Xboxlife forum

Hvad synes I om Xbox One elite controller

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Stefan070483 » 22. apr 2017 06:19

Hej gutter og gutinder!

Jeg overvejer meget kraftigt at købe en Xbox One Elite Controller, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om den.

Hvordan er byggekvaliteten?
Har I haft nogle problemer med den?
Hvad kunne være bedre?

Jeg har set en hel del videoer om at thumbsticks bliver løse, sigtet i FPS flytter sig uden man rører ved Thumbsticks osv...

Håber at I vil bruge lidt tid på at "sælge eller ikke sælge" den til mig...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf AliBabah » 22. apr 2017 13:32

Byggekvaliteten er en del bedre end den almindelige controller, synes jeg.
Den føles mere robust,og meget mindre plastic agtig.

Jeg har aldrig haft problemer med den, eller mine almindelige controllers for den sags skyld.
Mht. thumbsticks der bliver løse osv. så tror jeg det falder tilbage på hvordan du bruger den. Jeg har haft 5 forskellige controllers nu, og på intet tidspunkt har nogen af dem fejlet noget.

Der hvor jeg får mest glæde ud af min Elite controller, er spil som BF1, og førhen Divison. De små triggers på bagsiden, kan bruges som eksempelvis D-pad, hvilket jeg finder stor glæde i, især i BF1 når jeg spiller medic.
På den måde kan jeg stadig holde mig i bevægelse, og være klar på begge thumbsticks, hvor jeg førhen måtte ofre den ene hånd til at tage den "lange" tur, over på d-paddet og trykke.
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Morten Skou » 22. apr 2017 13:37

Jeg har spillet med den i et godt stykke tid, og det er godt nok underligt at gå tilbage til de normale controllere efter at man har spilletmed en Elite.

God kvalitet, mulighed for at ændre thumbsticks (jeg har lavet den højre lidt højere). Har dog aldrig lært at spille med paddles.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf JohnH » 22. apr 2017 13:52

Hvis du kan finde den til 699 kr (Komplett har dem tit på tilbud) eller deromkring, så kan den godt anbefales.
Den er lækker at holde på ,den har en god vægt i forhold til de normale.

Jeg har fået ombyttet to af mine, den ene med flere fejl, løs/defekt venstre skulderknap (en ubredt fejl ifølge div. youtubevideoer m.m.) , meget løs venstre stick og defekt usbstik. Den anden havde defekt venstre stick.

Jeg bruger ikke de ekstra knapper på undersiden. Synes faktisk at den kontroller der fulgte med min Xbox One S model er lige så godt at spille med, den mangler dog gummigrebet og føles lidt for let.
Senest rettet af JohnH 23. apr 2017 15:37, rettet i alt 2 gange.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Stefan070483 » 22. apr 2017 15:42

JohnH skrev:Hvis du kan finde den til 699 kr (Komplett har dem tit på tilbud) eller deromkring, så kan den godt anbefales.
Den er lækker at holde på ,den har en god vægt i forhold til de normale.

Jeg har fået ombyttet to af mine, den ene med flere fejl, løs/defekt venstre skulderknap (en uvtedt fejl) , meget løs venstre stick og defekt usbstik. Den anden havde defekt venstre stick.

Jeg bruger ikke de ekstra knapper på undersiden. Synes faktisk at den kontroller der fulgte med min Xbox One S model er lige så godt at spille med, den mangler dog gummigrebet og føles lidt for let.


JohnH alle de fejl du nævner er dem der bekymrer mig. Fik du ombyttet uden nogen form for besvær?
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf JohnH » 22. apr 2017 16:54

Jep, fik Komplett til at ombytte,i starten ville de have at jeg sendte den til MS, men man kunne ikke fejlmelde en controller , kun hvis den var købt med en Xbox, så de byttede begge gange uden brok. To af vennerne har også fået ombyttet hos dem.
Min nuværende virker stadig som en ny.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf I1DI TreFull » 22. apr 2017 17:31

Vil stærkt anbefale den! der bare lige det =P~

Har haft 3 forskellige elite controllere nu, den første blev for slidt efter et år de to analog sticks blev for slidte de sad helt løse, gummi håndtaget begyndte at falde af i højre side, d-pad ned trykke for mange gange efter et tryk.
Elite Controller nr 2 var det begge analog sticks igen der blev slidt hurtigt op efter bare 4-6 månedere.
Har været i gamestop og fået byttet den ene for 1 måned siden fik ny controller plus min garanti blev nulstillet
så det super lækkert at de gøre det! :D

Det bare de analog sticks der det største minus de bliver alt for hurtig slidt op. Men tror kun det mig der slider dem op så hurtigt :wink:
I1DI TreFull
Niveau 4
 
Indlæg: 746


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Stefan070483 » 22. apr 2017 18:30

Det lyder ikke som kvalitet i mine ører! Jeg har haft Xbox 360 siden 2007 og controlleren fra dengang, virker stadig som den skal på trods af at tumbsticks gummiet er noget slidt. Købte også 2 ekstra controllere til Xbox 360 og de virker også begge 2 upåklageligt den dag i dag. De almindelige Xbox One controllere jeg har haft siden 2015 virker også stadig som var de nye. En controller der koster 950 kr skal sgu da holde længere end 6-12 måneder! Jeg synes VIRKELIG ikke det lyder som kvalitet på nogen måde...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Rasbred » 22. apr 2017 18:39

Min er lige blevet et år gammelt. Og har brugt den over 1000 timer.

Og har ingen problemer haft med slid eller USB stik eller lign. Den kører bare derudaf.
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Idealerik » 23. apr 2017 14:10

Den første jeg fik var defekt. En af knapperne sad først, så man ikke kunne bruge den ordentligt.
Jeg fik den byttet uden besvær hos gamestop, og har aldrig fortrudt mit køb. - Det er en virkelig lækker controller :-D
Idealerik
Niveau 0
 
Indlæg: 28

+1

Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2017 17:34

AliBabah skrev:De små triggers på bagsiden, kan bruges som eksempelvis D-pad, hvilket jeg finder stor glæde i, især i BF1 når jeg spiller medic.
På den måde kan jeg stadig holde mig i bevægelse, og være klar på begge thumbsticks, hvor jeg førhen måtte ofre den ene hånd til at tage den "lange" tur, over på d-paddet og trykke.


Det lyder som noget der vil være guld værd i GTA5, da man ofte har brug for at bruge sin telefon via d-pad, samtidig med at man er i ildkamp eller på flugt i et køretøj, hvilket er noget bøvl med en alm. Controller.
Kan man mappe knapperne som man vil ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf JohnH » 23. apr 2017 18:03

Niki Lauda DK skrev:
AliBabah skrev:De små triggers på bagsiden, kan bruges som eksempelvis D-pad, hvilket jeg finder stor glæde i, især i BF1 når jeg spiller medic.
På den måde kan jeg stadig holde mig i bevægelse, og være klar på begge thumbsticks, hvor jeg førhen måtte ofre den ene hånd til at tage den "lange" tur, over på d-paddet og trykke.


Det lyder som noget der vil være guld værd i GTA5, da man ofte har brug for at bruge sin telefon via d-pad, samtidig med at man er i ildkamp eller på flugt i et køretøj, hvilket er noget bøvl med en alm. Controller.
Kan man mappe knapperne som man vil ?


Jep :

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... controller
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+2

Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. apr 2017 18:35

Fedt. Den må op til overvejelse :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf ALIE » 26. apr 2017 18:42

Bedste Controller på market.
har ingen problemer haft :)
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Hvad synes I om Xbox One elite controller

Indlægaf Major Oblivious » 27. apr 2017 06:08

Købte én i sidste måned, og jeg er super tilfreds med den. Jo - prisskiltet er højt, men byggekvaliteten er et andet niveau end den alm. controller, så er det lækkert at man kan ændre på alt.
Det gør eksempelvis spil som Assassins Creed mere "responsive" (når man ændrer deadzone på sticksene)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron