Xboxlife forum

Range extender til wifi

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Range extender til wifi

Indlægaf Phimosis » 9. jul 2016 10:35

Har lidt problemer i det beton byggeri vi har valgt os at bosætte os i, især nede på min søns værelse er det umuligt at få en god forbindelse.

Hvis man vil have en xbox online plus lidt youtube/netflix, måske en iPad med lidt netflix på ved siden af, er en extender med en hastighed på 300 Mbps hurtig nok?

/Jonas
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Range extender til wifi

Indlægaf Lasborg » 9. jul 2016 11:04

Hvis du har en extender med 300 så er den kun 150 maks på hvert netværk.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Range extender til wifi

Indlægaf Phimosis » 9. jul 2016 11:27

Så går ud fra det ikke er nok?, har desværre ikke synderlig meget forstand på det :/
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Range extender til wifi

Indlægaf Lasborg » 9. jul 2016 12:47

Min egen erfaring med trådløse ekstendere er at det er lidt noget skrammel., som kan være ret bøvlet at få til at køre ordentligt. Alternativt kan du bruge en powerline adaptor som så har et accesspoint i.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: Range extender til wifi

Indlægaf tryllehans » 9. jul 2016 19:55

De kan køre udemærket men man skal bla tænke lidt over hvor man sætter dem samt hvor man sidder med sine dimser som skal på nettet. Sidder du lige i mellem access point og extender har den det med at hoppe frem og tilbage hvilket dræber din latency. Jeg endte med at pille min ned og sætte et access point mere på. Trække et kabel og så oprette wifi med et andet navn så vi selv kan vælge hvilket vi vil være på i forhold til hvor i huset vi er.

Så jeg er rimelig enig med lasborg :)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Range extender til wifi

Indlægaf Lasborg » 10. jul 2016 07:41

Hvis du ikke har mulighed for at trække et ethernet kabel gennem huset og sætte et accesspoint på, så overvej sådan en powerline løsning. De seneste år er hastigheden og kvaliteten gået op, og de leverer ganske hæderlige hastigheder i dag.

http://www.happii.dk/Netvaerk-Homeplug/ ... T-1200Mbps
735 kr for et kit

http://www.happii.dk/Netvaerk-Homeplug/ ... -1200Mbps/
1210 for samme model som ovenover men med indbygget wifi.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Range extender til wifi

Indlægaf Phimosis » 10. jul 2016 16:56

Købte sådan en netgear 1200Mbps, og nu køre det faktisk ret godt ifølge min kone, når hun ser film inde i sengen, men er ved og tro det er min router der har problemer, det er sådan en tp-link ac 1750, for skal ret så tæt på med min extender før jeg kan få en god forbindelse


http://thewirecutter.com/reviews/best-wi-fi-router/
Min router
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron