Xboxlife forum

Rat og pedalsæt til Xbox One

Spil med fart på

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BulletEyeDk » 31. okt 2015 22:11

StreetRacer DK skrev:Så hopper jeg også med på rat-bølgen. Har lige bestilt thrustmaster tx leather edition (tre pedaler og 28 cm læderrat). Gearstang og ratholder må vente lidt endnu. Men det bliver ikke et playseat da det skal bruges i stuen og konen ikke synes det er skidehipt med en komplet rig foran tv'et :-)
https://www.google.dk/search?q=thrustmaster+tx+leather+edition&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIs9v79M7tyAIVSNkOCh1DLw_i&biw=1422&bih=761&dpr=0.9


Det bliver du glad for.... jeg kan anbefale sådan en her -> http://www.wheelstandpro.us/for-thrustm ... las-texas/

Har selv en og det er nemt bare at flytte væk og pakke sammen... du finder nok ikke noget der fylder mindre og samtidig virker... den er ultra stabil... har ikke rykket sig en cm i alle de løb jeg har kørt i pCARS :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. okt 2015 22:31

Jeg har godt luret lidt på den. Men så vidt jeg kan forstå så vil H-gearskifteren sidde lidt for højt for nogle. Så jeg har en Pagnian i kikkerten i stedet for lige nu. Den har heller ikke midterstolpen og er også ultra stabil: https://www.pagnianamericas.com/store/index.php/pagnian-next-level-racing-wheel-stand-free-shipping-for-g27-g25-thrustmaster-t500-rs-fanatec-madcatz-wheels-thrustmaster.html

Men den koster også det dobbelte så jeg ved ikke helt endnu hvad det ender med :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf mortnDK » 31. okt 2015 23:01

BulletEyeDk skrev:
StreetRacer DK skrev:Så hopper jeg også med på rat-bølgen. Har lige bestilt thrustmaster tx leather edition (tre pedaler og 28 cm læderrat). Gearstang og ratholder må vente lidt endnu. Men det bliver ikke et playseat da det skal bruges i stuen og konen ikke synes det er skidehipt med en komplet rig foran tv'et :-)
https://www.google.dk/search?q=thrustmaster+tx+leather+edition&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIs9v79M7tyAIVSNkOCh1DLw_i&biw=1422&bih=761&dpr=0.9


Det bliver du glad for.... jeg kan anbefale sådan en her -> http://www.wheelstandpro.us/for-thrustm ... las-texas/

Har selv en og det er nemt bare at flytte væk og pakke sammen... du finder nok ikke noget der fylder mindre og samtidig virker... den er ultra stabil... har ikke rykket sig en cm i alle de løb jeg har kørt i pCARS :mrgreen:


+1 på Wheel Stand Pro :)
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. okt 2015 23:21

Folk taler godt om den og det er fedt. Jeg har bare lige et spørgsmål. Hvad betyder det for oplevelsen med tre pedaler når der er en stolpe i midten ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BulletEyeDk » 31. okt 2015 23:49

viewtopic.php?f=92&t=88748&start=380
Ovenstående var et af de første indlæg jeg postede efter jeg fik mit rat + wheelstand... som du kan se har jeg også selv 3 pedaler, dog bruger jeg ikke koblingen... men jeg tror nu ikke det gør det store

Jeg har i hvertfald slet ingen problemer haft med "midterstangen", og da slet ikke følt den har været i vejen.

Søg evt. lidt på youtube eller spørg mere ind her på siden, vi kan sikkert give dig det feedback du ønsker, så du kan afgøre om det er noget for dig...

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6068
By: Uldum


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. nov 2015 00:08

Jeg har set mange videoer med forskellige setups. Jeg var egentlig hooked på Wheel Stand Pro v2 deluxe, men jeg kan forstå på flere youtubers at det er et problem (eller irritationsmoment) at H-gearskifteren kommer til at sidde for højt fordi holderen er i samme højde som rattet monteres i. Jeg er mere til at gearskifteren sidder lavt, så det ikke føles som i en Mercedes Vito og lignende :) - Men hvad er folks mening om det herinde ?

- og tak for feedback i øvrigt :wink:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Alfist » 1. nov 2015 16:31

StreetRacer DK skrev:Så hopper jeg også med på rat-bølgen. Har lige bestilt thrustmaster tx leather edition (tre pedaler og 28 cm læderrat). Gearstang og ratholder må vente lidt endnu. Men det bliver ikke et playseat da det skal bruges i stuen og konen ikke synes det er skidehipt med en komplet rig foran tv'et :-)
https://www.google.dk/search?q=thrustmaster+tx+leather+edition&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIs9v79M7tyAIVSNkOCh1DLw_i&biw=1422&bih=761&dpr=0.9


Det bliver du med garanti rigtig glad for. Thrustmaster TX spiller rigtig godt sammen med Xbox One.
Og her kunne Fanatec lære noget. Det er ikke matrialet der fejler her, men der i mod firmware.
F.eks...skal der bruges headset, skal man bruge kontrolleren som man skal med thrustmaster, og det
virker rigtig godt på Xbox one.
Men med fanatec forstyrer de hinanden så meget at ratstyringen ikke virker rigtig, så lige nu kan jeg
ikke chatte og tage et på runder i Forza 6 på samme tid.
Og så den største fejl, når løbet starter stå bilen i N (frigear) og inden man finder 1. gear er de andre
længe væk #-o
Men hvis man bruger en ClubSport Shifter "H" og kobling virker det fint, men hvor fedt er lige
det med en formel 1 racer, tro mig her kommer kobling og gear skifter på overarbejdt :)
Alfist
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. nov 2015 21:03

Ja det er bedst at bruge paddleshifters i de hurtige biler som f1 og lemans racere. Ellers kan man hurtigt få tennis albue :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Badstue » 5. nov 2016 11:08

Komplett.dk har Logitech G920 rat/pedalsæt på tilbud til 2.099 kr. Det sæt er ellers sjældent på tilbud.

https://www.komplett.dk/product/848799/ ... rce-racing
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Rechain » 5. nov 2016 12:26

Badstue skrev:Komplett.dk har Logitech G920 rat/pedalsæt på tilbud til 2.099 kr. Det sæt er ellers sjældent på tilbud.

https://www.komplett.dk/product/848799/ ... rce-racing

Kan bestemt anbefale dette sæt! Har haft det selv siden februar og komplett er fin at handle hos! :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12815
By: Kastrup


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Smolle » 5. nov 2016 12:31

Som opretter af dette topic kan jeg da lige bidrage og sige, at jeg faktisk også købte G920 sættet i foråret. Fik det på tilbud da Fona lukkede og har siden suppleret det med et Playseat Challenge. En kombination som jeg er virkelig glad for! Har intet, at udsætte på rat og pedaler og sædet gør, at man kan køre i timevis uden, at få ondt i ryggen.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+2

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Helmerlund » 12. mar 2017 12:57

Hej,
Hvilket rat vil i anbefale til F1, jeg er noget i tvivl hvilket der vil være godt til Formel1 på Xbox one..
Helmerlund
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BoblereN » 12. mar 2017 14:31

Hej Helmerlund. Først og fremmest tillykke med din beslutning om at erhverve dig rat og pedaler, det gør spil oplevelsen suveræn.

Der findes rat med og uden force feedback, og du må ikke vælge et uden.

Mig bekendt findes der tre producenter af rat med ffb kombatibel med xone.

Logitech
Thrustmaster
Fanatec

Logitech har g920 som er en færdig pakke med rat og et sæt pedaler med kobling speeder og bremse. På rattet sidder der paddle shifters som er at anbefale til f1. Der kan tilkøbes gearstang hvis man er til den slags.
Så vidt jeg ved er det lige ud af boksen og til at spille med og uden muligheder for at gøre det mere unikt.

Thrustmaster har et sæt der hedder tmx mener jeg, der skulle tilsvare g920 i ffb styrke.. Hos thrustmaster er der mulighed for at tilkøbe andre rat og de fleste er kombatible med basen eksempelvis en kopi af ferraris 2012 f1 rat.

Vil du bruge lidt mere tilbyder de også em tx base som er stærkere i motoren og du får større modstand under kørsel. Den kan også kombineres med forskellige rat, pedaler og skiftere.

Sidst er der fanatec som har en lite serie hvor man selv kombinere alt udstyret til, det er lidt mere for enthusiasten.

Jeg selv kører med tx og bruger det meget til pcars, assetto vores og f1.. Også lidt dirt.. Fantastisk rat dog er det nummer 3 jeg får nu ombyttet på garanti
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Helmerlund » 12. mar 2017 15:47

Herligt :)
Klart det skal være med FFB :D
Er det muligt på nogen af dem ikke at bruge pedaler, men bare rattet??
Ved godt pedaler er med og de skal da bruges på et tidspunkt, men kunne godt tænke mig at man kunne bruge dem uden pedaler..
EM TX er det ikke læder edition og TMX Ferrari??
Helmerlund
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BoblereN » 12. mar 2017 17:09

TX'en fås i tre udgaver så vidt jeg ved... Basen er den samme i alle tilfælde.

1. TX Base som stand alone, her skal der tilkøbes rat og pedaler.
2. TX Leather Edition, sættet er født med et læderrat med en diameter på 28cm og deres T3PA pedaler. (Pedaler med kobling, bremse og speeder, hertil følger deres koniske brake mod som giver en progressiv modstand i bremsepedalen. Bemærk løsningen er ren mekanisk!)
3. TX Ferrari 458 Italia edition. Basen med et meget billigt rat og pedaler. Rattet er en kopi fra 458 modellen men udført i gummi og plastik, ikke en high-end fornemmelse man sidder med, men når rattet først er sat i og du fyrer den af er der det dog stadig en fed følelse. Paddleshifterne er af god kvalitet og har et fint "klik" når de bruges. Til sættet følger et pedalsæt med speeder og bremse.

At køre uden pedaler vil principielt være det samme som at køre med et gammeldags joystick hvor du ikke har dine "sticks" hvor du kan justere gassen og bremsen... For mig vil det være umuligt... Du vil skulle have en finger på en knap mens du styrer og nogle situationer skal man have en hånd af rattet fordi du drejer mere end 360 grader.

TMX'en er en anden base end TX'en der ikke yder samme FFB som TX'en.. TX'en er en industri børsteløs motor med tandremstræk der giver en virkelig smooth oplevelse... Jeg har ikke selv haft TMX'en i hånden, så jeg skal ikke udtale mig om oplevelsen, men det er også en remløsning, dog ikke med en børsteløs motor.
TMX'en rat er thrustmasters eget design, dvs. der er ingen ferarri logoer osv... Rattet er delvist i metal, plast og gummi i det område du holder hænderne.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron