Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 03:23

intet nyt om konsol fra Sony .. men damn et lækkert line up af spil :)

God nat eller morgen :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 14. jun 2016 03:25

Sony stjal E3 med alle deres eksklusiver. God of War, Days Gone, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian og Detroit Become Human.

Jeg snupper en Neo til oktober og måske en Scorpio til næste år. Min Xbone bliver alligevel kun brugt til Minecraft og Netflix (datter) og lidt Forza og Killer Instinct i ny og næ.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 14. jun 2016 06:20

Det nye Resident Evil så saftsuseme fedt ud. Håber at det er et totalt reboot af serien.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 14. jun 2016 06:44

Med mindre de begynder at tage sig betalt for Live Gold på alle platforme, så forstår jeg ikke Microsofts forretningslogik her.

De annoncerer en XBO S, som er den eksisterende XBO i mindre indpakning. Samtidig annoncerer de Scorpio; en XBO men med mangle flere kræfter, der udkommer i efteråret 2017. De vil altså gerne have, at vi køber en S, og derefter en Scorp om 1½ år?

Oven i annoncerer de at alle spil man køber til XBO eller Win10 vil være tilgængelige på begge platforme, med andre ord, hvis man virkelig vil have den flotteste oplevelse, så kunne man lige så godt en Win 10 PC i stedet (man kan sikkert få meget PC for de penge som en S og en WScorpio koster tilsammen).

Er der et eller andet jeg overser her?


Faldt over denne historie over morgenkaffen
http://www.gamespot.com/articles/some-g ... 0-6440815/


Blauwy skrev:Og Nico, det der med at "tjekke specs" har altså ikke været nødvendigt i mange mange år, medmindre du sidder på en 8år gammel PC :mrgreen:

Jeg sider på en 40+ år gammel røv, tæller det?
Lige nu overvejer jeg at bygge en Steam machine, når min PS4 en gang ikke kan mere.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 14. jun 2016 07:17

Jeg så en bruger snakke på et andet site om, at Scorpio vil presse Sony til at frigive Neo og kort efter annoncere en ny konsol igen. Hvis det sker tangerer det jo nærmest til det fjollede.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 07:27

tue69 skrev:Jeg så en bruger snakke på et andet site om, at Scorpio vil presse Sony til at frigive Neo og kort efter annoncere en ny konsol igen. Hvis det sker tangerer det jo nærmest til det fjollede.


Jeg tror på at vi ser neo til gamescom og den kort tid derefter vil få release .. E3 2017 vil Sony så præsentere PS5 :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 07:34

IkkNico skrev:Med mindre de begynder at tage sig betalt for Live Gold på alle platforme, så forstår jeg ikke Microsofts forretningslogik her.

De annoncerer en XBO S, som er den eksisterende XBO i mindre indpakning. Samtidig annoncerer de Scorpio; en XBO men med mangle flere kræfter, der udkommer i efteråret 2017. De vil altså gerne have, at vi køber en S, og derefter en Scorp om 1½ år?

Oven i annoncerer de at alle spil man køber til XBO eller Win10 vil være tilgængelige på begge platforme, med andre ord, hvis man virkelig vil have den flotteste oplevelse, så kunne man lige så godt en Win 10 PC i stedet (man kan sikkert få meget PC for de penge som en S og en WScorpio koster tilsammen).

Er der et eller andet jeg overser her?


Faldt over denne historie over morgenkaffen
http://www.gamespot.com/articles/some-g ... 0-6440815/


Blauwy skrev:Og Nico, det der med at "tjekke specs" har altså ikke været nødvendigt i mange mange år, medmindre du sidder på en 8år gammel PC :mrgreen:

Jeg sider på en 40+ år gammel røv, tæller det?
Lige nu overvejer jeg at bygge en Steam machine, når min PS4 en gang ikke kan mere.


Jeg tror man skal se Scorpio som en helt ny konsol og ikke bare en upgrade .. Scorpio vil være en konsol der er bagudkompatibel med Xbox One .. men spil lavet til Scorpio vil behøver nødvendigvis ikke at kunne spilles på Xbox One og der er ikke planer om at Scorpio spil skal kunne køre på Xbox One.. Jeg ved godt de har sagt noget andet .. Men de har også før sagt at den nuværende Xbox One kunne håndtere 4K spil og at det var derfor at der var et 4K certified HDMI kabel med i kassen :)

Kravne til Neo er anderledes da der ikke må komme NEO only spil.

Men jeg kan tage fejl....

Det er lidt ligesom telefoner .. vi ved godt at når vi køber en iPhone 6 at der et år efter vil være en iPhone 6S og året efter igen vil være en 7'er osv. og folk betaler med glæde flere penge for en telefon end hvad en konsol koster år efter år :)

EDIT : men hvis alle spil udviklet til Xbox familien skal kunne køre på kryds, så kan man jo bare tage sig til takke med den nuværende xbox og så spille på den. Lidt ligesom med PC hvor man også kan spille de fleste spil med middel maskine. Så kan dem der vil have det hardcore købe en større konsol og dem med middel PC købe et større grafikkort hvis de vil have the full monty :wink:
Senest rettet af Slimjay DK 14. jun 2016 07:41, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Cena » 14. jun 2016 07:40

Det er pisse ligegyldigt hvor hurtige de nye konsoller bliver. Det bliver som Nico siger IGEN et rent remaster helvede.

Jeg synes sku efterhånden det er lidt pinligt. Skyrim var PISSE fedt og vil helt sikkert se nice ud på den nye generation. Men come on...Vi er så langt inde i generationen at vi gerne vil se nogle flere nye IP'er eller i hvert fald nye spil fra serier vi kender. Eller sådan har jeg det i hvert fald :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 07:42

Cena skrev:Det er pisse ligegyldigt hvor hurtige de nye konsoller bliver. Det bliver som Nico siger IGEN et rent remaster helvede.

Jeg synes sku efterhånden det er lidt pinligt. Skyrim var PISSE fedt og vil helt sikkert se nice ud på den nye generation. Men come on...Vi er så langt inde i generationen at vi gerne vil se nogle flere nye IP'er eller i hvert fald nye spil fra serier vi kender. Eller sådan har jeg det i hvert fald :)


Så er det jo en PS4 du skal købe :) De havde godt nok det fedeste line up af spil
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 07:53

Selvom jeg har sagt noget andet og egentlig ikke rigtig kan beslutte mig om det her er en god ide med nye konsoller så hurtigt, så ender jeg nok med begge 2 alligevel. Jeg har sku en svaghed for "nyt" og man skal ikke gå ned på udstyr :)

Og det nye Resident Evil kan spilles fra start til slut med VR, det tror jeg bliver en rigtig ond oplevelse :) Så et lille VR headset bliver det sku nok også til på et tidspunkt ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 08:30

[quote="Slimjay DK"]
Kravne til Neo er anderledes da der ikke må komme NEO only spil.

Er helt enig i dine betragtninger, men da jeg så det her med, at NEO spil også skal kunne fungere på PS4 - så tænker jeg, at det vel ikke er anderledes end nu, hvor de har PS4 / PS3. Medmindre at den samme skive skal kunne bruges i en Neo og PS4. :-k
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 08:55

Det må være samme skive hvor der så er en enhanced mode hvis skiven sidder i en Neo :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 09:22

Slimjay DK skrev:Det må være samme skive hvor der så er en enhanced mode hvis skiven sidder i en Neo :)


også min tanke - hvilket jo er en fordel for Scorpio, da de kan tillade sig og lave scorpio-only spil.

Er allerede gået igang med at kigge på gamer PC´er i ren trods :wink:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 09:29

Ja, 90% af de store titler fra MS der normalt var konsol Ekskluive kommer jo også til PC .. og med mulighed for cross platform play med spil som Gears 4, hvorfor så betaler for Live gold på en Xbox, når man kan få samme fornøjelse online gratis på PC med samme spil der ser bedre ud :mrgreen:

Hvis de laver samme stunt med Gears 4 som de gjorde med Quantum Break, så har jeg en nøgle til PC versionen til salg når det kommer (pris vil være halvdelen af den pris jeg skal give for versionen til Xbox) :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 14. jun 2016 09:55

Slimjay DK skrev:Ja, 90% af de store titler fra MS der normalt var konsol Ekskluive kommer jo også til PC .. og med mulighed for cross platform play med spil som Gears 4, hvorfor så betaler for Live gold på en Xbox, når man kan få samme fornøjelse online gratis på PC med samme spil der ser bedre ud :mrgreen:


Præcis - PCen får alle fordelene, men den kræver selvfølgelig også en noget større investering end konsollerne gør. Efter nærmest samtlige tidligere Xbox eksklusiver nu også kommer til Windows, så er det et spørgsmål om tid før min One ryger på DBA.

Det er en rigtig fed ting MS har gang i - mere frihed til at vælge den platform man gerne vil game på uden at skulle tænke på eksklusive titler.


Slimjay DK skrev:Hvis de laver samme stunt med Gears 4 som de gjorde med Quantum Break, så har jeg en nøgle til PC versionen til salg når det kommer (pris vil være halvdelen af den pris jeg skal give for versionen til Xbox) :wink:


Har ikke set nogen info om hvordan det bliver implementeret, men mon ikke man bare får begge versioner på sin konto når man køber på enten Xbox Store eller Windows Store.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster

cron