Xboxlife forum

Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten''

Spil med fart på

Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf Underdog Dude » 14. jun 2011 17:02

Jeg havde ikke hørt om det før (da jeg ikke er den store racer entusiast) , men selv jeg synes da det lyder som en virkelig ringe idé.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf Giluc » 14. jun 2011 17:11

Ved godt at det ikke findes til Xbox, men Mario Kart har det også, som Juxer siger. Like, jo dårligere du er placeret, jo større chance er der for at få de gode items, og omvendt. Det er f.eks. umuligt at få Bullet Bill (et item der gør at du kommer frem i en lynende fart, hvor fjender bliver skubbet til siden (og den styrer tilmed automatisk)) når man ligger i... top 3, mener jeg det er, og generelt får man bare kun de lidt mere kedelige og ineffektive våben.
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf Miaauw » 14. jun 2011 17:16

Mener at det "nye" Formel 1 spil også har det extremt meget.. Læste utrolig meget whining på forummet da det udkom!
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf carlmlr » 14. jun 2011 17:56

Ved godt at det ikke er rubberband effekt, men i Forza 2 og 3 er der en en computer køre der hedder M. Rossi. Mange klager over at han er alt for aggresiv, men det er fordi at i Forza bruger de et drivatar system til kørene, så de lære af den måde du køre på, så hvis du selv køre ind i alle andre biler vil M. Rossi lære af det, og han vil begynde på det samme. Jeg har ikke selv haft de store problemer med ham, da jeg ikke køre ind i alt :P
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf NiklasOfDoom » 14. jun 2011 18:05

Giluc skrev:Ved godt at det ikke findes til Xbox, men Mario Kart har det også, som Juxer siger. Like, jo dårligere du er placeret, jo større chance er der for at få de gode items, og omvendt. Det er f.eks. umuligt at få Bullet Bill (et item der gør at du kommer frem i en lynende fart, hvor fjender bliver skubbet til siden (og den styrer tilmed automatisk)) når man ligger i... top 3, mener jeg det er, og generelt får man bare kun de lidt mere kedelige og ineffektive våben.


Mario Kart er klart det mest irriterende eksempel, men jeg har som sådan ikke noget imod, at de dårligste får de bedste våben. Det der irriterer mig er at det kombineres med at de bagerste også bliver hurtigere. Det er bare ikke fair. Samtidigt synes jeg at frekvensen for de gode våben i Mario Kart er blevet øget alt for meget i de senere spil. I Mario Kart 64 kom blue shell ret sjældent, men i Mario Kart Wii kan man risikere at blive ramt af tre på en gang så snart man overtager førstepladsen. Det er jo latterligt.
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf Rotator » 15. jun 2011 16:37

I SEGA and Sonic All-Star Racing er der et våben man slet ikke kan få med mindre man ligger bagerst. At spillet så samtidig er nemmere end pis OG broken, så er det også en titel man bør holde sig fra.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf C.C » 17. jun 2011 00:43

carlmlr skrev:Ved godt at det ikke er rubberband effekt, men i Forza 2 og 3 er der en en computer køre der hedder M. Rossi. Mange klager over at han er alt for aggresiv, men det er fordi at i Forza bruger de et drivatar system til kørene, så de lære af den måde du køre på, så hvis du selv køre ind i alle andre biler vil M. Rossi lære af det, og han vil begynde på det samme. Jeg har ikke selv haft de store problemer med ham, da jeg ikke køre ind i alt :P



Det kan man da kalde skæbnes ironi :D

Synes også Forza 3 og det Formel 1 2010 har nogle i problemer, dog ikke på ret højt niveau ;)
Billede
C.C
Niveau 7
 
Indlæg: 3404


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf HippiMonster » 17. jun 2011 08:19

Juxer skrev:Mario Kart.


Jeg syntes ikke at mario kart har rubberband, men mere en indhente funktion, og det ødelægger ikke spillet, da det er en stor del af spillet at man hele tiden kan blive indhentet. Der udover så kan man godt ligge langt foran hvis man køre perfekt :)
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf NiklasOfDoom » 17. jun 2011 08:29

En indhente funktion? Hvad vil du så mene rubberbanding er?
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Advar andre gamere om spil der har ''Rubberband effekten

Indlægaf SONICDK » 17. jun 2011 10:06

catch-up er godt i nogle spil

det sku ligesom i nogle skydespil hvor dit aim bliver langsomt når du sigter direkte på dine fjender ...
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron