Xboxlife forum

Xbox S køling

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox S køling

Indlægaf The Baptizer » 3. feb 2017 20:22

Nogen som har erfaring med hvor godt eller dårligt kølningen er i den nye Xbox One S i forhold til den gamle?

Jeg har min Xbox One stående i et lukket skab, hvor hvert rum får luft af en 12v 80mm blæser. Det virker ganske fint, men min PS4 kan slet ikke håndtere det og rent kølingsmæssigt minder den jo meget om den nye Xbox One S :(
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox S køling

Indlægaf Frauleinholm » 3. feb 2017 21:08

Du vil gerne vide hvordan kølingen på din Xbox er, fordi at din Playstation køler dårligt? Eller er det inden du går ud og køber en krydsboks? Min har stået op de mest underlige steder, og er til hverdag pakket ind i et skab ligesom din. Der har intet været endnu.


Jeg har fundet lidt info her:

Follow these tips to make sure your console can ventilate properly:

Do not block ventilation openings on the console. Even something that seems insignificant, like a disc case, may limit ventilation. Make sure the power supply, which has a built-in fan, also has adequate ventilation. See About the Xbox One power supply.
Note This is not applicable to the Xbox One S, which has an internal power supply.

Do not place the console or power supply on a bed, sofa, or other soft surface that may block ventilation.
Do not place the console or power supply in a confined space, such as a bookcase, rack, or stereo cabinet, unless the space is well ventilated.
Do not place the console or power supply near any heat source, such as a radiator, heat register, stove, or amplifier. Very hot heat sources can damage the console.
If your console consistently shuts down automatically due to ventilation problems, even after the console is free from clutter and no vents are obstructed, it will need service.

You can request a repair from Device Support. Console registration is required to service your console.
Frauleinholm
Niveau 0
 
Indlæg: 38

Brugeravatar

Re: Xbox S køling

Indlægaf The Baptizer » 3. feb 2017 21:17

Frauleinholm skrev:Du vil gerne vide hvordan kølingen på din Xbox er, fordi at din Playstation køler dårligt? Eller er det inden du går ud og køber en krydsboks? Min har stået op de mest underlige steder, og er til hverdag pakket ind i et skab ligesom din. Der har intet været endnu.


Nej jeg overvejer lidt at opgradere min One til en S, for at få UHD og HDR. Men det kan jeg godt undvære, hvis det kommer til at give mig problemer med kølingen.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox S køling

Indlægaf JohnH » 3. feb 2017 22:07

Du får ingen varmeproblemer med en S , min står fladt som den gamle, og selv efter timers spil kan man næsten ikke mærke noget varme fra den. Meget til forskel fra den gamle model, som jeg måtte sætte ekstra køler på.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox S køling

Indlægaf The Baptizer » 12. mar 2017 22:52

Nu fik jeg købt en her til weekenden da den var på tilbud og her fået den testet lidt.

Den køler som jeg frygtede ikke nær så godt som den gamle model. Efter en times spil med Mirrors Edge 2, er køleprofilen lige over 70 grader og den begynder at lave grafikfejl. Så den skal stå i et åbent rum, hvis den ikke skal smelte :(
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox S køling

Indlægaf JohnH » 12. mar 2017 23:06

The Baptizer skrev:Nu fik jeg købt en her til weekenden da den var på tilbud og her fået den testet lidt.

Den køler som jeg frygtede ikke nær så godt som den gamle model. Efter en times spil med Mirrors Edge 2, er køleprofilen lige over 70 grader og den begynder at lave grafikfejl. Så den skal stå i et åbent rum, hvis den ikke skal smelte :(


Er det en S model ? Lyder mystisk, hverken min eller min kollegas S modeller bliver varme, slet ikke som den gamle model gjorde det. Har lige spillet 2,5 time og den er kun lun.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox S køling

Indlægaf The Baptizer » 12. mar 2017 23:34

JohnH skrev:Er det en S model ? Lyder mystisk, hverken min eller min kollegas S modeller bliver varme, slet ikke som den gamle model gjorde det. Har lige spillet 2,5 time og den er kun lun.


Ja 500GB S modellen.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox S køling

Indlægaf JohnH » 13. mar 2017 07:21

Får den nok ventilation/køling? husk at den trækker luft ind fra siden. Kan være en garantisag/ombytter ellers...

http://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/ ... tion%c2%a0
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron