Xboxlife forum

Xbone efter update - din mening

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbone efter update - din mening

Indlægaf Svovler » 24. apr 2017 16:31

Det jeg synes det er sjovt at tænke på, når man ser på Xbox 360 og Xbox One, når man er logget ind og bruger de forskellige ting, så er det står forskel på oplevelsen som bruger. Der var rigtig mange som gjorde at Xbox 360 bare var god og hyggelig (her tænker på, før Win8 shittet kom), at tænde på og ikke som med Xbone, hvor man så hurtigt som muligt, ønsker at starte en app eller et spil, for at komme væk fra alt det som ikke er det, og det latterligt gylle som der er nu.

Fx:

1. Store / butikken:
Butikken, virker som en stor mudderpøl, alle spil er smidt i, og så må kunden bare selv finde ud af resten. Sådan var det ikke på Xbox 360, da var der kategorier og orden i butikken. Butikken på Xbone, er langsom og laggy som bare, og alt den vigtige info om spillet, står længst nede på siden, i stedet for oppe, hvor den bliver set.

Personligt, synes jeg storen på Xbone, er en om'er. For de kunne jo godt have kategorier på 360'eren, men sjovt nok ikke på en mere powerfull maskine:-/

2. Inapp funktion:
En af af de virkelig få ting, som jeg syntes var kanon på Xbox One, var at man kunne se en stream mens man sad og spillede en af sine spil. Det var en rigtig fed funktion, som gjorde at jeg valgte Xbone frem for PS4, da jeg solgte en af mine konsoller. Men nu efter en update, så kan man ikke det længere, hvilket jeghar svært ved at se logikken i, hvorfor man ikke kan. Så alt det M$ forsøgte at sælge konsollen på, er jo væk nu:-/

Godt nok kunne man ikke se streams eller inapp, på 360'eren, men så havde den så meget andet.



Jeg synes det er synd, at når der kommer end ny generation af konsoler, så fjernes det, som gjorde den tidligere konsol god. Til trods for mere power under hjælmen. Måske det bare er mig, men jeg synes personligt ikke Xbox, er Xbox længere. Det er windows 10 - sofa udgave.

Og M$ skrottede "Games for Windows live", og er erstattes med...? Hvad er det man sidder med nu, man spiller et Xbox spil på sin Pc, med sit gamertag fra xboxen :-D Hurra :-D

Så for min del, er Xbone, bare en 90% Netflix box, hvor jeg spiller en gang mellem, dels fordi mange spil keder mig efterhånden, og især, når man jeg ikke kan se en stream mens jeg spiller, har jeg svært ved at koncentrere mig om det spil jeg spiller. Men vi alle er jo forskellige:-D

Hvordan har du det med Xbox One efter den sidste update?
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Xbox-Andy » 24. apr 2017 16:51

Jeg har det rigtig fint med XB1, synes den bliver bedre og bedre for hver update. Synes specielt den nye home funktion er god, jeg er også meget begejstret for pins og den fleksibilitet de giver.

Jeg har fornyligt købt en PS4 og jeg må indrømme jeg er dybt dybt chokeret over hvor dårlig PS4 GUI er til sammenligning. Jeg synes det er rystende at Sony i 2017 kan slippe afsted med at have et så langsomt, ufleksibilitet og ikke-brugervenligt interface. De skulle seriøst skamme sig...

Jeg finder det generelt ærgerligt at konsol brugerbrænsefladen ikke er et konkurrenceparameter som vægtes i særlig grad da det helt sikkert ville fremme hastigheden af udviklingen, fx som man har set på smartphones markedet.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH

+1

Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Morten Skou » 24. apr 2017 16:54

Jeg synes også at den seneste opdatering har forbedret en del af de kritikpunkter som jeg ellers har haft markant, så det går da i den rigtige retning - bare måske lidt for langsomt :-D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Svovler » 24. apr 2017 18:16

Morten Skou skrev:Jeg synes også at den seneste opdatering har forbedret en del af de kritikpunkter som jeg ellers har haft markant, så det går da i den rigtige retning - bare måske lidt for langsomt :-D


Kunne du ridse et par stykker op?

Ok, den achievement tracker, er nok pretty cool, for den som går op i sådanne ting, men det jeg mest pissed over, et at de fjernede den mulighed for at se streams mens man spiller, ellers bruger jeg jo ikke så meget at xboxen, da vennelisten er tom.

Men jeg har bare svært ved at se, hvor forbedring er henne, i hvert fald i bruger oplevelsen. for den peakede på xbox 360, lige før der gik windows 8 i den.

Undre mig bare over hvorfor M$ stadig ikke har skrottet avatar store, for det er jo ret så gemt og ligegyldigt nu og har været det siden 360'eren før win8.
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Morten Skou » 24. apr 2017 20:11

Jeg synes at den del af dashboardet som jeg primært bruger, er blevet langt hurtigere. Det er også blevet hurtigere at logge ind fra start og sådan noget :)

Jeg har aldrig set streams imens jeg selv spiller, så den del har jeg ikke bemærket.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf VIC » 24. apr 2017 21:10

De har nok ikke fjernet en funktion bare for at pisse folk af ;-)
Kunne forestille mig, at der har været så få der brugte den funktion, at de hellere ville droppe den for at frigøre ressourcer til noget andet.
...og synes lige man skal huske på, hvordan den første x360 GUI så ud, med blades og hvor man ikke kunne tjekke beskeder mv. mens man var inde i spil. Ikke noget jeg har lyst til at vende tilbage til :-)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Svovler » 25. apr 2017 08:18

VIC skrev:De har nok ikke fjernet en funktion bare for at pisse folk af ;-)
Kunne forestille mig, at der har været så få der brugte den funktion, at de hellere ville droppe den for at frigøre ressourcer til noget andet.


Det kan der jo være noget om, har nemlig heller ikke fundet nogen videoer, hvor nogen er pissed over at have mistet den funktion :-D Men vil da heller ikke mene, den slugte så meget power fra xboxen:-D
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf VIC » 25. apr 2017 08:52

Svovler skrev:
VIC skrev:De har nok ikke fjernet en funktion bare for at pisse folk af ;-)
Kunne forestille mig, at der har været så få der brugte den funktion, at de hellere ville droppe den for at frigøre ressourcer til noget andet.


Det kan der jo være noget om, har nemlig heller ikke fundet nogen videoer, hvor nogen er pissed over at have mistet den funktion :-D Men vil da heller ikke mene, den slugte så meget power fra xboxen:-D


Det har nok ikke slugt så meget, men hvis det er en service der skal startes, når du booter din X1, så kan det være, at der forlænger boot tiden med 0,5 sekunder. Og det kan være, at den service bruger 3% af den RAM operativsystemet har til rådighed og det gør måske, at det tager 0,1 sekund ekstra, når du går ind i en undermenu.

Jeg ved godt, at vi her snakker marginaler, som de fleste nok ikke bevidst ville lægge mærke til, men ubevidst vil du måske blive irriteret over den ekstra ventetid. Og hvad nu, hvis MS fandt 5 af sådanne services, som de kunne fjerne? Så ville det pludselig give en mærkbar forbedring.

Så sluger den feature meget? Nej, nok ikke, men de har også meget begrænsede ressourcer til rådighed for operativsystemet, så MS ved godt, at de går en balancegang mellem at tilbyde så mange funktioner som muligt uden at gøre systemet ulideligt sløvt.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Svovler » 25. apr 2017 10:10

VIC skrev:
Svovler skrev:
VIC skrev:De har nok ikke fjernet en funktion bare for at pisse folk af ;-)
Kunne forestille mig, at der har været så få der brugte den funktion, at de hellere ville droppe den for at frigøre ressourcer til noget andet.


Det kan der jo være noget om, har nemlig heller ikke fundet nogen videoer, hvor nogen er pissed over at have mistet den funktion :-D Men vil da heller ikke mene, den slugte så meget power fra xboxen:-D


Det har nok ikke slugt så meget, men hvis det er en service der skal startes, når du booter din X1, så kan det være, at der forlænger boot tiden med 0,5 sekunder. Og det kan være, at den service bruger 3% af den RAM operativsystemet har til rådighed og det gør måske, at det tager 0,1 sekund ekstra, når du går ind i en undermenu.

Jeg ved godt, at vi her snakker marginaler, som de fleste nok ikke bevidst ville lægge mærke til, men ubevidst vil du måske blive irriteret over den ekstra ventetid. Og hvad nu, hvis MS fandt 5 af sådanne services, som de kunne fjerne? Så ville det pludselig give en mærkbar forbedring.

Så sluger den feature meget? Nej, nok ikke, men de har også meget begrænsede ressourcer til rådighed for operativsystemet, så MS ved godt, at de går en balancegang mellem at tilbyde så mange funktioner som muligt uden at gøre systemet ulideligt sløvt.


Og det er sjovt nok, det om er de nye konsollers manglende power når det kommer til at man starter spillene, for så er det meste af den power gået til alle mulige ting i boxen, som ikke er nødvendige, men er en god service :-D

Men ja, du har nok, vi er nede i små ting, men jeg synes nu personligt, at xboxen er lidt mere laggy end før og især store'en er laggy.
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf VIC » 26. apr 2017 08:41

Well, nu er det ikke fordi operativsystemet 'stjæler' ressourcer fra spil. Ud af de 8GB ram i X1 er de tre GB reserveret til OS og det kan altså ikke bruge mere end dette. Og de tre GB har aldrig været tilgængelige for spil. Så selv om man fjernede alt 'overflødigt' i OS'et, så burde spil ikke køre bedre ...med mindre man kan flytte grænserne for den reserverede hardware altså.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Mikael Nielsen » 26. apr 2017 15:33

jeg synes at man skal lige give det noget tid når de laver om på dashboardet, jeg synes den nye går hurtigere og det er nemmere at optage et billede eller videoklip. det minder lidt om 360 hvor man får en menu oven på menuen til det man bruger mest. det vil være dejlig man kunne selv bestemme hvad man vil have af genveje/ikoner på den xbox knap menuen
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbone efter update - din mening

Indlægaf Svovler » 26. apr 2017 16:34

Mikael Nielsen skrev:jeg synes at man skal lige give det noget tid når de laver om på dashboardet, jeg synes den nye går hurtigere og det er nemmere at optage et billede eller videoklip. det minder lidt om 360 hvor man får en menu oven på menuen til det man bruger mest. det vil være dejlig man kunne selv bestemme hvad man vil have af genveje/ikoner på den xbox knap menuen


Ja, det ville i hvert fald, være en rar mulighed at have, at selv kunne bestemme hvilke ting man ønsker at have gang i, hvad der skal startes og hvordan startsiden ser ud.

Sådan som der er nu, er lidt lige meget om man køber en ps4 eller beholder Xbone, for grunden til at jeg valgte Xbox er jo væk :-D

Men hvis M$ bare ville give brugeren, lidt valgfrihed til selv at vælge, så ville alle jo få en bedre bruger oplevelse :-D

Og som det er nu med genveje til sine spil, er jo latterlig, det er jo hurtigere at bare trykke til siden og så er man inde i "mine spil og apps" i stedet for at skulle helt ned i bunden :-D
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron