Xboxlife forum

To XBOX ONE, ét gamertag

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Sanxion » 8. jan 2017 11:44

Hejsa fellow Xbox'ere

Jeg har søgt på min problemstilling men har ikke fundet et konkret svar jeg tør stole på....så hvor bedre at stille sit spørgsmål - med håb om et kompetent svar - end her :)

Kan jeg have to XBOX ONE i huset, som på en eller anden vis er 100 % synkroniseret med hinanden vedr. mit LIVE GOLD abonnement + gamertag?

Problemstillingen er, at jeg primært bruger konsollen i ét af rummene måske 70 % af tiden jeg gamer, de resterende 30 % er det bare møg irriterende at skulle koble box'en fra for at flytte den til et andet rum.

De bedste hilsner og godt nytår til jer alle
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Morten Skou » 8. jan 2017 12:35

Bare for at være sikker på at jeg forstår dit spørgsmål korrekt: Er det så alle spillene du vil være sikker på er på begge konsoller altid? Eller er det bare muligheden for at du med dit gamertag kan spille på begge to?

Hvis det er sidstnævnte, så er der ikke noget problem i det - jeg har selv to Xbox One konsoller, den ene er sat til min "hjemme"-konsol, og den anden skal jeg så bare logge på med mit gamertag og være på Xbox Live når jeg vil spille, før at spillene virker.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Sanxion » 8. jan 2017 13:08

Hej Morten

Tak for din feedback :-)
Dette er scenariet. Min konsol står sammen med mit Logictech racing wheel i et rum, hvor det sammen med bord og stol passer perfekt til racing games. Når jeg så gerne vil flade ud på sofaen med Hitman eller noget andet så foregår det i et andet rum. Ind imellem er det dog ønskeligt, at det samme spil kan spilles på begge konsoller således, at jeg kan 'save' progress i stuen for senere at spille videre på kontoret. Gav det mening? Det lød lidt kringlet :-)
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Morten Skou » 8. jan 2017 13:12

Jeg mener umiddelbart at savegames bliver gemt i skyen nu (en eller anden må rette mig hvis jeg er galt på den) - så egentlig kan jeg ikke se hvorfor det ikke bare burde virke? Du skal dog selv sørge for at hente spillene ned på begge konsoller.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Sanxion » 8. jan 2017 13:35

Morten Skou skrev:Jeg mener umiddelbart at savegames bliver gemt i skyen nu (en eller anden må rette mig hvis jeg er galt på den) - så egentlig kan jeg ikke se hvorfor det ikke bare burde virke? Du skal dog selv sørge for at hente spillene ned på begge konsoller.


Ja, det lyder plausibelt :-) mange tak for din feedback, så tror jeg jeg henter en XBOX ONE imorgen i Elgiganten til 1888 :-)

Forsat god søndag til dig og resten af xbox'erne derude :-)
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: To XBOX ONE, ét gamertag

Indlægaf Morten Skou » 8. jan 2017 13:43

Det var så lidt - har selv overvejet tilbuddet med Xbox One S og FIFA 17 med 1TB disk i el-g ;-)

Men det er sgu rart at have to, det har jeg altid haft, også af Xbox 360.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster