Xboxlife forum

F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Spil med fart på

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Morten Skou » 29. apr 2017 21:32

Niculla2 skrev:Super fedt løb. Selvom jeg havde to gange smadret front vinge. Første gang allerede på omgang 2. Det var vidst lige en som var lidt aggressiv på et tidspunkt. Hehe

Skal klart være med næste gang også. Måske med mic der.



Ja, det hjælper helt klart med en mikrofon.. så kan man lige sige hvis man er ved at overhale, og så er det jo også hyggeligt nok at sidde og småsnakke imens (eller prøve den umulige ting: at psyke BoblereN så han kører langsommere :D).

Jeg røg selv af banen to gange, og smadrede frontvingen den første gang, fordi jeg sad og rodede med at få startet min Elgato-optager :-(

Jeg synes i øvrigt at det gik OK med AI'erne, det giver lidt ekstra til løbet med SC og lidt flere overhalinger :D

I øvrigt super, at se at der kom et par nye med denne gang også: MR LAUR, Niculla og Zonic DK.

Næste gang er som sagt lørdag den 13. maj.

... i øvrigt så talte jeg lige sammen, at hvis alle der har deltaget i et af F1 løbene kommer med til samme løb, så er vi 17 - så vi nærmer os da de 22.

skou (Red Bull)
EriksenDK (Red Bull)
DalingoDK (Mercedes)
MR LAUR (Mercedes)
ShumwayDK (Mercedes)
Novotex (McLaren)
BoblereN (Haas)
Henrikdk (Haas)
Niculla (Ferrari)
Sn0wyWolf (Ferrari)
Rasbred (Ferrari)
Zonic DK (Williams)
JimmyDK (Williams)
BulletEyeDk (Force India)
TigerJax007 (Force India)
mrnybroe (Renault)
Chokofanten (Renault)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+4

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf BoblereN » 30. apr 2017 08:30

Ja tak for ræs i går :)
Ikke noget at skrive hjem om desværre efter en jump start for efterfølgende at få kørt forvingen af fra et lidt for optimistisk bremseforsøg bagfra, så der kom en ræser og torpederede mig på vej ind i svinget..

Jeg er en smule blandet efter i går, super fedt med så mange tilmeldinger og sjov racing... Fint med mig der også var lidt AI's med....

Uden at ville komme til at lyde som en whiner, vil jeg foreslå om vi skal have corner cutting op på strict?
Årsagen hertil er få lidt mere sikkert og fair race ud af vores lørdag aftener.

Jeg har gennem de sidste par løb oplevet at man kører lidt med hovedet under armen ind i en bremsezone, og hvis man ikke blive straffet for at skære udover banens grænser eller ryge langt udover banens grænse på vej ud af svinget, giver det jo ikke incitament til at være tidligere på bremsen, for man kan vinde på at køre udover grænsen.
Jeg er blandet fordi der er lagt op til en gang casual racing for fun, og det mener jeg også skal være formålet.
Nogle kører med alle assists mens andre køre uden det hele og alligevel kan vi konkurrere tæt med hinanden, thumbs up til codemaster for det !

For mit eget vedkommende kører jeg uden assists, og det stiller krav til ca. en times kørsel på banen inden et løb for at lære bilens grænse at kende og sørge for at kunne holde mig indenfor banen konstant...
Jeg sprang lidt onboard under kvalifikationen og til min store overraskelse kunne jeg se, at de fleste var udenfor banens afgrænsning +5 gange per omgang, og det var dem der var hurtigst set over en omgang..
Det er en smule demotiverende at kæmpe for en omgang hvor man holder sig indenfor, for at blive slået af nogle der bremser for sent, ryger udover banen og vinder tid på det uden at få afbrudt sin omgang... Også i løbet bemærkede jeg at der blev bremset alt for sent og der blev kørt langt udover banens afgræsning... Mit forslag for at gøre det fair for alle, uanset hjælpemidler at hæve corner cutting til strict... Om man så kører med eller uden assists vil man blive straffet hvis man drager fordel af at skære banen, eller kører udover dens grænser..

Jeg skal ikke sige mig selv fri for også at have været ude over banens grænser, og jeg tog mig selv i at komme det når jeg overhalede inden en bremsezone, af frygt for at blive torpederet bagfra bremsede jeg selv for sent... og jeg mener også at jeg burde have haft +5 / +10 sekunder strafs for corner cutting..

Hvad siger I?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+5

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Niculla2 » 30. apr 2017 09:39

Det gik først op for mig sent at det er så anderledes med straf i ræs i forhold til time trial. Noget jeg helt sikkert kunne have udnyttet, hvis jeg havde vidst det fra start.

Jeg er enig i at man skal forsøge at køre på banen så vidt muligt, så for min skyld kan vi godt have strengere krav til at blive på banen.

I øvrigt er det godt med en mic, så man kan få meldinger om overhaling. Jeg skal se om det er muligt at have en klar til næste gang.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Morten Skou » 30. apr 2017 09:59

BoblereN: Jeg er frisk på at give det et forsøg med strict i et løb - hvis halvdelen af feltet så bliver diskvalificeret under løbet, så må vi se hvad vi så gør :D

Reglen er vel at alle 4 hjul skal ud over kanten før at det straffes, eller hvis man cutter og får en fordel ud af det?
Deciderede afkørsler bliver vel ikke afstraffet?

Hvad sker der i øvrigt lige med Henrikdk's tidsstraf? (Det var Eriksen der bemærkede det):
Billede

Skal lige se, om jeg ikke fik taget et bedre screenshot, hvor man rent faktisk kan se tiderne, det skifter jo det lort :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf JimmyDK » 1. maj 2017 06:03

Helt med på straf for cornercutting :)
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668

+2

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf dalingo » 1. maj 2017 11:48

Enig! På med strengere corner cutting. Specielt med den mange 90 graders sving på den bane var det klart noget man kunne udnytte.

Og behold AI's på. Jeg synes de kører fornuftigt. Undtagen da Palmer spolerede min sidste kval omgang!!!!!!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Morten Skou » 1. maj 2017 13:42

dalingo skrev:Og behold AI's på. Jeg synes de kører fornuftigt. Undtagen da Palmer spolerede min sidste kval omgang!!!!!!


Hvilket jo i øvrigt er SUPER realistisk... bare se første omgang fra løbet eller spørg Grosjean ;-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf normann » 1. maj 2017 14:18

Det synes jeg lyder fornuftigt trods det jeg ikke skal være med ,sender i egentligt løbet på twich eller andet
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Morten Skou » 1. maj 2017 14:39

Nej det er ikke blevet streamet :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf BoblereN » 2. maj 2017 14:26

Hej Teddy, jeg skal nok prøve at smide løbet på twitch næste gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf normann » 2. maj 2017 15:11

Det kunne være meget sjovt at se
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf Morten Skou » 2. maj 2017 15:36

Problemet med stream fra F1 er jo nok bare, at man kun hele tiden ser den ene bil - det bliver nok lidt kedeligt i længden?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf BoblereN » 2. maj 2017 15:45

Morten Skou skrev:Problemet med stream fra F1 er jo nok bare, at man kun hele tiden ser den ene bil - det bliver nok lidt kedeligt i længden?

Ja selvfølgelig hvis man kun bliver overhalet ^^ ;)

Edit: Men teddy, du kan jo bare være med i stedet !
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf normann » 2. maj 2017 16:35

Det ville jeg også gerne bare ikke lørdag aften men det er også ok
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: F1 Sæson 2017 - Sochi - Løb 4

Indlægaf BoblereN » 2. maj 2017 18:33

normann skrev:Det ville jeg også gerne bare ikke lørdag aften men det er også ok

Ved hvad du mener, den går nok heller ikke længere når vores børn bliver store nok til ikke at skulle sove kl 1900 :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron