Xboxlife forum

Rat og pedalsæt til Xbox One

Spil med fart på

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Jake242 » 27. okt 2017 11:50

Niki Lauda DK skrev:Hvor ligger dit prisleje ?
Kan du nøjes med to pedaler ?
Nyt eller brugt ?


1000-1500, nyt
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. okt 2017 12:05

Så vil jeg anbefale at tage et kig på det her: http://m.pricerunner.dk/pl/165-3163899/ ... ign-Priser

Det er med forcefeedback og et godt rat til prisen.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Callista » 11. nov 2017 10:48

Hey..

Hvad skal man i dagens danmark have a Rat og pedalsæt til Xbox One

Pris er ikke en altafgørende faktor, dog synes jeg Fanatec desværre er lige i overkantet til mit casual behov, omend det er et vanvittigt lækkert sæt.. Jeg vil gerne have at det har ForceFeedback pga realisme.. overvejede Logitechs da deres grej plejer at være godt.. men der er helt sikkert folk herinde (f.eks Niki Lauda) som spiller noget mere end jeg gør, og som har sat sig godt ind i tingene ;)
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BulletEyeDk » 11. nov 2017 15:42

Her er hvad xboxlife's pCARS community spillere har opdateret på deres profiler (dem der har opdateret) på vores racing side:

Fanatec CSW v2, clubsport pedals V3
Thrustmaster TX base, F599XX EVO 30 rat, TH8A gearkasse, T3PA-PRO pedaler
TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition
TX, Playseat
Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition
Thrustmaster TX leather edition
Thrustmaster TX rat, T3PA pedaler, samt TH8A skifter
Logitch G920 rat og pedaler, og dertilhørende gearskifter
Logitech G920 med tilhørende pedaler og gear
Logitech G920
Thrustmaster TX Racing, PlaySeat Challenge
Thrustmaster TX med 28 cm. læderrat og T3PA pedaler
Logitech G920 + gearskifter
Thrustmaster tx rat g25 pedaler
Thrustmaster Ferrari 458 Spider
Thrustmaster TX racingwheel, TM28 Leather GT Rim, Ferrari F1 Wheel, TH8RS Shifter, T3PA-Pro Pedalbox.
Thrustmaster TX med standard rat og pedaler
Thrustmaster TX

Jeg sidder selv med:
Thrustmaster TX med GTE rim addon, T500 pedaler, opsat på et Playseat Evolution Alcantara og har købt mit rat+pedaler brugt, det har fungeret upåklageligt, og der er lagt rigtig mange timer i pCARS med det...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. nov 2017 17:24

Kvalitet og pris hænger sammen. Så jeg vil sige at du skal starte med et cirkabudget og så kan vi tage den derfra.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BoblereN » 11. nov 2017 17:43

Jeg kører med et thrustmaster tx.

Det er et fedt rat, men jeg må indrømme at til mine ønsker er det ikke godt nok. Jeg er vild med at der virkelig er bid i FFB'en, og at der rent faktisk skal bruges kræfter på at dreje skidtet når man er på kanten af hvor meget greb dækkene stadig har.. Jeg har været en flittig bruger af rattet og det har været brugt +2 gange om ugen i gennemsnit i den tid vi har kørt pcars liga her på xboxlife... Dertil skal det også siges at jeg har "ødelagt" to TX baser i den tid, og fået den ombyttet på reklamationsretten... Jeg bliver nødt til at skrue FFB styrken ned fra det jeg ønsker at køre med, for ellers forsvinder FFB'en efter 4-5 omgange afhængig af bane og bil, da motoren overopheder og selv justere FFB'en fra for at beskytte de interne dele... Jeg har snakket med thrustmaster og de anbefaler selv i forhold til pcars at justere den generelle styrke ned fordi spillet har meget FFB i forhold til andre titler. Det har været samme problem på alle 3 baser, så jeg tror ikke det er et enestående tilfælde..

Jeg vil selv overveje et thrustmaster xw racer, som skulle kunne holde til mere FFB styrke i forhold til TX'eren... :)

Det skal siges at jeg behandler mit grej ordentlig, men det virker ikke til at TX'en er designet til flittige brugere efter min mening... Nok mere casual
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Callista » 11. nov 2017 17:49

Niki Lauda DK skrev:Kvalitet og pris hænger sammen. Så jeg vil sige at du skal starte med et cirkabudget og så kan vi tage den derfra.


gode inputs fra alle.. der er bred tilslutning til Thrustmaster TX, men også nogle kritikpunkter kan jeg se..
vil nok sige jeg ligger på 2500ish som max.. er der nogle issues med logitech eller er det bare tilfældigt at det er TX folk har valgt.. fanatec er jo nok pga prisen de fleste har valgt den fra tænker jeg..
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. nov 2017 17:54

Thrustmaster har en masse fedt ekstraudstyr, som er over middel i kvalitet kan man sige. Så derfor er det generelt populært
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Rat og pedalsæt til Xbox One

Indlægaf BoblereN » 11. nov 2017 18:51

Det er svært for mig at vurdere om TX'en er ringere end Logitech'en rent holdbarhedsmæssigt, da jeg ikke selv har prøvet det i en længere periode.
De to baser der er gået til hos mig er altså også virkelig blevet brugt meget, mere end jeg tror thrustmaster selv regner med at deres brugere benytter det...

Som Niki siger, har thrustmaster noget lækkert add-on udstyr, som desværre også betyder at man hurtigt "gifter" sig med dem, for dør min base sidder jeg med pedaler, rat-addon og skifter jeg ikke vil kunne bruge længere... Men den positive ting er at jeg blot behøver købe en Thrustmaster XW base, og så er jeg oppe og køre igen med noget der skulle være "the real deal"...

Min bror har logitech'en og følelsen i FFB'en er klart bedre i TX'en, logitech'en er lidt mere et "easy to go" med rat i min optik... Det er som det er, og det er rigtig fint... TX'en giver muligheder, og jeg har endda hørt nogen sammenligne den billigere thrustmaster udgave TMX som også er et FFB rat direkte med logitech'en, og her mener jeg at have læst ros til TMX'en
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron