Xboxlife forum

Hjælp til køb Turtle Beach Headset med DSS

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hjælp til køb Turtle Beach Headset med DSS

Indlægaf iiMSchulerDK » 1. jul 2017 13:48

Hej

Det er et stykke tid siden jeg har været herinde på forummet, men tænkte det er det rette sted at spørge inden jeg prøver noget support hos Turtle Beach eller lign.

Jeg har et skønt ældre Turtle Beach X11 headset (DX11, da jeg har den lille boks med DSS, som kan transformere almindelig stereo headset ind til kundstigt 7.1 surround Sound) - og det har bare været alle pengene værd siden jeg købte det tilbage i 2011! Men desværre er X11 i sådan en slem stand nu, at det ikke kan få chat til at virke mere, til trods det blevet godt tapet ind adskillige gange og lyd/chat kablet (det der går fra headsettet og gennem den lille boks til justering af og lyd og chat) den ledning virker til at være hele problemet nu. Men jeg har hverken redskaber eller hjerne til at tørre pille ved ledninger på den måde, hvor man skal skærer noget af ledningen af og sætte det sammen igen...
Er iøvrigt i en periode, hvor penge pungen trænger til hvile, hvilket er ærgerligt, når jeg med min gruppe ser frem til titler som Destiny 2 og andre sjove spil....

Så mit spørgsmål er om der er nogen der har lidt in-sider viden omkring køb af nyt headset - helst et Turtle Beach, da jeg virkelig føler jeg ikke kan undvære min DSS boks. Jeg har selv set headset mellem 200-600kr (jeg kan købe brugt?), men kan ikke finde ud hvad der er okay og hvad der er skidt. Pris og kvalitet følger ofte med hinanden og jeg må bare bide i det sure æble, hvis jeg ender med at få en lidt ringere lydkvalitet end hvad jeg har været vant til, da mit budget er rigtigt stramt.

Jeg tænkte bare at mit X11 er et 6 år gammelt headset og med lidt held er de billige headset i dag på niveau eller højere end X11. Vil jo gerne kombinere næste headset med min DSS boks, så jeg er sikker på et billigere headset kan stadigvæk levere en god lyd og chat oplevelse. Men jeg er desværre ikke så god til at vide forskel på de mange headsets (der er dog rigtigt mange reviews på nettet....)

..... så er der et headset eller flere evt nogen kunne anbefale (jeg køber også brugt, hvis muligheden er der!) som virker med min DSS ?

På forhånd... tusind tak...

Vh Mark
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster