror jeg laver det sådan, at man selv kan vælge om man vil dele sine practise tider med andre på siden, dvs. hvis man ikke deler med andre, kan man heller ikke se andre's tider ;)
Det er pt. ikke planen at andre skal kunne se de egentlige notater man har gjort sig, udelukkende tiderne.

Dem der "deler" practice tider med hinanden skal kunne se et leaderboard med deres tider på de enkelte baner, med valgte biler.

Herudover har hver bruger en profil, eksempel herpå:
Billede

Det er muligt at ændre nogle få ting på sin profil, herunder bla. bil #, hvad man styrer med, og informationen i bunden.

Jeg er ikke begyndt at kode selve liga strukturen endnu, men hvis folk har input eller egentlige forslag til struktur osv. så kom endelig med inputs.

Jeg har pt. følgende tanker om selve stukturen:

- pCARS ligaen kan have flere parallelle "Championships" kørende eks. "GT3", "Formel Rookie", "Renault Clio Cup" bare for at nævne et par eksempler.
- man kan deltage i de Championships man vil.
- der kan være forskellige regler til de enkelte Championships
- en sæson med Championships slutter på samme tidspunkt (i hvertfald samme uge)

Som det er lige nu, er det kun muligt at sikre lap tider fra kvalifikationen, man kan sikre laptider i løb indtil AI'en tager over, men det er uhensigtsmæssigt at skulle sikre nogle tider inden man er færdig.

Tanken var indtil Slightly Mad har fået styr på det med omgangstiderne, at jeg (eller en udvalgt) sikrer et billede af kvalifikations tiderne, samt et billede af løbs resultatet... dette vil derefter danne grundlag for opdatering på pCARS siden.

De enkelte tider vil således gemmes på hver enkelt profil for det enkelte løb, i den anvendte bil og dette gemmes, så det bedste tid osv. vil være tilgængelig fremefter.

Men som sagt... dette var en lille teaser for hvad der er i støbeskeen, kom meget gerne med input ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf gylfi79 » 24. maj 2015 20:39

Vi er to mand som også er klar, Gt3 serien at foretrække
gylfi79
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 24. maj 2015 22:39

Lyder godt... arbejder på højtryk for at få noget klar ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf gylfi79 » 25. maj 2015 08:44

Tror at løbsdage skal ligge på disse dage

Fredag 20-??
Søndag 19:30-22:30

Løb og kvalifikation kan jo kombineres så man evt. Kører kval fredag og løbet søndag

Pointsystem så syntes jeg at min.10 biler får point samt at vinderen af kval. Får 1 bonuspoint

Alm. Løbslængde skal være 20-25 omgange

Modifikationer: Her skal alt være slået til random vejr failures/damage samt fuel og tires wear, der skal måske stilles lidt på hvor hurtigt det bliver slidt eller opbrugt

Kører indstillinger: Er op til folk selv, bare de kan styrer deres bil og ikke bevidst smadre ind i andre kørere
gylfi79
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 25. maj 2015 09:14

tak for input... tager det helt klart med...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf gylfi79 » 25. maj 2015 09:26

Klasse lad os få det op at stå, mens folk er varme på det. Har du bullet tilføjet folk på din venneliste. Så du kan sende en fællesbesked ud, du må gerne tilføje Gulvmanden han er også klar.
gylfi79
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 25. maj 2015 09:39

Jeg har tilføjet de gamertags der indtil videre har meldt tilbage her i tråden, jeg opfordrer til at i holder øje med tråden... det vil helt sikkert være her, der kommer nyt :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Niculla » 25. maj 2015 15:47

Det er jo selvfølgelig ulempen ved ikke at have Xbox versionen. Man kan ikke køre mod de gode gutter herinde fra :P
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf gylfi79 » 25. maj 2015 16:41

Nogle som kunne være friske på en testdrive i aften ved 21.00 tiden?
gylfi79
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 25. maj 2015 16:58

Jeg tror jeg er klar! Inviter mig gerne i aften.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 25. maj 2015 18:51

Niculla skrev:Det er jo selvfølgelig ulempen ved ikke at have Xbox versionen. Man kan ikke køre mod de gode gutter herinde fra :P


Ja det er surt... jeg tror det bliver ret godt, når først vi går i luften med vores pCARS community - til den tid må du genoverveje ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 25. maj 2015 18:53

gylfi79 skrev:Nogle som kunne være friske på en testdrive i aften ved 21.00 tiden?


Muligvis, jeg har en aftale med Tigerjax007 om både lidt fifa og lidt pCARS, jeg tror dog først det bliver et godt stykke efter 21.00 vi er klar til ræs...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 26. maj 2015 09:01

Beklager jeg ikke var tilrådighed. Kæmpede med mit thrustmaster tx og det ville ikke virke. Så nu er der oprettet en reklamation...!!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron