Xboxlife forum

Årets E3 - 2017

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf CaptainKicker » 18. jun 2017 18:17

Redman DK skrev:Jeg føler lidt at når der bliver skrevet en negativ kommentar om Xbox så hopper du straks i defensiv mode og er klar til at svine alle personer der ikke kan se det grønne lys. Jeg forestiller mig at da du læste min kommentar om prisen gik der ild i dit hår og du begyndte at råbe imens du skrev dit indlæg :wink:


Defensiv mode? Sviner? Ild i hår og råb? Hvis det er det du håber, så må jeg dælme skuffe dig. Læste din kommentar kort efter du skrev den, og glemte helt at svare den - ren og skær tilfælde jeg lige kom forbi tråden igen. Jeg kan hverken se noget defensivt i det eller at jeg råbte foran min PC. Samtidig har jeg også svært ved at se hvor jeg har svinet nogen til... Men fair nok - hvis tanken gør dig glad, så lev med den. :)

Redman DK skrev:Jeg siger ikke at prisen er dårlig for de specs man får, hvilket den ikke er, men at den er højere end hvad jeg havde foretrukket.
Det at jeg nævner mid gen er fordi det faktisk irriterer mig lidt hvordan Sony og MS jo egentlig udgiver Pro og X for at kunne holde priserne oppe, i tidligere generationer ville den nyeste konsol man købte holde i 7-8 år, nu kommer der en ny hvert tredje år. Behøver man købe dem? Nej. Byttede jeg min PS4 ind for en Pro og har planer om at købe One X når den er faldet i pris? Ja. Men det irriterer mig sgu stadig lidt :P


Okay, jeg kan se hvor du vil hen med det. Nu står det lidt mere klart hvad du mener. Jeg er hellere ikke stor fan af de her midtvejs-udgivelser, men jeg ser det gode med det dårlige. Begge konsoller har gode salgstal ift. 360/PS3-generationen, og det har efter hvad jeg har anset - givet os bedre produkter.

Jeg havde skrevet et langt indlæg, men jeg vil egentlig bare holde det kort: Hvis Xbox One X var en helt ny maskine hvor det betød, at den ikke kunne snakke sammen med vanilla og S, samt man skulle til at genopbygge hele spilkataloget, så var jeg nok ikke særlig tilfreds. Men i og med, at man til samme pris som den orginale Xbox One, kan tilbyde en maskine der åbner op for nye muligheder, og giver en langt bedre konsol, så er prisen i mine øjne fair. Jeg kan opgradere, og mine venner kan lade vær', og vi kan stadig spille. Jeg har egentlig luret på en PS4 Pro, men til 3000,- synes jeg ikke den retfærdiggøre forskellen mellem vanilla/slim og den. Korte og lange er, at mange frygtede en høj pris på Scorpio, og Microsoft leverede en pris hvor man er gået på kompromis uden at fjerne og tage fra af kvaliteten. Det skal de have applaus og ros for.

Samtidig tror jeg også, at i en tid hvor teknologien udvikler sig som den gør, og folk stiller højere krav, at man er nødt til at acceptere de her muligheder. Det handler ikke længere om at rykke røv i Halo 3 eller hakke hoveder af folk i God of War. Tendensen er faldet på, at det skal se pænt ud. Det var det argument folk kom med da PS4-toget kørte for fuld knald. Vi skal have flotte spil hvor detaljerne på alt fra hegn til skyer skal være i orden. Det er standarden folk satte, og nu bakker man ikke tilbage. Hvis man troede, at PS4/XO ville få ligeså lang levetid som 360/PS3, så er man godt nok jubeloptimist. Bare se Cities Skyline til konsollerne, hvor man var nødt til at nedsætte gameplay for at spillet så flot ud og kørte som man forventede på en PC. Eller hvor lang tid Resident Evil tager at loade på både Xbox One og PS4. Højere krav fra forbrugerne, sætter højere krav til udviklerne, hvilket kræver flere motorkræfter i vores maskiner. Med den udvikling vi ser i dag, ville en lignende i forrige generation, betyde at Xbox 360'er og PS3'er verden rundt var sprunget i luften.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+2

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 18. jun 2017 18:28

CaptainKicker skrev:Samtidig tror jeg også, at i en tid hvor teknologien udvikler sig som den gør, og folk stiller højere krav, at man er nødt til at acceptere de her muligheder. Det handler ikke længere om at rykke røv i Halo 3 eller hakke hoveder af folk i God of War. Tendensen er faldet på, at det skal se pænt ud. Det var det argument folk kom med da PS4-toget kørte for fuld knald. Vi skal have flotte spil hvor detaljerne på alt fra hegn til skyer skal være i orden. Det er standarden folk satte, og nu bakker man ikke tilbage. Hvis man troede, at PS4/XO ville få ligeså lang levetid som 360/PS3, så er man godt nok jubeloptimist. Bare se Cities Skyline til konsollerne, hvor man var nødt til at nedsætte gameplay for at spillet så flot ud og kørte som man forventede på en PC. Eller hvor lang tid Resident Evil tager at loade på både Xbox One og PS4. Højere krav fra forbrugerne, sætter højere krav til udviklerne, hvilket kræver flere motorkræfter i vores maskiner. Med den udvikling vi ser i dag, ville en lignende i forrige generation, betyde at Xbox 360'er og PS3'er verden rundt var sprunget i luften.


Godt argument, det tror jeg er spot on. Det bliver spændende at se hvordan man tackler det fremadrettet fra MS og Sonys side, for der er vist ingen tvivl om, at den eksplosive udvikling ikke har toppet men nærmest først er begyndt. Og hvis kvantespringene bliver større og større, på kortere og kortere tid, så kommer der vel på et tidspunkt en smertegrænse for, hvor mange gange på kort tid man kan sende en ny konsol til kr. 3.000-4.000 på markedet og forvente at den storsælger. Det går fint lige nu, men hvis det er hver andet år, så forlanger folk sikkert noget andet.

Måske vi da endeligt ser gaming as a service? Alternativt får vi bare (endnu) et bevis for, at gamere er købekraftige folk, der gerne kaster mønt efter en ny konsol, også selvom det bliver et hyppigt tilbagevendende event.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf Niculla2 » 19. jun 2017 12:03

https://youtu.be/uXWnHl6MCyI

DF gennemgår en del af det her.

Meget interessante analyser.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Årets E3 - 2017

Indlægaf tue69 » 19. jun 2017 12:22

Niculla2 skrev:https://youtu.be/uXWnHl6MCyI

DF gennemgår en del af det her.

Meget interessante analyser.


Super video og meget spændende analyse!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron