Xboxlife forum

Xbox One S

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One S

Indlægaf Bumsen42 » 30. jul 2016 23:40

Jeg skal endelig til at skifte til en One, og tænkte at model S ville være en god måde at starte på. Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl, da prisen er næsten det dobbelte i forhold til en af de gamle modeller (3600,- inkl. ekstra controller for en S vs under 2000,- for en gammel model med tilsvarende, ofte endda med et spil inkluderet).

Mit spørgsmål til jer: kan det svare sig for mig at købe den nye?

Mine behov er:
- Almindelig hyggegaming, også af og til streamet til Windows 10 på en laptop.
- Bruges til at se film på. Vi har tidligere brugt X360 til at se DVDer på. Vi har ingen DVD- eller Bluray-afspiller.
- æstetik er ikke så vigtig. Vi har trods alt haft en 360 stående i stuen i lang tid :)
Performance er dog noget vigtig, så hvis der er stor forskel, vil det spille ind.

På forhånd tak for feedback fra en oldschool noob ;-)
Peace is the real muscle!
Bumsen42
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Re: Xbox One S

Indlægaf spif2001 » 31. jul 2016 07:08

Sådan som du stiller det op, ville jeg kun vælge en S'er, hvis jeg havde eller planlagde at købe et 4K tv.

S'eren fylder mindre, har ikke en powerbrick, kan stå på højkant, har 2 TB hdd i stedet for 500 GB, og er hvid. Betyder disse ting ikke noget og får du ikke et 4K tv inden for nærmeste fremtid, så køb den gamle model.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox One S

Indlægaf Bumsen42 » 31. jul 2016 21:47

spif2001 skrev:Sådan som du stiller det op, ville jeg kun vælge en S'er, hvis jeg havde eller planlagde at købe et 4K tv.

S'eren fylder mindre, har ikke en powerbrick, kan stå på højkant, har 2 TB hdd i stedet for 500 GB, og er hvid. Betyder disse ting ikke noget og får du ikke et 4K tv inden for nærmeste fremtid, så køb den gamle model.


Tak Spif.
Jeg hældte også selv til den vej, så jeg købte en 1tb gammel model i dag.
Nu skal der games :)
Peace is the real muscle!
Bumsen42
Niveau 0
 
Indlæg: 47

+1

Re: Xbox One S

Indlægaf Gajda » 1. aug 2016 17:01

Jeg har forsøgt at forudbestille i de to Gamestop butikker i Aarhus, Vejle og Horsens. Der er udsolgt i alle... men det er jo også klart, når de kun har fået to hjem i hver butik.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Xbox One S

Indlægaf Theis Jensen » 1. aug 2016 23:19

Gajda skrev:Jeg har forsøgt at forudbestille i de to Gamestop butikker i Aarhus, Vejle og Horsens. Der er udsolgt i alle... men det er jo også klart, når de kun har fået to hjem i hver butik.


Hundige har fået 9 hjem, og Roskilde hvor jeg har bestilt og ligger nr. 7, der er jeg ligeledes sikret en. Det er stadig ikke meget, men stadig mere end det du nævner. Dog ved jeg ikke om det kan skyldes dårlig infrastruktur i Jylland, hvis det du siger er en generel tendens, ellers kan det vel skyldes grænsekontrollen som blev indført i år. :P
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One S

Indlægaf Niculla » 2. aug 2016 08:29

Min egen bone er død ved kølle. Ved ikke helt om jeg vil købe en ny inden Scorpio. Folket med den nye S, må dog gerne lige give en kort kommentar med på vejen om deres oplevelser med den (varme, lyd etc.). Orker næsten ikke en ældre model med PSU igen.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One S

Indlægaf Kehaan » 2. aug 2016 12:02

Netop modtaget den. VIRKELIG FLOT :D

Har tweetet lidt billeder her: https://twitter.com/KehaanDK/status/760428125515907076
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1182
By: Skælskør


Re: Xbox One S

Indlægaf JazzAss » 2. aug 2016 12:43

Hvad med støjniveauet under brug og standby? Strømforsyningen til min ikke-S larmer en del.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox One S

Indlægaf Derp » 2. aug 2016 14:17

Jeg tænkte også på at indbytte min Xbox One til en S, men jeg kan næsten ikke overskue at skulle finde en lydløs konsol igen. Det var et helvede for mig at finde den originale Xbox One som ikke var broken og nu ser jeg at nogle folk igen har problemer med coil whine/blæseren på Xbox One S. Det kan jeg ikke overskue at skulle igennem igen for at få en maeginal opgradering i S'eren. Jeg skal alligevel have Xbox Scorpion, så tror bare at jeg venter til den udkommer.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One S

Indlægaf Erroneus » 2. aug 2016 14:49

Interessant nok så har de clocket GPU'en lidt op på S-modellen, som giver et lille boost i nogle spil.

Virkelig god revision af Xbox One de har fået lavet, specielt med HDR support til film.

Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox One S

Indlægaf Slimjay DK » 2. aug 2016 19:14

Erroneus skrev:Interessant nok så har de clocket GPU'en lidt op på S-modellen, som giver et lille boost i nogle spil.

Virkelig god revision af Xbox One de har fået lavet, specielt med HDR support til film.



Og HDR i nogle af de kommende spil, Bl.a. Gears Of War 4 ..

Men det kræver jo også at ens TV kan håndtere HDR, hvilket mit ikke kan. :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One S

Indlægaf Erroneus » 2. aug 2016 19:51

Nej det kan de færreste, men hvis man vil have en HDR 4K blu-ray afspiller, er de faktisk ikke et dumt valg, selv om den måske godt kunne være lidt mere stille.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One S

Indlægaf JohnH » 2. aug 2016 20:47

Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:Interessant nok så har de clocket GPU'en lidt op på S-modellen, som giver et lille boost i nogle spil.

Virkelig god revision af Xbox One de har fået lavet, specielt med HDR support til film.



Og HDR i nogle af de kommende spil, Bl.a. Gears Of War 4 ..

Men det kræver jo også at ens TV kan håndtere HDR, hvilket mit ikke kan. :mrgreen:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One S

Indlægaf Haislund1983 » 2. aug 2016 23:23

Hentede min Xbox One S i formiddags og jeg må sige at jeg er imponeret, indtil videre :-)

Den ER væsentligt mindre end den originale og efter en dags gaming, så har jeg følgende betragtninger:

+ Væsentlig reduceret størrelse, og ingen spøjse powerbricks med Microsoft opfundne stik.. Ren standard.
+ Højere kvalitet af materialer.. Dette gælder både konsollen og controlleren.. Der er vægt bag.. Controlleren er ikke elite niveau, men de små tweaks som er lavet ift den gamle kan sagtens mærkes..
+ Fysiske knapper, med et kvalitets klik bag.
+ Meget støjsvag.. Der er stort set ingen støj når den kører.. Heller ikke efter længere tids brug..
+ Opgraderet hastighed i UI.. Jeg fornemmer det kører væsentligt hurtigere. Om det både skyldes den seneste opdatering og maskinens extra kræfter må være usagt, men det kan klart mærkes..

- Har du først fået sat den nye vertical stand på, er den s.... svær at få af igen..! Så beslut dig inden montering :-)
- Jeg har ikke noget 4K fjernsyn endnu, så på den led er den originale xbox ligeså god..
- Scorpio i 2017

Yderligere bemærkninger:
Det lader til at nogle spil nyder godt at den extra power som den tilsyneladende har med i bagagen.. Det er dog ikke noget jeg har bemærket i de spil jeg har været igennem i dag.. Det må undersøges nærmere.

Konklusion:
Dette burde jo have været den originale launch Xbox One, men bedre sent end aldrig.. Som en early adopter af den originale, kan man godt klø sig lidt i nakken over den og ikke mindst behovet med Scorpio i horisonten, men jeg vil mene den er opgraderingen værd.. Jeg tog chancen og kan man sælge sin gamle konsol for en fornuftig pris bør man gøre det, og vælge en S i stedet.. Den virker bare som et væsentligt opgraderet og gennemtænkt produkt. Endelig er den foremost en gaming konsol.. Ikke alt det der TV Hub fis og fægten med armene... Alt fedtet er skåret fra og den står knivskarpt.. Den ser pissegodt ud ved siden af tv´et og jeg vil klart anbefale den. Den vil uden tvivl kunne stille ens xbox gaming itch med stil, indtil Scorpio lander sent i 2017 :-)
Haislund1983
Niveau 0
 
Indlæg: 45
By: Vordingborg


Re: Xbox One S

Indlægaf Slimjay DK » 3. aug 2016 00:17

Erroneus skrev:Nej det kan de færreste, men hvis man vil have en HDR 4K blu-ray afspiller, er de faktisk ikke et dumt valg, selv om den måske godt kunne være lidt mere stille.


Enig, det er den billigste 4K Blu-ray afspiller på marked og så er det samtidigt en ganske fornuftig Konsol :)

Havde jeg haft et 4K TV havde jeg også byttet min ud.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron