Xboxlife forum

4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 17. nov 2016 18:56

Blade Dk skrev:Hvordan klare samsung UE49KS7005 sig så er det rigtig hdr??


Det satme forvirrende at nogle ikke er rigtig HDR tiltrods for det er labeled det :evil:
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Bavi » 17. nov 2016 20:02

Blade Dk skrev:Hvordan klare samsung UE49KS7005 sig så er det rigtig hdr??


KS7005 kan vise HDR. Om det er rigtig hdr, kan være en farlig diskussion, som jeg ikke vil starte. Men det er klart, at jo flere penge du er villig til at ofre, det bedre oplevelse får du. Det ændre dog ikke på, at Samsung KS7005, fortsat er et godt køb, for du får meget for pengene.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1468824679

Selvom testen er på et Samsung KS8005, er der tale om identiske TV, lige bortset fra KS8005 har twintuner (det noget med, at du på TV'et kan optage et program, mens du ser et andet)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Blade Dk » 17. nov 2016 21:29

Er i hvertfald glad for det .. har bare fulgt lidt med på sidelinjen i tråden her
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Erroneus » 17. nov 2016 22:59

HDR bliver meget hurtigt kompliceret, fordi det handler om hvor mange farver tv'et kan vise.

Det forvirrende er at et tv kan godt have porte til at forstå et HDR signal, men faktisk ikke har et panel i TV'er til at vise de farver som der er i signalet :)

Yderligere findes der så niveauer af "ægte HDR", som drejer sig om hvor mange % af den her farveskala der kan vises, samt i hvor god kontrast. Der findes noget som hedder Ultra HD Premium, som sætter nogle krav til de egenskaber et TV skal have, hvilket betyder dett har hardwaren til at vise HDR. UE49KS7005 er Ultra HD Premium certificeret. Der findes dog et niveau over som hedder Content Master, som har nogle endnu vildere krav, det er dog kun for meget high-end tv's.

Det hele bliver naturligvis kompliceret af, at 2 tv kan godt være Ultra HD Premium certificieret, men det betyder ikke de har samme billede og viser HDR lige godt. Det hele kommer nemlig også an på hvordan tv'et er bygget op og f.eks. moderne OLED er super godt til HDR, pga. der er bedre styr på hvilken dele af skærmen som præcist skal "lyses op". Men som tråden her handler om, så har f.eks. LG OLED så problemer med at køre HDR hurtigt nok og et moderne 4K OLED HDR tv er heller ikke billigt :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Erroneus » 18. nov 2016 16:46

Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf susperia » 18. nov 2016 20:32

Erroneus skrev:65" udgaven af KS7005 :)

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-389031/

Bestilt :)
Måske dumt en uge før black friday, men så meget billigere kan det vel heller ikke blive.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf dantyr » 21. nov 2016 12:55

dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf JohnH » 21. nov 2016 13:56

Bavi skrev:
Blade Dk skrev:Hvordan klare samsung UE49KS7005 sig så er det rigtig hdr??


KS7005 kan vise HDR. Om det er rigtig hdr, kan være en farlig diskussion, som jeg ikke vil starte. Men det er klart, at jo flere penge du er villig til at ofre, det bedre oplevelse får du. Det ændre dog ikke på, at Samsung KS7005, fortsat er et godt køb, for du får meget for pengene.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1468824679

Selvom testen er på et Samsung KS8005, er der tale om identiske TV, lige bortset fra KS8005 har twintuner (det noget med, at du på TV'et kan optage et program, mens du ser et andet)


Har lige læst mig til at Samsung har opdateret alle modellerne så de har nu kun ca 22ms inputlag i HDR i gamemode.... Det er jo nice ,så nu daffer jeg ind til Hifiklubben og køber mig et 49" 7005 til min Xbox One S 8)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Blade Dk » 21. nov 2016 15:19

Det vil du ikke fortryde John.. mega godt billede
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472



Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Cena » 22. nov 2016 12:18



Man bliver sku fristet til at opgradere sit tv til de priser der!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Blade Dk » 22. nov 2016 12:32

JohnH skrev:
Har lige læst mig til at Samsung har opdateret alle modellerne så de har nu kun ca 22ms inputlag i HDR i gamemode.... Det er jo nice ,så nu daffer jeg ind til Hifiklubben og køber mig et 49" 7005 til min Xbox One S 8)


Hvor har du læst det henne??
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf Haugboelle » 22. nov 2016 12:38

Cena skrev:


Man bliver sku fristet til at opgradere sit tv til de priser der!


Meget! Ville vente til fredag og finde tilbud, men det sku lige før jeg ikke gider besværet
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: LG OLED dumper på HDR

Indlægaf JohnH » 22. nov 2016 13:19

Blade Dk skrev:
JohnH skrev:
Har lige læst mig til at Samsung har opdateret alle modellerne så de har nu kun ca 22ms inputlag i HDR i gamemode.... Det er jo nice ,så nu daffer jeg ind til Hifiklubben og køber mig et 49" 7005 til min Xbox One S 8)


Hvor har du læst det henne??



http://www.eurogamer.net/articles/digit ... hdr-gaming
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: 4K HDR tv, erfaringer- / anbefalinger-tråden

Indlægaf Haugboelle » 22. nov 2016 16:18

Erfaringer med denne?
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ?q=55UH661

Edit, den er bestilt, tænker at man ikke får meget mere tv til 4000 kr :-)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron