Xboxlife forum

Åben NAT med kabel-forbindelse

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Smolle » 6. sep 2017 17:39

Undskyld, at jeg genopliver et halvgammelt emne. Jeg bestilte en fast IP til min Xbox' MAC-adresse, hvilket heller ikke så ud til, at løse problemet med min NAT. Derfor skrev jeg så til Dansk Kabel TV for at få hjælp og de fortalte mig, at jeg skulle have en fast IP til min router og ikke Xbox'en. Det var de så flinke til, at rette, så nu har min router en fast IP - men min Xbox er stadig på moderat NAT! Hvad kan det være, som jeg mangler at gøre?

Dansk Kabel TV skrev, at jeg evt. skulle lave port forwarding efterfølgende, men når jeg skal lave port forwarding på min router, så skal jeg angive en IP som portene skal åbnes på. Hvis jeg giver Xbox'en en fast IP for, at kunne åbne porte på den specifikke IP, så kan Xbox'en slet ikke forbinde til internettet. Prøvede så også, at åbne porte for den IP, som jeg kunne se, at jeg har udadtil nu, men det gav mig heller ikke åben NAT.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Morten Skou » 6. sep 2017 19:08

Som jeg har skrevet et par andre steder, så plejer følgende at virke:
- Slå uPNP til i din router
- Fjern din Xboxes faste IP-adresse, så den får en dynamisk via DHCP
- Genstart Xboxen og kør en netværkstest

.. med uPNP er det ikke nødvendigt selv at lave portåbninger osv.

Har du tjekket, at du rent faktisk har fået den faste IP-adresse på din router? Måske skal den lige genstartes? -
hvis du ikke allerede har gjort det (besøg http://www.myip.dk fra en PC på netværket for at se din eksterne IP.).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Smolle » 6. sep 2017 19:49

Har desværre prøvet alle de ting :/ Ifølge en mail jeg fik i går, så er den faste IP slået til på min router. Jeg ved ikke hvad min IP burde være, så ved ikke om den IP, der står på MyIP er korrekt eller ej.

Jeg har - i mine utallige eksperimenter - formået, at opnå en åben NAT kortvarigt. Faktisk troede jeg her til aften, at det var løst, da jeg på netværkssiden på Xbox'en kunne se, at NAT-typen var åben. Selv efter jeg genstartede Xbox'en stod den til åben, men efter at have spillet ca. en time, så var NAT-typen igen moderat da jeg tjekkede.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Erroneus » 8. sep 2017 15:06

Glem alt om port forwards, det giver ingen mening og skal ikke være nødvendigt.

Hvis uPNP ikke virker for dig og din Xbox har en dynamisk lan IP, så prøv at smid din Xbox i DMZ i din router's opsætning. Det burde virke, nu hvor du ikke kører dobbelt NAT ved DK TV.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Chokofanten » 8. sep 2017 17:44

Har du to routere ?
Den fra din levarandør og din egen.
Hvis Ja, Så sæt den første i bridgemode , så det er den sidste som styrer det hele.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Smolle » 9. sep 2017 08:04

uPNP virkede ikke og det gjorde DMZ heller ikke. Har prøvet begge dele, efter at have fået statisk IP.

Jeg har kun én router, i hvert fald her i lejligheden. Har et data-stik i væggen, som kører ind i min router og så et kabel fra routeren til Xbox'en.

Dansk Kabel TV har nu skrevet til mig, at jeg skal installere deres fjernsupport-app på min PC og så ringe til dem. Så vil de logge ind på routeren og sætte den op så det virker, lover de. Så må finde et tidspunkt hvor jeg kan få fat I dem og gøre det.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Chokofanten » 9. sep 2017 09:27

Så lad os håber, at de kan få det til at virke.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Mysticurse » 16. maj 2018 14:06

Ved ikke om du har fået det fixet?
Er ikke særlig stærk lige når det kommer til netværk. Men som jeg har læst det, så har jeg haft samme problem som dig. Og indtil videre, så har denne løsning hjulpet mig. Men man skal huske at læse det ordenligt... tænker på anden gang man skal genstarte, der skal man ikke genstarte Xbox'en samtidig ;-) Håber det evt kan hjælpe... hvis du da ikke har fået det fixet ;-)

https://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/networking/upnp-not-successful
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1127
By: Sønderborg


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf TU I Raven » 16. maj 2018 19:12

Hvilken udbyder har du “Yousee” ?? Jeg har lige fixet mit nat problem, så det kunne være det samme problem du har som jeg havde.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Smolle » 16. maj 2018 19:33

Jeg *tror* det er fikset :) Jeg har ikke for alvor testet det siden der sidst var løb i Project Cars her på siden. Var dog med til en lille træningsaften hvor jeg ingen problemer havde. Jeg har Dansk Kabel TV som udbyder (hvilket vil sige Yousee), så jeg ringede til dem og fik så sat en fast IP op til Xbox'en. Det løste umiddelbart problemet, men det betød så, at jeg var nød til, at koble min router fra når jeg skulle spille på Xbox'en, hvilket var ret irriterende. Så den endelige løsning blev, at jeg købte en switch hvor jeg så kører internettet fra data-stikket ind i. Fra switchen har jeg så forbindelse til henholdsvis router og Xbox, hvor routeren kører på dynamisk IP og Xbox'en kører på fast IP. Denne løsning ser ud til, at virke.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Åben NAT med kabel-forbindelse

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. okt 2018 08:27

^På min routers menu, inde under UPnP settings står der med rødt, at UPnP kun virker hvis portforwarding er aktiveret. Så det er måske det der er årsagen ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron