Xboxlife forum

F1 2015

Spil med fart på

F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 26. mar 2015 18:57

Så kom der endelig lidt nyt vedr. F1 2015 fra Codemasters...

Spillet udkommer til juni til xbox one, PS4 og PC og er bygget op med en helt ny EGO grafik motor der skulle være skræddersyet til at give den ultimative formel 1 oplevelse, både mht. det visuelle og fysikdelen.

Alt i alt giver den nye EGO motor forbedringer i over 20 områder af spillet, herunder bla. motor, gear, aerodynamik, benzintank, force feedback, affjedring og en helt ny dækfysik.

Indsat billeder og original tekst fra Codemasters officielle udmelding:

http://blog.codemasters.com/f1/03/f1-2015/

Billede

Following a dramatic start to this year’s FORMULA ONE™season and just in time for the second round at the Malaysian Grand Prix we’re pleased to finally share with you some details on the official game of the 2015 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™.

F1TM 2015is launching in June and you’ll be able to play it on PlayStation 4, Xbox One and PC. As we’ve confirmed previously the game has been built on an all new version of EGO tailored to deliver the ultimate FORMULA ONE videogame experience and act as a significant step forward in the game’s visuals and physics-based handling model.

The new model delivers enhancements and additions in over 20 areas including engine and transmission, aero dynamics, fuel tank, force feedback, suspension and most notably a brand new tyre physics model – creating a truly breathtaking and realistic representation of how these cars handle on the track.

Billede

The buzz and excitement that surrounds each GRAND PRIX™ is incredible, and we wanted to transfer that to F1 2015 with an all-new broadcast style presentation that’ll deliver that unmistakable race-day weekend atmosphere of a GRAND PRIX™, complete with podium and grid sequences. You’ll be seeing all of this in the Championship Season mode, the brand new (and very challenging) Pro Season mode and of course Quick Race and Multiplayer too.

Using the voice recognition technology available for the Xbox One and PlayStation 4 consoles you’ll be able to interact with your race engineer like never before. Through in-game voice commands with Kinect for Xbox One and the PlayStation®Camera or compatible headsets for PlayStation 4 you can ask for race info, updates on the weather, tyre status, request tyres and even front wing changes... And that is just a few of the many options available.

We know a lot of our fans wanted to play F1 TM 2014 on Xbox One and PlayStation 4, so as well as being the official videogame of the 2015 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIPwe’re also including the cars, drivers and tracks from the 2014 season as bonus content. All built from the ground up with our updated handling and new game features.

Billede

Here’s what Game Director, Paul Jeal had to say about the game -

“F1 2015 marks an exciting new chapter for Codemasters and FORMULA ONE; it’s a shift in direction for the game series, on new formats and our brand new game engine, with the game set to be released earlier in the season, launching this June,”

The handling is a vast improvement from our previous games. In particular our new tyre model is a superb step forward towards realism, letting you explore where the limit is and allowing you to instantly feel much more connected with the car. You can now experience the changes in grip caused by temperature changes, wear, car set-up, debris and weather conditions.

Billede

Our improved vehicle dynamics much more accurately convey the difference in performance and the feel between mechanical and aerodynamic grip. The new Force Feedback system adds to the feeling of connection with the car and track surface. The more natural and realistic nature of the game physics also serves to ensure that the racing experience is more accessible, enjoyable and rewarding for players of all skill levels.”

With the second race of the 2015 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP this weekend in Malaysia, the team is busy modelling the new 2015 cars and drivers in readiness for the game’s summer launch. You can see a tease of our first signed off 2015 content in our debut screenshots, as well as an early glimpse of the Mexican circuit. In addition to the 2015 season, we are also delighted to be able to offer the 2014 season as a bonus selectable season. Even this far out from our games release they truly show the power of our new game engine.”

Billede

F1 2015 will be launching in June on Xbox One, PlayStation 4 and PC. To keep up to date with all the latest news on F1 2015 and this season’s championship you’ll find us
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 31. mar 2015 10:39

Til dem der har interesse i spillet, kan jeg liste nogle af de ting som er kommet frem siden CM's udmelding om spillet.

Flere spilsider har udgivelsesdatoen 12 juni 2015 (stadig ikke verificeret af CM)

En del brugere på det officielle forum er oprørte over, at CM muligvis helt har fjernet karriere delen, dette er stadig kun et rygte, men ud fra det der er meldt ud, ser det ud til at karrieredelen som vi kender den fra tidligere spil ikke er i 2015 versionen. Der vil være en "Pro season" og en "Championship Season" mode, hvad dette dækker over er endnu ikke meldt ud.

Online practice, ser ud til at være med i 2015 versionen, dette stadig kun et rygte, men flere brugere har læst det fra spilbeskrivelser fra de butikker, der har spillet ude som pre-order.

Det vil ikke være muligt at køre med sit eget navn, man vælger en kører, og kører som vedkommende.

Der er endnu ikke meldt noget ud omkring multiplayer delen, herunder bla. også co-op.

CM har meldt ud at de løbende vil komme med informationer omkring spillet og at det formentlig kommer dryssende på uge basis, dog vil der i denne uge formentlig ikke komme noget nyt.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf Morten Skou » 31. mar 2015 10:46

Jeg glæder mig godt nok til at det kommer - lidt nederen med at man ikke kan køre som sig selv, det lyder da også lidt spøjst?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 31. mar 2015 10:54

Glæder mig bestemt også til spillet, omend jeg er lidt påpasselig med CM titler, de seneste versioner af F1 spillene har godt nok ikke været alt for gode, tror pt. firmaet er presset på midler og derfor i nogle tilfælde hopper over hvor gærdet er lavest.

Et spil som F1 2014, der var præget af bugs, har ikke engang fået en enkelt patch...

Men alt det til side, så ser jeg frem til en nextgen F1 titel, håber bare ikke de skærer alt for meget væk... men lige med denne titel, har de haft 2 år til udvikling (de sprang over F1 2014 til nextgen) så lad os håbe det bliver en god start på den nye konsol...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf Morten Skou » 31. mar 2015 10:56

Det kan også undre lidt, at 2015 udgaven også indeholder 2014 sæsonen, hvem ville dog spille den? De skulle hellere gøre så spillet udkom samtidig med at F1-sæsonen startede, så man ligesom var med fra starten :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 31. mar 2015 10:58

Morten Skou skrev:Jeg glæder mig godt nok til at det kommer - lidt nederen med at man ikke kan køre som sig selv, det lyder da også lidt spøjst?


Ja det er spøjst, men jeg tænker det formentlig har noget med deres licens at gøre... den er sikkert skruet sådan sammen, at kører og bil skal passe sammen.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 31. mar 2015 11:03

Morten Skou skrev:Det kan også undre lidt, at 2015 udgaven også indeholder 2014 sæsonen, hvem ville dog spille den? De skulle hellere gøre så spillet udkom samtidig med at F1-sæsonen startede, så man ligesom var med fra starten :D


Helt enig, men det kommer aldrig til at ske med CM ved roret... til det har de svaret, at de ikke får nogen oplysninger omkring biler/reklamer osv. før os andre, dvs. de først ser bilerne når de bliver lanceret, hvilket typisk kun er uger/et par måneder før sæson start.

Herefter har de en del arbejde med at få bilerne korrekte i spillet, det er der selvfølgelig noget arbejde i, men hvis de havde resourcerne til det, kunne man nok optimere så dette hurtigt kunne være på plads efterfølgende..

Dernæst er selve bil performance, dette skal helst matche det vi ser i den aktuelle sæson, og lige her kræver det nok at der er købt nogle løb... et godt eksempel er jo McLaren ha ha ;)

Men lige mht. 2014 sæsonen, så tror jeg den er med fordi de følte at de skyldte den til nextgen, da den jo kun kom til de gamle konsoller...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf Morten Skou » 31. mar 2015 11:28

BulletEyeDk skrev:Dernæst er selve bil performance, dette skal helst matche det vi ser i den aktuelle sæson, og lige her kræver det nok at der er købt nogle løb... et godt eksempel er jo McLaren ha ha ;)


Der burde være en achievement for at gennemføre et løb med McLaren ;)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 31. mar 2015 12:21

Haha ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 16. apr 2015 12:44

Så kom der igen lidt mere nyt idet flere pressefolk tilsyneladende har haft en demo forevisning af et enkelt løb i Singapore (vådt løb) med 2014 biler.

Ganske kort kan jeg ridse følgende nyheder op:

- Bedre dæk og suspension model (man føler bilen læner sig på dækkende ud af svingene)
- Man skal være mere påpasselig med gassen pga. ovenstående
- Tidligere problemer med forskel på pad/wheel og fordele ser ud til at være udlignet
- AI kørerne ser ud til at være væsentlig bedre og uforudsigelige
- Fuld TV replay kameras med kommentatorer
- Fuld raceweekend inkl. 3 practise sessions
- Pro season mode, hvor alle assists og HUD er OFF ligeledes er synsvinklen låst til Helmet CAM

Det bliver spændende at få mere nyt om bla. co-op mode osv. snart...

Læs nogle udvalgte previews her ->

http://www.teamvvv.com/en/news/comments/F1-2015-Preview
http://www.thesixthaxis.com/2015/04/16/f1-2015-preview/
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf TigerJax007 » 16. apr 2015 13:22

Skal nok blive spændende.

Jeg er stadig ret trist over at karrieren ikke eksisterer, men det kunne jeg nok lære at leve med.

For mig er det en absolut dealbreaker om co-op season er på programmet igen. BulletEyeDK og jeg har haft nogle drabelige sæsoner i co-op, og noget af det mest underholdende jeg har oplevet i et bilspil. Det MÅ og SKAL bare være muligt igen. Ellers kan jeg nok godt nøjes med Project Cars.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: F1 2015

Indlægaf Ronny73 » 2. jul 2015 15:23

godt nok ikke meget aktivitet i denne tråd, så gætter på ikke mange spiller F1 ?

noget nyt om det bliver muligt at lave en karriere ? kan godt se en anden har skrevet bliver ikke muligt men håber på det har ændret sig siden det indlæg
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 2. jul 2015 15:52

@Ronny73
Der er ingen karrieredel i F1 2015, hverken almindelig eller co-op...

Sjovt du lige bringer tråden op igen, for Codemasters har smidt en ny video op i dag...

Der er følgende muligheder:
1. Championship Season - vælg et hold og en kører og kør en sæson
2. Pro Season - vælg et hold og en kører og kør en sæson som pro, dvs. alle hjælpemidler slået fra, komplet race weekend, og fuld løbsdistance, dette er kun muligt i denne mode.
3. Multiplayer - op til 16 spillere online, ellers ved vi ikke mere om online delen, end at co-op ikke er med
4. Online practise

EDIT: pkt. nr. 4 lagt på...

Jeg vælger helt klart IKKE at købe denne titel på launch selvom jeg er en sucker for bilspil... Codemasters' ry er ikke for godt, der blev ifm. F1 2014 ikke udgivet en eneste patch selvom det spil var fyldt med fejl, selv ældre fejl fra spillene før.

Codemasters har gået på listefødder med ingame klip og man frygter for spillets kvalitet, nu hvor man slet ikke går i dybden med de forskellige features.

Jeg vælger derfor helt klart at se anmeldelser og bruger erfaringer inden jeg skulle overveje dette køb.

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: F1 2015

Indlægaf Ronny73 » 2. jul 2015 16:01

tak for svaret :-) , jeg skal ikke have det spil selvom jeg har glædet mig sindsygt, ingen karriere = rend mig
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: F1 2015

Indlægaf BulletEyeDk » 2. jul 2015 16:12

Du er langt fra den eneste med den opfattelse, folk har været ret meget på barrikaderne netop pga. det...

Det er nok også derfor Codemaster vælge ikke at fortælle ret meget om features osv... men de håber bare på at folk der ikke undersøger tingene køber det blindt på release...

Jeg forventer vi kommer til at se en del F1 2015 titler som "pre owned" ved gamestop, også selvom langt største delen nok går digitalt i dag...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron