Xboxlife forum

Forza Vs. GT4 (inkl. Screenshot)

Spil med fart på

Indlægaf Buktu » 9. maj 2005 22:21

Man kunne jo forsøge at lave en XBoxlife bil.. =)

Ved ikke helt hvad der skulle laves, andet end navnet, og måske sloganet :p

Men ellers bare et eller andet improviseret... =) Egne Initialer og sådan noget :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Dexter » 9. maj 2005 22:24

Ja på min skal det være noget epo-555 inspirerende noget... Noget lignende deres cover og selvfølgelig på min mustang
Billede
Dexter
Niveau 4
 
Indlæg: 310


Indlægaf Cowrider » 10. maj 2005 10:27

GOLF helt klart min favorit bil
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf Rechain » 10. maj 2005 10:55

Hmm...tjekkede lige listen, og min bedste bil er vist ik med?

Mazda 6 :(

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Teluc » 10. maj 2005 18:42

HVis vi skal se lidt faktuelt på det, er det så ikke utoligt så lidt forskel der er på de 2 spil når der trods alt er 2år imellem de 2 konsoller?... Kan godt være i griner over og håner PS2, men jeg griner sq da over at 2 års forspring ikke giver større forskel...
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Indlægaf Rechain » 10. maj 2005 19:22

Altså, jo da Teluc...men nu er der jo generelt dobbelt så mange biler med i GT end der er i Forza?

Der er vist over 700 i GT4 og 2-300 i Forza Motorsport.
Mener nok det var der omkring, kan være det er mængden af biler har gjort at GT har været længere undervejs, og så også desuden Microsoft har haft nyere udviklingsværktøjer og måske haft det liggende lidt i baggrunden inden de afslørede det.
Men det har taget tid med GT, i forhold til Forza.
Der er nu stadig noget over GT at det stadig holder :D
Selvom jeg glæder mig til at få fat i Forza, da det er 1000gange bedre.

Men vil ik smide GT helt ud over havnekanten, har det stadig i baggrunden, og det er for mig en klassiker.
Og de vil altid holde uanset hva ;)

Hvis det var dét du mente?

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Buktu » 10. maj 2005 19:55

At folk synes at GT4 ser bedre ud, har Imo i langt højere grad noget med art designet at gøre, end teknisk overlegenhed.

Rent teknisk blæser Forza jo GT4 langt ud af vandet.. Full-screen anti-aliasing (PS2 er ikke i stand til at gør enoget sådant), biler med 15.000 polygoner istedet for 5000 i GT4. Real-time shadows på alle biler. Langt flere bane detaljer, og så er lysene på bilerne realtime, i stedet for pre-oplyste textures som i GT4.

Og så er der alt det der foregår under grafikken.. =)
240 udregninger i sekundet med Physics enginen, mod GT4's 60.
En ganske udemærket AI, mod GT4's on-rails AI...

Polyphony har været ualmindeligt dygtige til at få noget på papiret komplet underlegent, til at se næsten lige så godt ud.. =)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 11. maj 2005 18:31

så er jeg klar til Forza på Fredag..
Jeg måtte desværre Skrotte min bil.. til fordel for dette setup.. ;-)
http://realvirtualcar.blogspot.com/
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf SebaKalaaleq89 » 11. maj 2005 18:36

okay
Life's not a game, play it! - TxC -
SebaKalaaleq89
Niveau 2
 
Indlæg: 106


Indlægaf Buktu » 12. maj 2005 10:19

Paasch:

Har du haft nogen problemer med Drivatar?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Rechain » 12. maj 2005 10:26

Det bliver fedt at prøve det spil her :D
Ka ik vente...hvordan er dét?

Dem der har prøvet det, hva synes I?

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Alex DK » 12. maj 2005 14:46

Buktu skrev:Paasch:

Har du haft nogen problemer med Drivatar?


Problemer? Hvad tænker du på?

Nu har jeg ikke brugt meget tid på Drivataren, da det kun er en gimmick feature, og ikke en speciel vigtig dele af spillet. Men i den begrænsede tid jeg har brugt på det, har jeg kun støt på et nævneværdig problem, og det er at Drivatar AIen er ekstrem dum. Dumhed i stil med AIen i Gran Turismo vel og mærket....

Drivatar AIen er i modsætning den normale AI ikke i stand at opfatte spillerens position på banen. Så hvis man kommer ind i Drivatarens bane, bliver man torpederet.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Stoffer » 12. maj 2005 15:49

Paasch skrev:
Buktu skrev:Paasch:

Har du haft nogen problemer med Drivatar?


Problemer? Hvad tænker du på?

Nu har jeg ikke brugt meget tid på Drivataren, da det kun er en gimmick feature, og ikke en speciel vigtig dele af spillet. Men i den begrænsede tid jeg har brugt på det, har jeg kun støt på et nævneværdig problem, og det er at Drivatar AIen er ekstrem dum. Dumhed i stil med AIen i Gran Turismo vel og mærket....

Drivatar AIen er i modsætning den normale AI ikke i stand at opfatte spillerens position på banen. Så hvis man kommer ind i Drivatarens bane, bliver man torpederet.


Det er da sjovt :P

Eller noget... jeg plejer altid at torpedere andre biler i andre bilspil... det er sjovt :P hehe
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Indlægaf Buktu » 12. maj 2005 15:53

Folk har problemer med at den altid laver fejl i de samme sving, går i pit på elendige tidspunkter, ikek vil skifte fra første gear.. :p

Folk siger den ikke fungerer, men jeg prøver bare at finde ud af om det er fordi den virkelig ikek gør det, eller om det er dem selv der ikke kan finde ud af at træne den.. :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Foregående

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron