Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 27. maj 2016 07:02

Dinz skrev:Jeg har på intet tidspunkt sammenlignet med en PC, eller hvad man få banket ud af sådan en sag. Jeg er helt klar over at det til en hver tid er en dårlig deal at købe konsol hvis man vil have den sprødeste grafik. Det var sådan set overhovedet ikke det min kommentar omhandlede.

Din kommentar omhandlede grafik, bla med en kommentar om tidssvarende. Grafik er PC'ens domæne, det har aldrig været konsollen.


Dinz skrev:Derudover forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I bliver ved med, gang på gang at sammenligne en konsol med en PC. Det giver umiddelbart ikke ret meget mening.

Fordi folk bliver ved med at snakke flere kræfter og flottere grafik. det får man aldrig med en konsol. Sega prøvede med alle mulige udbygninger til sin 16-bit konsol, Nintendo prøvede med en ram udvidelse til N64. der er ingen gevinst vundet


Dinz skrev:Tidssvarende.. Ja.. hvad fa'en er det.. Det jeg mener er jo i virkeligheden bare at der fra år til år, sker en udvikling i grafikken, ligesom vi så det på X360. Jeg vil bare gerne undgå at spiludviklerne går i stå med grafik og tiltag, fordi de ikke har råstyrke nok at arbejde med.

jamen vi har da set en udvikling af grafikken på XBO og PS4. Spilene er da blevet flottere år for år; UC4, GOW4, Halo 5 er alle eksempler på dette.
I stedet for flere kræfter,. så er det da beder at kode smart. HVis du har en memkoryleak mnytter det jo ikke noget at smide mere og mere hukommelse efter et spil. Pitfall til Atari 2600 har 256 baner + lyd i mindre end 4k hukkomelse, fordi der blev kodet smart.


Dinz skrev:Hvis det ender med at konsollerne kun har en livssyklus på 4 år, så holder de (I manges tilfælde) stadig længere end de fleste meget dyrere brugsgenstande vi render rundt med (TV, computer, telefoner osv).

Ikke herhjemme. Vi skifter ikke TV hvert fjerde år.


Dinz skrev:Jeg tror ikke på at innovationen bliver tilsidesat, bare fordi der oftere kommer ny hardware. At der kommer en frygtelig masse remakes lige nu? Det er bare en trend. Den skal såmen nok dø hen igen.

Hvad baserer du det på?
Remakes og remaster er jo sidstes års varer i nye indpakninger, og et kæmpesymptom på manglende innovation.


Dinz skrev:Men hvad mener du egentlig når du skriver innovation? For det er umiddelbart lige så udefinerbart som tidssvarende :P

Overhovedet ikke. Innovation = nytænkning, jeg kom endda med flere eksempler på dette; Samba de Amigo, Seaman og Just Dance ... jeg har masser af andre eksempler.

Her i 8. generation er de mest innovative tiltag cloud processing og VR ... og ingen af delene er specielt nytænkende.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Dinz » 27. maj 2016 08:30

IkkNico skrev:Din kommentar omhandlede grafik, bla med en kommentar om tidssvarende. Grafik er PC'ens domæne, det har aldrig været konsollen.


Derfor behøver man da så absolut ikke sammenligne. Fortsætter man med en så lang livscyklus som det tidligere har været set, så ender det med at dine tablet spil bliver mere avancerede, flottere og kører bedre end dem din konsol kan presse igennem.

IkkNico skrev:jamen vi har da set en udvikling af grafikken på XBO og PS4. Spilene er da blevet flottere år for år; UC4, GOW4, Halo 5 er alle eksempler på dette.
I stedet for flere kræfter,. så er det da beder at kode smart. HVis du har en memkoryleak mnytter det jo ikke noget at smide mere og mere hukommelse efter et spil. Pitfall til Atari 2600 har 256 baner + lyd i mindre end 4k hukkomelse, fordi der blev kodet smart.


Ja, både og. Men nu kender de fleste af spiludviklere jo arkitekturen bag den hardware der bliver brugt i konsollerne rimeligt godt, i og med den minder mere og mere om PC'ernes. Hvorfor skulle man så overhovedet opgradere sin PC? Hvis spiludviklerne bare kan kode det hele smartere, så er der jo ingen grund til at opgradere noget i sin PC før efter 6-7 år. Det er nu engang ikke virkeligheden, fordi der hele tiden kommer nye tiltag, flottere og mere krævende spil, en helt naturlig udvikling. Derfor er det også helt naturligt at hardwaren udvikler sig i samme retning hvadend det så omhandler PC eller konsol.

IkkNico skrev:Ikke herhjemme. Vi skifter ikke TV hvert fjerde år.

Hvis de kan give mig ret i de andre eksempler, så er det her da den mest intetsigende og ligegyldige kommentar jeg har læst længe. Kun skrevet fordi du ikke vil give mig ret :D

Dinz skrev:Jeg tror ikke på at innovationen bliver tilsidesat, bare fordi der oftere kommer ny hardware. At der kommer en frygtelig masse remakes lige nu? Det er bare en trend. Den skal såmen nok dø hen igen.

IkkNico skrev:Hvad baserer du det på?
Remakes og remaster er jo sidstes års varer i nye indpakninger, og et kæmpesymptom på manglende innovation.

Det baserer jeg på at mange af de remakes er kommet fordi de er blevet efterspurgt af community'en og for at holde gang i ilden op til et nyt, større release.

Dinz skrev:Men hvad mener du egentlig når du skriver innovation? For det er umiddelbart lige så udefinerbart som tidssvarende :P

IkkNico skrev:Overhovedet ikke. Innovation = nytænkning, jeg kom endda med flere eksempler på dette; Samba de Amigo, Seaman og Just Dance ... jeg har masser af andre eksempler.

Her i 8. generation er de mest innovative tiltag cloud processing og VR ... og ingen af delene er specielt nytænkende.


Det er da noget af det mest udefinerbare der overhovedet kan nedskrives. For det kommer jo helt an på hvilken hat man tager på. For mig er VR da et super spændende, "innovativt" koncept, fordi det er en ny måde det bliver benyttet på, til nye spiltyper, på en ny platform, hvilket for pøblen giver en helt ny spiloplevelse. Bare fordi den dybe tallerken ikke bliver opfundet gang på gang, så kan de tiltag der bliver gjort da sagtens være innovative. At de tiltag der bliver gjort, de så ikke falder i din smag.. det må du jo skrive et hateletter til Microsoft omkring.

Hvad skal der overhovedet til for at tilfredsstille din innovative hungren? Af de eksempler du har nævnt, så er det jo bare en anderledes måde at styre slagets gang i spillene. Så burde du tage et kig på en Wii. Den har jo et hav af relativt innovative gadgets der kan gøre din spiloplevelse helt anderles.

EDIT: Let's call it truce! Det vi sidder og argumenterer omkring er jo i bund og grund to forskellige meninger om et produkt og holdninger til hvordan den videre strategiske udvikling af produktet skal udformes. Vi bliver ALDRIG enige :D
Senest rettet af Dinz 27. maj 2016 09:11, rettet i alt 1 gang.
Dinz
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: Odense


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 27. maj 2016 08:45

TL;DR :D

Jeg håber at der kommer en ny Xbox One, særligt hvis den er 50% kraftigere end den kommende PlayStation. Rygtet siger at de har to nye Xboxe med, så mon ikke den ene er en slim uden DVD-drev og den anden er en Playstation-killer :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+5

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 27. maj 2016 09:33

Morten Skou skrev:TL;DR :D

Jeg håber at der kommer en ny Xbox One, særligt hvis den er 50% kraftigere end den kommende PlayStation. Rygtet siger at de har to nye Xboxe med, så mon ikke den ene er en slim uden DVD-drev og den anden er en Playstation-killer :D


Jeg håber mest af alt bare på Kinect 3. #motiongamingoghashtagservejenfrem

Nej det er jo altid spændende at se hvad der kommer men jeg er på Nicos båd. Dinz har naturligvis en pointe i at forbrugerne udskifter deres udstyr oftere og oftere, men det er bare sjældent at mit fjernsyn kræver yderligere tilkøb for at det kan bruges. Det gør konsoller, så derfor bliver det dyrt i sidste ende, hvis man foruden diverse abonnementer, spil og hardware også skal til at budgettere med en udskrivning i 4k klassen hvert 4. år. I al fald for dyrt til at interesse og økonomi hænger sammen for mig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 27. maj 2016 10:51

Dinz skrev:EDIT: Let's call it truce! Det vi sidder og argumenterer omkring er jo i bund og grund to forskellige meninger om et produkt og holdninger til hvordan den videre strategiske udvikling af produktet skal udformes. Vi bliver ALDRIG enige :D

Enig, og jeg ved ikke med dig, men jeg bliver helt sikkert aldrig mindre sur, gammel mand, der bare gerne vil have vi fortsætter som hidtil :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Benja190782 » 27. maj 2016 11:37

Jeg forstår ikke de folk som piver over, at der "allerede" kommer nye konsoller.
Altså stod det til mig, så kunne de udgive en ny opgraderet maskine hvert år, ligesom Apple gør.

Det er jo ikke sådan, at den gamle konsol ikke er penge værd, vel?
-og hvis man ikke har råd, kan man jo bare lade være.
Jeg har stadig en "gammel" iPhone 5S, imens konen går med den sidste nye.

Det kommer jo også an på ens behov...
En ting er dog helt sikkert - denne gang skal JEG have den stærkeste konsol! Om det så bliver en PlayStation!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 27. maj 2016 12:20

Benja190782 skrev:Jeg forstår ikke de folk som piver over, at der "allerede" kommer nye konsoller.
Altså stod det til mig, så kunne de udgive en ny opgraderet maskine hvert år, ligesom Apple gør.

Det er jo ikke sådan, at den gamle konsol ikke er penge værd, vel?
-og hvis man ikke har råd, kan man jo bare lade være.
Jeg har stadig en "gammel" iPhone 5S, imens konen går med den sidste nye.

Det kommer jo også an på ens behov...
En ting er dog helt sikkert - denne gang skal JEG have den stærkeste konsol! Om det så bliver en PlayStation!


For det første er det rimeligt meget en umulighed at frigive konsoller årligt af hensyn til udviklerne. Medmindre man selvfølgelig gør dem mere PC agtige med en skaleringsmulighed på grafikken.

For det andet så synes jeg (det er bare en personlig mening) ikke at man kan sammenligne en telefon eller ipad med en konsol, da der ikke er den samme tværgående support på udviklersiden som der er ved en telefon.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 27. maj 2016 12:21

Benja190782 skrev:En ting er dog helt sikkert - denne gang skal JEG have den stærkeste konsol! Om det så bliver en PlayStation!

Jeg er ligeglad med kræfter, jeg vil hellere have konsollen med den største spillerbase.
Min spiloplevelse bliver ikke dårligere af, at jeg ved andre har marginalt bedre opløsning, men den bliver til gengæld væsentligt bedre af at have mange andre at spille med og imod.

Jeg kunne mærke kæmpe forskel på BO3 på XBO og PS4. På den første blev jeg sendt i P2P lobbyer med spaniere, italienere og franskmænd, på PS4 ser jeg stort set aldrig folk længere væk end Tysklæand, og det kan mærkes på lag og hit detection.

I Warframe er der næsten altid et squad igang, uanset missionen jeg vælger,så man slipper for at kæmpe mod bosser solo.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 27. maj 2016 12:51

Benja190782 skrev:Jeg forstår ikke de folk som piver over, at der "allerede" kommer nye konsoller.
Altså stod det til mig, så kunne de udgive en ny opgraderet maskine hvert år, ligesom Apple gør.

Problemet er bare, hvis der ikke er fuld kompatibilitet mellem de forskellige udgaver.
Med konsoller, så har udviklerne altid haft et fast hardware framework at udvikle efter. Det er derfor man hard kunnet få så relativt god grafik ud af forældet hardware.
Hvis konsol markedet bliver for fragmenteret, så vil de udvikle til en bestemt 'generation', så enten vil der ikke komme spil der udnytter den nyeste hardware, fordi de udvikler til en ældre generation, eller de udvikler til den nyeste generation og der vil pludselig ikke komme flere spil der kan køre på min et år gamle konsol.

Du nævner selv din telefon, men med den gamle model du har, så er du også afskåret fra nogle apps, fordi du ikke har den nyeste hardware. Men selv om du ikke længere kan køre apps på din telefon, så kan du stadig ringe og sende SMS'er fra den. Men når der ikke udvikles spil til en konsol, så falder den drastisk i værdi.
Og med en telefon, så har du måske en investering på 1000,- i køb af apps, som du potentielt kan miste, hvis du skiftede fra iOS til Android, men med priserne på konsol spil, så er det et helt andet niveau man committer sig med. Jeg vil tro jeg har brugt over 10.000,- på spil til min X360 igennem hele dens levetid....
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 27. maj 2016 15:18

VIC, idéen vil jo være at de kører på samme OS.

iOS 7,8,9 apps er kompatible med hinanden.

Hvis xbox one, Xbox two, xbox three kører på samme infrastruktur, blot med kraftigere hardware. Så er de altid BC.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 27. maj 2016 16:16

Man må jo bare konstatere, at ud fra de første rygter, så ser Apple forretningsmetoden ud til at virke :(

http://www.gamnesia.com/news/shuhei-yos ... r-lifespan
http://n4g.com/news/1389458/ps4-to-last ... ng-to-sony
http://www.pcworld.com/article/2063140/ ... arged.html

Tror jeg skifter til PC, måske PS Now eller en anden gaming servoce, når de kommer til lille Danmark
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf hackNICE1112@ » 27. maj 2016 17:06

DEVELOPER SAYS IT IS MAKING A VR XBOX ONE GAME

Måske er der lidt mere hold i de rygter ang. Xbox scorpio for tænker at den nuværende Xbox one ikke kan køre VR :-) og det spil skulle udkomme i 2017 lige som den nye Xbox men det er kun rygter

http://m.ign.com/articles/2016/05/27/de ... x-one-game
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tryllehans » 29. maj 2016 22:56

Jeg må sige at jeg er hoppet over på PC vognen. Min xbox er her stadig men bliver sådanne set kun brugt til infinity og lego. Primært pga PCen for mig gør næsten alt bedre end xbo. Det eneste jeg lidt savner på PCen er at finde "venner" folk er mere tilbage holden end de er på xbl. Om jeg skal have gen 2 xbo det er jeg ikke helt sikker på med mindre der kommer nogle store kaniner op af hatten.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mike JezZ » 30. maj 2016 08:17

Jeg er en PC spiller der spiller mest på min Xbox One.

Grunden er egentligt, at mig og kæresten kun behøver ét enkelt eksemplar af spil, da vi har game share.

Og jeg synes generelt at multiplayer spil udover Call of Duty dør hurtigt på PC. Jeg er en stor MP spiller, og hvor konsol spillere ser ud til at holde et spils online del i live længere, er der bare så mange konkurrenter på PC markedet så alle bliver fragmenteret.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tryllehans » 30. maj 2016 11:05

Nu er jeg ikke så meget til fps. Det er mere de andre spil alla witcher dragon age mass effect osv som jeg bruger meget tid på. Samt div simulatorer. På alle de fronter syntes jeg bare PCen har gjort det bedre en af de lidt negative sider er dog at mange af spillene kommer først til konsol også måske senere til pc hvilket har irreteret mig en del samt at comunity slet ikke følger med på samme måde på pc som xbox
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron