Xboxlife forum

Spørgsmål til Xbox One X?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 16:49

Som bekendt så har jeg fået fingrene i en Xbox One X, og i morgen tidlig løftes tidspunktet for embargoen - dvs. der vil I kunne læse min artikel om den nye konsol.

I den anledning, så tænkte jeg at det kunne være interessant at høre, om I har nogle specifikke spørgsmål som I gerne vil have besvaret? Der er f.eks. allerede en der har spurgt ind til opstartstiderne. Så vil jeg nemlig sørge for at få svarene på tingene med i artiklen :D

Skyd løs!
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Jake242 » 2. nov 2017 17:00

Hvad med generelle loade tider i spil? Hvad er støjniveauet i forhold til s? En vurdering på hvor meget det giver i f.eks forza 7(at se det i native 4k 60fps)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred

+1

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. nov 2017 17:09

Hvor meget bedre er den på et alm. HD fjernsyn ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Niculla2 » 2. nov 2017 17:29

Forskellen mellem S og X på samme 4K tv i samme type spil, vurderet med det blotte øje? Altså uden digital foundry metoder etc.

Det bliver selvfølgelig subjektivt, men kunne være meget sjovt at høre om.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Benja190782 » 2. nov 2017 17:43

-Vil man kunne se forskel på spil, som IKKE er mærket med "ENCHANCED" logo'et, som f.eks. GTA V ikke er blevet.
Altså vil der være synlig forskel på de nuværende titler, som ikke får en opgradering fra udviklerne?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Bavi » 2. nov 2017 18:18

Hvor støjsvag er maskinen?
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Badstue » 2. nov 2017 20:35

Er den værd at opgradere sin nuværende 1080p 55" fladskærm for, som ellers ikke fejler en pind :D
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Theis Jensen » 2. nov 2017 22:23

Will it blend? ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+2

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Morten Skou » 2. nov 2017 22:42

Theis Jensen skrev:Will it blend? ;)


Haha... det var det første jeg tjekkede... så nu kan jeg ikke svare på de andre spørgsmål :lol:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Morten Skou » 3. nov 2017 08:30

Håber at jeg har fået svaret på en masse spørgsmål i min anmeldelse:
http://www.xboxlife.dk/article/xbox-one ... e-105.html

Dog så har jeg ikke brugt så meget tid på at sammenligne imellem 1080p og 4K endnu, men jeg har spillet 4-5 forskellige spil på begge skærme, og den tager sig ganske godt ud. Skal nok komme med noget mere konkret omkring 1080p og 4K i løbet af weekenden.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. nov 2017 08:51

Du skriver at Bluray-drevet støjer når den afspiller film. Gør det sig også gældende når der sidder et spil i drevet ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Slimjay DK » 3. nov 2017 09:04

Niki Lauda DK skrev:Du skriver at Bluray-drevet støjer når den afspiller film. Gør det sig også gældende når der sidder et spil i drevet ?


Det kan jeg ikke forstille mig der skulle være forskel på, da det jo er rotation af disken der larmer ... Hvis man kan høre drevet spinde, så er lyden ikke høj nok :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Slimjay DK » 3. nov 2017 09:08

Morten Skou skrev:Håber at jeg har fået svaret på en masse spørgsmål i min anmeldelse:
http://www.xboxlife.dk/article/xbox-one ... e-105.html

Dog så har jeg ikke brugt så meget tid på at sammenligne imellem 1080p og 4K endnu, men jeg har spillet 4-5 forskellige spil på begge skærme, og den tager sig ganske godt ud. Skal nok komme med noget mere konkret omkring 1080p og 4K i løbet af weekenden.


Det bliver pænere da billed bliver super-sampled ned i opløsning, ligesom det er tilfældet med PS4 Pro.

I was able to test this with Gears of War 4 on a 1080p TV while swapping back and forth between the Xbox One S and the Xbox One X. What I instantly saw was the difference in aliasing/jagged edges. When playing on the Xbox One S, the game’s characters in motion appeared to an almost outline-like set of rigid lines. Meanwhile, on the Xbox One X, this grid was completely non-existent. Other notable standouts were the environmental textures and assets. When slowing down to look around and take in the details, you quickly realize that the Xbox One S displayed a softer, hazier image overall when compared to the Xbox One X.

After testing the 4K-to-1080p supersampling, I switched on the performance mode on the Gears of War 4 campaign. While it’s not displaying at 4K, it still uses higher resolution textures than the vanilla version on the Xbox One S. More importantly, because of the fluidity of its 60fps framerate, it looks like a completely different game. In this case, playing the Xbox One X on a 1080p screen felt like an overall better experience than what is currently available on the original Xbox One or Xbox One S.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Lord Beef Jerky » 3. nov 2017 09:39

Hvor meget larmer blu ray drevet i forhold til de gamle modeller? Er det bare ca. samme støjniveau?

Og ellers tak for anmeldelsen. Jeg fik da i hvert fald svar på det, jeg havde i tankerne.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Spørgsmål til Xbox One X?

Indlægaf Slimjay DK » 3. nov 2017 09:48

Lord Beef Jerky skrev:Hvor meget larmer blu ray drevet i forhold til de gamle modeller? Er det bare ca. samme støjniveau?

Og ellers tak for anmeldelsen. Jeg fik da i hvert fald svar på det, jeg havde i tankerne.


Det afhænger jo lidt af hvor meget ens gamle model larmede :) Hvad der er larm for dig, behøver jo ikke at være larm for andre. Og 2 maskiner behøver ikke at være ens .. Da den originale Xbox kom, var der nogle der klagede og at PSU'en larmede i mens andre sagde deres var lydløs.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron